י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

תביעה מהכוללים: "להשיב אברכי עץ ללימודים"

אנשי עץ בתביעה לבית המשפט: "השלכת האברכים לא דמוקרטית" • ראש כולל: "שיקימו להם כוללים בנפרד" • המסמכים

צילום אילוסטרציה: פלאש90. למצולמים אין קשר לכתבה
צילום אילוסטרציה: פלאש90. למצולמים אין קשר לכתבה



סערת הפילוג בציבור הליטאי: בעוד כוללים רבים ממשיכים להודיע למצביעי 'עץ' כי עליהם לעזוב את הכולל, ובאחרים מתקדמת ההחתמה על מסמך 'קבלת מרות מגדולי הדור', פונים אנשי 'עץ' למערכת המשפט, בתביעה שמטרתה לכפות על ראשי הכוללים להשיב ללימודים את האברכים שהתבקשו שלא להגיע ללימודים.

סנונית ראשונה של הפרשה נחשפה באתר 'בחדרי חרדים', עם ההודעה שקיבל אבי מנקס, אברך בכולל 'עטרת שלמה', שהוצב ברשימת עץ בירושלים, כי עליו לחדול מלהגיע אל הכולל. מנקס שלח מכתב, באמצעות עורכי דינו, להנהלת הכולל, וזו השיבה במכתב משלה שניסח עו"ד דב וינרוט.

לאחר הבחירות הורה הגר"ח קנייבסקי להשליך מהכולל כל אברך המזוהה עם 'עץ', בשל הפגיעה בגדולי ישראל, שמבטאת הזדהות זו. לצעד זה הצטרפו כבר שורה ארוכה של כוללים ידועים, ובהם רשת הכוללים 'עטרת שלמה', 'יששכר באהליך', כולל פוניבז' ועוד.

עוד בנושא:
למה נזרק הנציג של 'בני תורה' מהכולל?
וידאו בלעדי • הגר"ח: "לזרוק גם מלמדים שהצביעו עץ"
האברכים יחתמו: מתחייבים לשמוע לגדולי ישראל
הגראי"ל והגר"ח סיכמו: תומכי 'עץ' יסולקו מהכוללים

בתביעה שהגישו אנשי 'עץ' ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, הם טוענים כי מדובר בצעד בלתי חוקי, הנוגד את כללי הדמוקרטיה. השופט העניק למשיבים עשרה ימים להגיב על כתב התביעה, וביקש גם כי היועץ המשפטי לממשלה ינפק את עמדתו עד למועד המדובר.

בשיחה עם אחד מראשי הכוללים, הוא אומר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו לא חוששים מכפיה משפטית. אי אפשר להכריח ראש כולל לקבל אברך שעסוק במחלוקת ופילוג, ובפרט אם הוא פוגע בגדולי ישראל - שזה נוגד את כל קיומו ומהותו של כולל תורני. אדרבה, יתכבדו לפתוח לעצמם כוללים, שם יעסקו בשתיית קפה ובקריאת 'הפלס' ככל שיחפצו".

























תביעה עטרת שלמה כולל יששכר באוהליך ויסברוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד