ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

"דברים מכוערים וטיפשים" • האזינו

משגיח ישיבת 'אור ישראל' הגרי"פ גולדווסר נשא דברים בפני תלמידיו, חיזק אותם בלימוד ותפילה עבור חיילי צה"ל ותקף בחריפות את דבריו של משגיח ישיבת חדרה הגר"ט נוביק: "לא צריך להזכיר אפילו דברים מכוערים וטיפשים ששומעים מאנשים שאמורים להיות בני תורה. שכל כך פוחדים שמא ייראה וכאילו אנחנו הופכים להיות חלק" • האזינו

הגרי"פ גולדווסר [מימין] והגר"ט נוביק
הגרי"פ גולדווסר [מימין] והגר"ט נוביק

משגיח ישיבת 'אור ישראל' הגאון רבי יצחק פנחס גולדווסר, נשא דברים לתלמידי ישיבתו, עורר בדבר הצורך להרגיש את צערם של החיילים ולהתחזק בתורה עבורם, ותקף בחריפות את דבריו של משגיח ישיבת חדרה הגר"ט נוביק נגד קשירת ציציות לחיילים.

"אנחנו לא מרגישים לצערנו כמה שחיילים יושבים שם בבונקרים בסכנת נפשות נוראה, שמעתי אמא שבנה נהרג תמול שלשום אמרה בבכי נורא שבשיחה האחרונה איתו הרגישה שהיה מפוחד והקול שלו רעד, אין לנו מושג מה זה, רועדים מפחד שמה וזה צריך לחייב אותנו. בסופו של דבר הם עושים את זה בשביל להגן על העם ועל המולדת".



"אני מכיר גם את כל הטענות האנטי ציוניות האלה וכל זה גועל נפש, לא מרגישים, אם אתה עושה טובה למישהו וממלמל פרק תהלים יותר טוב שלא תגיד אותו בכלל, צריך להרגיש. איך יכול להיות מצב שאנחנו לא בוכים בתפילה? שלא מתחננים ומקבלים קבלות?" תמה הרב גולדווסר.

"לא צריך להזכיר אפילו דברים מכוערים וטיפשים ששומעים מאנשים שאמורים להיות בני תורה. שכל כך פוחדים שמא ייראה וכאילו אנחנו הופכים להיות חלק מהמציאות הזו. באו לישיבת מיר ואמרו שהרבה חיילים רוצים ציציות וביקשו עזרה. הביאו בארוחת צהריים ציציות וביקשו לעשות לחיילים, ומישהו אמר שהיה שווה לשטן את כל המלחמה לעשות כדי שבחורי ישיבה יעשו ציציות לחיילים, כזה נורא, והוא הסביר את זה, כי למה עושים כי מרגישים שאנחנו לא עושים כלום או משתתפים..."
משגיח שיחה ציציות נוביק גולדווסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד