י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בלי פשרות: אנטריקוט מושלם עושים ב'לארא'

ברחוב בן שטח בירושלים תוכלו למצוא את הדבר האמיתי - מסעדת בשרים משובחת, מפנקת וטעימה • ביקורת מסעדות

בלי פשרות: אנטריקוט מושלם עושים ב'לארא'

שעת ערב קרירה בירושלים, מדרחוב בן שטח הומה אדם, ובליבו פנינת מסעדות הבשר בבירה - לארא. מסעדת גורמה איכותית בכשרות מהדרין של הגר"ש מחפוד. אני נכנס למסעדה עם ידיד, בתקווה להתענג על הבשר האיכותי ששמו יצא לפניו.

בשונה ממקומות אחרים, בהם מקפידים 'להוציא את המיץ' מהסועד כבר בשלב ההמתנה, בלארא לא הספקנו לצייץ וכבר נמצא עבורנו מקום מושלם, שקט אך לא מנותק. בכלל, המסעדה בנויה כך שכמעט כל המושבים מאפשרים פרטיות ושיחה רגועה אך אינם 'מוחבאים'.

לאחר פתיח מעורר תיאבון בדמות לחם הבית ומטבלים, ובצירוף כוסות בירה קלילה. הגיע הדבר האמיתי, ובעצם, רק השלב הראשון שלו. בעוד אני בחרתי להתפטם בטרטר של פילה בקר עם פטריות, פקאנים מקורמלים והמון עשבי תיבול, ידידי העדיף מנה מובחרת של שקדי עגל על מבחר ירקות ים תיכוניים קלויים וטחינה שחורה. לצד זה, הזמנו גם חציל בלאדי קלוי בגריל עם קרם טופו מטובל, צנוברים, טרטר עגבניה וטחינה גולמית, ומנה של סלט הבית.

את סוד העשיה של הטרטר, שמעתי מהשף מסביר הפנים רק בסיום הסעודה, לאחר שנואשתי מלנחש את נוסחת הקסם, שהפכה את פרוסת הלחם החביבה והרוויה בחתיכות פילה בקר לתאווה לחיך ולעיניים. דקות ארוכות לעסתי בשקיקה את המנה, ובסיום 'דגתי' מהצלחת פירורים, לבל אפסיד ולו משהו מהמעדן.


עיקריות שלא תשכחו
חברי סיים את האתגר שעמד בפניו - צלחת גדושה שקדי עגל מפתים - בקלילות רבה ובהנאה כפולה, ויחד פנינו לבחור את המנה המרכזית. מאחר והתפריט המגוון הציב בפנינו דילמה לא קלה, הנחנו למלצרית האדיבה להנחות את דרכנו בשלל ההצעות.

והיא בחרה את המנה המושלמת: נתח קצבים פרמיום מוגש מדיום רייר ברוטב דמיגלאס, בצירוף פטריית פורטבלו צלויה וקונפי תפוחי אדמה. ובנוסף, נתח אנטריקוט שהוגש מדיום עם צ'ימיצ'ורי של קונפי שום ובטטה שרופה.

את חגיגת הטעמים שהתפתחה בשולחן קשה לתאר. ראשית פנינו לנתח הקצבים, רך ומטופל היטב, ביס אחר ביס חווינו את טעמו העשיר המתמזג היטב עם חלקי הפטריה. משם הסתערנו על האנטריקוט, אף הוא עשוי היטב, נחתך בקלות וביעילות - כמו הוכן מששת ימי בראשית עבורנו.

את התענוג ליוו כוסות יין ושתיה קלה, שסייעו לבשר להחליק בעדינות במורד הגרון.

לסיום, התפנקנו בקינוח ייחודי של מאפה אגוזים וכדור גלידה, המתכון המנצח לערב קייצי.


כתובת וכל השאר:
לארא, מסעדת גורמה בשרית, שמעון בן שטח 3, ירושלים
כשרות מהדרין של הגר"ש מחפוד
שעות פתיחה: ראשון-חמישי משעה 18:00. אפשרות לקיים אירועי בר מצווה ושמחות בשעות הבוקר-צהריים.
המלצה: להגיע רעבים במיוחד.
לארא מסעדה בשרים גורמה טרטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד