ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מרגי: "פירון איננו יודע להיות שר החינוך של כולם"

בעקבות הסערה בבית שמש: חה"כ מש"ס תוקף את שר החינוך על התנהגותו כלפי החינוך החרדי וצרכיו

מרגי. צלם: פלאש 90
מרגי. צלם: פלאש 90

ח"כ יעקב מרגי פנה היום (ג) במכתב דחוף לשר החינוך שי פירון לפעול בדחיפות למציאת פתרון הוגן והולם לבנות החרדיות בעיר בית שמש.

ח"כ מרגי פתח את מכתבו על המחסור במבני חינוך בעוד המגזר החרדי המונה כ-80% מכלל מערכת העירונית בעיר בית שמש. מצוקת מקומות הלימוד לבנות חרדיות נגזרת ממחסור במבני חינוך ובנוסף קרקעות, אותן ניתן לנצל להצבת מבנים יבילים.

למרות האמור, החליט משרד החינוך בראשותו של השר שי פירון כי למקום יינתן צו סגירה, זאת על אף שהכיתות שהועברו לבית הספר החרדי, עמדו עד עתה ריקות, כאשר מנגד עשרות תלמידות חרדיות נותרו ללא מקום לימודים מסודר.

ח"כ מרגי תקף במכתבו את שר החינוך, כי במקום לקבל החלטות ענייניות ומקצועיות בתיאום עם עיריית בית שמש בחר השר "בצעד פזיז, חד צדדי, להעניק צו סגירה ללא מתן פתרון אמיתי הולם".

צעד זה, מבהיר ח"כ מרגי מצטרף להחלטה קודמת בעניין שלא להחיל את תוכנית הקייטנות במוסדות החינוך החרדיים - המוכר שאינו רשמי ומוסדות הפטור, במסגרת הטבות הקייטנות של משרד החינוך, בטענה אותה השמיע השר פירון בוועדה לביקורת המדינה כי אינו מחויב לחינוך החרדי.

"צר לי, שאינך מסוגל להיות שר חינוך של כולם, אלא רק של 50% מילדי ישראל", סיים מרגי את מכתבו ודרש מהשר פירון לפעול בדחיפות למציאת פתרון הוגן והולם בהתייעצות עם ראש עיריית בית שמש מתוך כבוד לשיקול דעתו של ראש העיר בנדון, כפי שהינו מכבד את שיקול דעתם של כל ראשי הרשויות בארץ בחלוקת כיתות הלימוד בארץ.
כיתות חינוך מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד