י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

עוד מחלוקת? "דובר על ועדת השמיטה בלבד"

מקורביהם של הגר"מ גרוס והגר"ע אוירבעך זועמים על המינויים החדשים של שלושה רבנים לבד"ץ 'שארית ישראל' • לדבריהם, הסיכום היה כי שני רבנים מטעם הגראי"ל והגר"ח יצורפו לוועדת השמיטה של ההכשר בלבד • ב'שארית' מגיבים: "לא מתכוונים להיכנס לפוליטיקה זולה. עוסקים בהקמת כשרות שתהיה בשביל כל כלל ישראל"

הגר"מ גרוס. צילום: פלאש 90
הגר"מ גרוס. צילום: פלאש 90

האם מינוי החברים החדשים וההפיכה בבד"ץ 'שארית ישראל' הליטאית, מינוי שזכה לברכתו ולתמיכתו של הגראי"ל שטיינמן - נעשה שלא בהסכמת חברי בד"ץ?

כזכור, מאז הפילוג הליטאי לא חל שינוי של ממש במערכת הכשרות שהוקמה על ידי הגראמ"מ שך זצ"ל, כאשר כחלק ממדיניות זו, לא פירסמה 'שארית' מודעות לא ב'יתד נאמן' ולא ב'הפלס'.

הבוקר (ג) נעשה השינוי הראשון, עם פרסום שמות החברים החדשים שמונו כחברי הבד"ץ - הגאון רבי ישראל זיכרמן רבה של ברכפלד במודיעין עילית, הגאון רבי יחיאל יוסף במברגר רב הקהילה החרדית בחיפה, והגאון רבי אברהם הכהן רובין רב הקהילה החרדית ברחובות.

החברים החדשים מונו בנוסף לחברי הבד"ץ הקיימים: גאב"ד חניכי הישיבות הגאון רבי מרדכי גרוס, הגאון רבי עזריאל אויערבך רבה של בית וגן, הגאון רבי אליעזר דינר רב קהילות עדת ישראל והגאון רבי צבי ובר רבה של נווה יעקב.

בעיתון 'יתד נאמן' צויין הבוקר, כי כל המינויים נעשו בהשתדלותו של חבר הבד"ץ הגר"צ ובר.

אלא שמאידך גיסא, מקורביו של חבר הבד"ץ הגר"מ גרוס מביעים את זעמם על המינויים, לדבריהם, "מה שסוכם עם חברי הבד"ץ הוא רק על שני רבנים שייכנסו למערכת הכשרות בשביל לחזק את השמיטה הקרבה, שאלו את הגאב"ד שהסכים למינויים, וסוכם ברורות שהחברים יהיו חברי וועדת שמיטה בלבד".

"אמרו לרב גרוס שיהיה נציג לבית של הרב שטיינמן ולבית של ר' חיים קנייבסקי שיכהנו כחברי ועדת שמיטה, ודובר על כך שאם יצליחו יוכלו להשתלב בעתיד, לא נאמר פעם אחת שהם יהיו חברי בד"ץ". טוענים שם ומוסיפים: "המהלך שנעשה זה לא ביושר ולא בהגינות, זו מגמת השתלטות על הרבנים הקיימים וחברי הבד"ץ. המטרה היא לא לשם שמיים".

כדי לחזק את דביהם הם מוסיפים: "גם אחד הרבנים שמונה כעת אמר לאחד מחברי הבד"ץ הנוכחים שכך סוכם עמו בהתחלה שיהיה חבר בוועדה על השמיטה. בבד"ץ שארית ישראל כבר שנה לא יושבים חברי הבד"ץ לדיון מעשי וענייני בכל מה שנוגע למערכת הכשרות", הם מסיימים.

דברים דומים אומרים מקורבי הגאון רבי עזריאל אויערבך, חבר הבד"ץ, יצויין כי הבוקר ביקרו מנהלי הכשרות גבריאל שרמן ורפי מנת אצל הגר"ע אוירבעך בביתו בבית וגן.

בתגובה, אומר רפי מנת מהנהלת כשרות שארית ישראל ל'בחדרי חרדים': "אני לא מתכוון להיכנס לפוליטיקה הזולה. אנחנו עוסקים בהקמת כשרות שתהיה בשביל כל כלל ישראל, ואני מבין שזה יהיה קשה. אני מתואם עם כל הרבנים, ובעזרת ה' נגיע לשנת השמיטה מאוחדים ולעם ישראל תהיה כשרות מובילה ומאוחדת".
שארית ישראל מינוי חברים בדץ הרב גרוס הרב אויערבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד