ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

נחשפה רשת הלבנת הון גלובלית; חרדים נעצרו

הבוקר פשטו חוקרי יחידת להב 433 על משרדי צ'יינג' בריכוזים החרדיים ברחבי הארץ, ועצרו עשרות חשודים • על פי הממצאים, רשת הלבנת הון חובקת עולם פעלה גם בארץ, בהיקפים של מאות מיליונים שמקורם בסחר בסמים • מעצרים בבית שמש, מודיעין עלית, ירושלים ועוד - עצורים גם בארה"ב ובלגיה • מחצית מהעצורים חרדים

עצורים חרדים. למצולמים אין קשר לכתבה
עצורים חרדים. למצולמים אין קשר לכתבה

לאחר חקירה מאומצת של למעלה משנה פשטו הבוקר חוקרי להב 433 על שבעה משרדי צ'יינג' בריכוזים החרדיים ברחבי הארץ, ועצרו ארבעה עשר בחשד לשותפות ברשת הלבנת הון חובקת עולם שפעלה גם בארץ, בהיקפים של מאות מיליונים שמקורם בסחר בסמים. מעצרים בבית שמש, נתניה, מודיעין עלית, ירושלים ועוד, מחצית מהעצורים חרדים. המשטרה פשטה על כשבעה צ'יינג'ים, שרובם בבעלות חרדית.

הפרשייה החלה בלהב 433 לפני כשנה לאור חשד כי רשת הלבנת הון מקצועית וחובקת עולם שמעורבים בה אזרחי ישראל ומדינות אחרות, פועלת להלבנת הון שמקורו מכספי סחר בסמים ועבירות נוספות וזאת בהיקף כספי ניכר של מאות מיליוני ₪ ובקנה מידה בינלאומי.

במהלך תקופה זו נערך איסוף סמוי על ידי כוח המשימה בלהב 433 המתמקד במאבק במלביני הון בשיתוף עם גורמי האכיפה ברשות המיסים, יהלום, מכס ומע"מ ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה ת"א וכן בשיתוף, רשות לאיסור הלבנת הון ונש"מ.

לפנות בוקר, החלה החקירה הגלויה בפרשה בלהב 433 עם מעצרם של 14 חשודים ועיכוב 7 נוספים מאזורים שונים בארץ- ראשל"צ, תל אביב, מודיעין עלית, ירושלים, בית שמש ועוד תוך ביצוע חיפושים בזירות שונות ובכלל זה בבתיהם של החשודים ומשרדיהם, בהם נתפסו מחשבים, כספים ומסמכים הרלוונטיים לפרשה.

במקביל ובתיאום עם רשויות האכיפה בארה"ב ואירופה נעצרו חשודים בחו"ל, בינהם 8 חשודים בבלגיה.

החשודים נחקרים בשעה זו ויובאו בשעה 2 להארכת מעצרם בבימ"ש השלום בראשל"צ. צפויים מעצרים נוספים.
פלילי הלבנת הון רשת ישראל בינלאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד