י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פרשת ההון השחור: כל העצורים שוחררו

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', ישראל צבי לוי הובא הבוקר לבית המשפט ושוחרר בתנאים מגבילים • בעקבותיו, הובאו עוד ארבעה מהחשודים שהיו אמורים להישאר במעצר עד יום ראשון, ושוחררו אף הם • גם במעצר הבית יוכלו החשודים לצאת לתפילות • עורכי הדין: "אנו שמחים על ההחלטה לאפשר למרשנו להשתחרר, על אף הנסיבות. ודי לחכימא ברמיזא"

החשוד בבית המשפט. צילום: דוד זר
החשוד בבית המשפט. צילום: דוד זר

כל עצורי פרשת 'ההון השחור' שוחררו לביתם היום (ו) בתנאים מגבילים, כך החליטה השופטת אפרת פינק מבית משפט השלום בפתח תקווה.

כפי שפירסמנו אתמול ב'בחדרי חרדים', החשוד ישראל צבי לוי - ששתק עד כה בחקירותיו, לאחר שפרקליטיו עורכי הדין קובי ואורי גולדמן הגיעו בערב החג להסכמה עם המשטרה והפרקליטות, הובא הבוקר לבית המשפט, שם שוחרר על ידי השופטת למעצר בית בתנאים מגבילים.

התנאים בהם שוחרר: מעצר בית מלא, למעט תפילות אליהן יוכל לצאת. ערבות עצמית 100,000 ש"ח, ערבות צד ג' 100,00 ש"ח וערבות בנקאית על סך 120,000 ש"ח. איסור יצירת קשר עם המעורבים בפרשה למשך 60 יום. הרחקה ממקום עבודתו למשך 60 יום. איסור יציאה מהארץ למשך חצי שנה.

בעקבות הכוונה לשחררו, חשודים נוספים - אלדד הררי, אברהם שמואל זלצמן, ראובן זאב ברגר ויוסף סרור - שהיו אמורים להישאר במעצר עד ליום ראשון הקרוב, הובאו אף הם לבית המשפט - ושוחררו בתנאים דומים.

יצויין, כי בעקבות בקשת פרקליטי ישראלי לוי לאפשר לו לצאת לתפילות - ולאחר שהצליחו לשכנע את השופטת בנחיצות העניין, היא איפשרה גם לשאר החשודים החרדים לצאת ולהתפלל בבית הכנסת במהלך מעצר הבית.

בשבוע שעבר ביום שלישי, נעצר לוי יחד עם 13 נוספים, זאת לאחר שבמהלך השנה האחרונה, ניהלה היחידה הארצית לחקירות הונאה של משטרת ישראל חקירה סמוייה, לאור חשד כי רשת הלבנת הון מקצועית וחובקת עולם שמעורבים בה אזרחי ישראל ומדינות אחרות, פועלת להלבנת הון שמקורו מכספי סחר בסמים ועבירות נוספות, בהיקף של מאות מיליוני שקלים ובקנה מידה בינלאומי.

עורכי הדין קובי ואורי גולדמן אמרו ל'בחדרי חרדים' אתמול בעקבות ההסכמה על השיחרור: "אנו שמחים על ההחלטה לאפשר למרשנו להשתחרר, על אף הנסיבות. ודי לחכימא ברמיזא".

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים

צילום: דוד זר, עריכה: מורן כהן
שחרור בית משפט עורכי דין ההון השחור ישראל לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד