י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פעיל הימין יהודה גליק נורה בירושלים

יהודה גליק יו"ר הקרן למורשת הר-הבית, נורה בבירה • במקום התקיים כנס תחת הכותרת 'ישראל חוזרת להר הבית'

בזירת הירי הלילה. צילום: פלאש 90
בזירת הירי הלילה. צילום: פלאש 90


הרב יהודה גליק, מבכירי פעילי הר הבית, נורה הערב (ד') בכניסה למרכז מורשת בגין בירושלים ונפצע באורח קשה.

כוחות משטרה גדולים הגיעו לזירה, והוקמו מחסומים על מנת לאתר את רוכב האופנוע שנראה נמלט מזירת הפיגוע.

במקום התנהל כנס שנתי של הקרן למורשת הר הבית, תחת הכותרת "ישראל חוזרת להר הבית"
בהשתתפות חברי כנסת מהימין כולל סגן השר אלי בן דהן, ח"כ משה פייגלין וח"כ מירי רגב. הרב גליק, יו"ר הקרן למורשת הר הבית ותושב עתניאל, מסר הרצאה במקום.

בסיום ההרצאה, מעט לאחר השעה 22:00, ניגש אליו אדם לבוש שחורים, וירה בו מטווח אפס לפחות שלוש כדורים - ונמלט רכוב על גבי אופנוע. גליק פונה במצב קשה לבית החולים שערי צדק שם הוכנס לחדר ניתוח.

ח"כ משה פייגלין ששהה במקום העיד כי "אנו יודעים שזה מחבל ערבי כי הוא וידא לפני שירה ברב גליק ודיבר עימו במבטא ערבי. הוא פנה אליו כאשר הוא הכניס פוסטרים לרכב. הרוכב שאל בעברית ובמבטא ערבי כבד האם הוא יהודה גליק, כשענה שכן הוא ירה בו.לאחר מכן הוא קפץ על אופנוע וברח מהמקום. הכתובת היתה על הקיר".

שי מלכה, דוברו של ח"כ פייגלין, סיפר כי גליק יצא מהאירוע וסמוך לרכבו המתין אופנוען לבוש שחורים. "ראיתי את האקדח שלו וצעקתי לבחורה שאיתי 'רוצי, תברחי'. התחלנו לרוץ. הפלסטיני אמר אמר לו: 'מצטער, אני חייב לעשות את זה', וירה בו".

יעקב מורגנבסר, עוזרו הפרלמנטרי של ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה, שראה את האופנוע נמלט סיפר ל'בחדרי חרדים': "עברתי עם הרכב והבחנתי באופנוע חולף בצומת", הוא מספר, "התקדמתי עם הרכב ושמעתי מישהו צועק "ירו ירו, ירו בו". עצרתי את הרכב, נכנסתי לשביל וראיתי אדם שוכב על המדרכה כשהוא מדמם ומתלונן שכואב לו. היה שם גבר ואישה, שנכחו בזמן הירי ועליתי מיד לצומת לכוון את כוחות ההצלה והביטחון".

אריה יפה, פרמדיק איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי לזירה הנפגע היה עדיין בהכרה וסבל ממספר פצעי ירי, לאחר טיפול רפואי ראשוני מציל חיים שהענקתי לו, הוא פונה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים במצב קשה ולא יציב".

פאראמדיק מד"א אהרון אדלר שטיפל בפצוע סיפר: "כשהגענו למקום ראינו אותו כשהוא בהכרה וסובל ממספר פצעי ירי בפלג גופו העליון. הופתעתי לראות שמדובר בבן משפחתי יהודה גליק".

פרופסור יהודה הלוי מנהל המרכז הרפואי שערי צדק דיווח כי, "יהודה נמצא בחדר ניתוח עם פציעה בחזה ובבטן. מצבו כרגע יציב. הוא איבד דם וקיבל כמות גדולה של מנות דם. בשלב הזה השיחה עם צוותי חדר הניתוח מעודדת".

בהמשך הלילה מסרה ד"ר מרין מנהל יחידת הטראומה בשערי צדק: "נעשו פעולות ראשוניות של החייאה בחדר הניתוח לאחר שהיה פגיעות בחזה ובראות. הניתוח בשלבי סיום. מצבו כרגע יציב, הוא מונשם ומורדם. מחר לאחר שנעשה בדיקות הדמיה נדע יותר את מצבו. הוא נמצא בסכנת חיים".

המפכ"ל רנ"צ יוחנן דנינו הבטיח כי לחקירת ניסיון ההתנקשות יוקצו כל האמצעים הדרושים "תתבצע חקירה אינטנסיבית ונחושה ביחד עם גורמי השב״כ כדי לחשוף ולמצות את הדין עם מבצעי הירי". המפכ״ל קורא להרגעת הרוחות ומדגיש שיש לגלות איפוק ולתת לכוחות הבטחון לבצע את מלאכתם.


ניר ברקת בזירת הפיגוע

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הגיע למקום והגיב כי, "מדובר באירוע חמור מאוד שהוא תולדה של הסתה חמורה. צריך לפעול ביד קשה מול כל הסתה וליבוי יצרים בעיר. אני בטוח שהמשטרה וכוחות הביטחון ימצו את הדין עם המחבל ויחזירו את השקט לירושלים".

לאחר הפיגוע, פצחו בעיר העתיקה בשמחה וירו זיקוקים באוויר.

העתירו בתפילה עבור הרב יהודה יהושע בן ברנדה, לרפואה שלמה.

בזירה. צילום: אבי שיף








צילום: פלאש 90












ירי טרור פיגוע הר הבית יהודה גליק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד