י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כוח נשי: חרדיות ישמשו כחוקרות במשטרה

"כשאישה חרדית מתלוננת על אלימות במשפחה, הרבה יותר קל לה לדבר בפני חוקרת חרדית המכירה את המגזר וצרכיו"

כוח נשי: חרדיות ישמשו כחוקרות במשטרה
מורן כהן

"כשאישה חרדית מתלוננת על אלימות במשפחה, הרבה יותר קל לה לדבר בפני חוקרת חרדית המכירה את המגזר וצרכיו", אומר אחד המעורבים בפתיחת קורס חוקרים ייעודי למגזר החרדי.

כחלק מהנסיון במשטרת ישראל לדאוג לצרכי המגזר החרדי, החל היום (שני) בתל אביב קורס חוקרים ייעודי למגזר החרדי, אליו הצטרפו ארבעה גברים ו-11 נשים, כולם משתייכים למגזר.

הקורס, שהותאם לצרכי השוטרים והשוטרות, יימשך כחמישה חודשים בבית הספר לשוטרים בתל אביב, בסיומו ישובצו בתחנות המשטרה האיזוריות בהם יש ריכוז חרדי.

אתמול (ראשון), לאחר שעברו מבדקי כושר ולמדו על תפקיד השוטר והמצופה ממנו, קבוצת הקורס עלו לראשונה על מדים, לאחר שהוכשרו כשוטרים ושוטרות. יצויין, כי חלק מהשוטרות שירתו תקופה במשל"ט (מרכז שליטה) של המשטרה, והמתינו לפתיחת הקורס.

הרב אשר מלמד, רב משטרת מחוז מרכז במשטרה, הוא זה שאיתר את המיועדים לתפקיד וגם היה חלק פעיל בהקמת הקורס. יצויין, כי השוטרים והשוטרות, כולם אקדמאים ובעלי תואר.

פרדי קמינצקי, אחת מהשוטרות שיתחילו את הקורס היא אם לשבעה ילדים. "עבדתי כשליחה של חב"ד בעולם, וכשחזרתי ארצה חיפשתי משהו כזה, עבודה שתכלול בתוכה מימד של שליחות", סיפרה בראיון ליעל דן בגלי צה"ל. "אני כבר שוטרת כשבעה חודשים, ואני חושבת שמצאתי את המשבצת הזאת, שבה אני גם מקבלת תחושת שליחות אמיתית במקום בו אני נמצאת וגם פרנסה".

יצויין, כי חלק מהשוטרות החרדיות, סירבו בשלב זה להיחשף, וגם לתמונה המשטרתית הן לא הצטרפו.

צילום: חטיבת דובר המשטרה
משטרה חוקרות חרדית גיוס נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד