י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הגר"ח על פסק באבוב: "חלילה מלערער"

לקראת סיום פרק הזמן שהקציב בית הדין לחסידי הרמ"ד מבאבוב 45 לשנות את שם החסידות, מנסים האחרונים לבטל את פסק הדין • בשל כך, כתב הגר"ח קנייבסקי: "חייבים לרדוף בכל כח אחרי השלום וכמבואר במכתבו של ראב"ד הבד"ץ... כמובן שאין בכל הנ"ל לגרוע מחובת הציות לד"ת וח"ו מלערער ע"ז ולילך לערכאות" • בפנים: המכתב

האדמו"ר מבאבוב. צילום: מגזין 'א בליק'
האדמו"ר מבאבוב. צילום: מגזין 'א בליק'

פסק הדין המסעיר שניתן בין חצר באבוב ובין חסידות באבוב 45 שבשכונת בורו פארק בברוקלין, ואשר התפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', ממשיך לעורר הדים נרחבים. כעת חושף 'בחדרי חרדים' מכתב של הגר"ח קנייבסקי בו נאמר כי יש לקיים את הפסק כדת וכדין.

כזכור, בית הדין, שהוקם במיוחד בכדי לדון בסכסוך לפני תשע שנים, הכריע כי הוא אוסר על פלג הרמ"ד להשתמש בשם באבוב כמות שהוא. וכי זכות השימוש בשם - שייכת בלעדית לאדמו"ר מבאבוב.

בית הדין קבע כי הזכות לקרוא בשם באבוב בכל העולם שייכת באופן בלעדי לצד הנתבע ב. (הרב"צ), וצד א. התובע (הרמ"ד) אין להם רשות להשתמש בשם - אלא רק כאשר קיימת תוספת היכר.

בית הדין אף הוסיף וכתב תנאים וגדרים מפורטים לקיים את הפסק, כך לדוגמא, על כל שלט של מוסד הרמ"ד צריכים להצמיד את המספר 45 (על שם הרחוב בו שוכן בית המדרש של הרמ"ד) לשם באבוב, השם 'באבוב 45' גם יכתב על כל בלנק או שלט של החסידות.

כעת שהימים שבית הדין הקציב להחלפת השם מסתיימים - מנסים בפלג הרמ"ד לבטל את הפסק. טוען רבני מטעמם מסתובב בימים האחרונים בבתי דיינים בארץ ומחתימם על ביטול הפסק.

בשל כך, מגיע מכתבו של הגר"ח קנייבסקי, ובו נכתב: "‏בעזה"י הנה מעולם לא התערבתי בסכסוכים בענייני חו"מ ובפרט טרם שמעתי שני הצדדים, מ"מ גדול השלו' ששמו שנכתב בקדושה ימחה על המים לכן חייבים לעשות כל ההשתדלויות ולרדוף בכל כח אחרי השלום וכמבואר במכתבו של ראב"ד הבד"ץ הגאון הגר"מ שטרנבוך שליט"א כמובן שאין בכל הנ"ל לגרוע מחובת הציות לד"ת וח"ו מלערער ע"ז ולילך לערכאות".
באבוב בורו פארק שלום דין תורה הרב חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד