י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

טבח בשחרית: ארבעה מתפללים נרצחו בהר נוף; 7 פצועים • סיקור מיוחד ומתעדכן

ב-7:01 בבוקר החל טבח נורא בבית הכנסת 'קהילת יעקב' בהר נוף: שני מחבלים רצחו בגרזנים ובאקדחים ארבעה מתפללים, ופצעו שבעה נוספים - מרביתם באורח קשה • שוטרים שהגיעו למקום חיסלו את המחבלים, וכמה מהם נפצעו מירי • "הביאו אלינו גבר עטור בתפילין. בהכרה מעורפלת עם מפגיעת ראש קשה ומדממת כתוצאה ממכת גרזן ופגיעה קשה ביד בסמוך לקשר התפילין" • מתעדכן וידאו תמונות

טבח בשחרית: ארבעה מתפללים נרצחו בהר נוף; 7 פצועים • סיקור מיוחד ומתעדכן

טבח מזעזע בירושלים: הבוקר (ג) בשעה 7:01 התקבל דיווח על יריות בבית הכנסת "בני תורה קהילת יעקב" ברחוב אגסי בשכונת הר נוף. זוג שוטרי תנועה שפעלו בסמוך הגיעו לזירה כעבור 7 דקות, צמצמו טווח וחתרו למגע מיידי עם המחבלים. שוטר מזיהוי פלילי מהמטה הארצי ששמע את הדיווח בקשר הגיע אף הוא לזירה, הבחין בשוטר פצוע ירי, צמצם טווח והבחין בשני מחבלים עם סכיני מטבחיים ואקדח רצים מתוך הישיבה לעבר השוטרים, השוטר ירה אף הוא לעבר המחבלים אשר נהרגו מירי השוטרים.

עם נטרול המחבלים נכנסהשוטר שביצע את הירי המוצלח פנימה, יחד עם שוטרים נוספים שהצטרפו וערכו סריקה בתוך הישיבה לשלילת מחבלים נוספים.

במהלך האירוע שני שוטרים נפצעו מירי המחבלים, האחד באורח אנוש והשני באורח בינוני.

הצוותים אשר נכנסו לבית הכנסת סיפרו על זירה קשה המורכבת מכמה חדרים בהם התקיימו התפילות באותה השעה. הצוותים נתקלו במראות קשים של מתפללים עטופים בטלית ועטורי תפילין כשהם מוטלים פצועים או ללא רוח חיים על רצפת בית הכנסת.

הצוותים נאלצו לקבוע את מותם של ארבעה גברים שנפגעו אנושות במתקפה והעניקו טיפול ופינוי ל-7 פצועים נוספים - מתוכם 4 פצועים באורח קשה מאוד, 2 באורח בינוני ואחד באורח קל - אשר פונו לבית החולים הדסה עין כרם (4 פצועים קשה ופצוע אחד בינוני) ולבית החולים שערי צדק (פצוע בינוני ופצוע קל).

שני המחבלים שחוסלו הם תושבי ג׳בל מוכבר.

צפו: חיסול המחבלים לאחר הפיגוע

"הזכיר את הפיגוע במרכז הרב"
חוקר זיהוי פלילי, רפ״ק א׳, שהשתתף בקרב היריות עם המחבלים, מספר: ״שמעתי דיווח בקשר על שמיעת יריות בהר נוף, הייתי בכניסה לעיר, משם נסעתי במהירות לזירת האירוע, הבחנתי בשוטרים מגיעים לכניסה לישיבה, צמצמתי טווח תוך שאני מוודא שאין ירי נוסף מהגובה, הגעתי לכניסה לישיבה, הבחנתי בשוטר פצוע ירי ושני מחבלים עם סכיני מטבחיים מגואלים בדם ואקדח רצים לכיווננו, ביצעתי ירי לעברם עד שנוטרלו ואז נכנסתי עם שוטרים נוספים לסריקות בתוך הישיבה".

עוד הוסיף כי "הדבר הראשון שעלה לי בראש זה הפיגוע של ישיבת ׳מרכז הרב׳, ניסיתי להכנס פנימה עם השוטרים ותוך חילופי אש ניטרלנו את המחבלים".

מפקד המחוז, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, שיבח את פעילות השוטרים "השוטרים פעלו באומץ רב ומנעו בגופם פיגוע קשה יותר". מפקד המחוז הדגיש כי "מדובר באירוע חמור וקשה, משטרת ירושלים תמשיך בפריסה הרחבה של השוטרים ברחבי העיר, מתן מענה מהיר לכל אירוע כפי שנעשה בפיגוע זה ובפיגועים הקודמים בעיר. אנו נפעל להשבת השקט והביטחון לעיר, באמצעות כוחות משטרה רבים".

מפקד המחוז שלח תנחומיו למשפחות ההרוגים וברכת החלמה מהירה לפצועים. עוד קרא לציבור לגלות אחריות ואיפוק ולדווח למוקד 100 של המשטרה על כל אדם או חפץ חשוד או חריג.

פאראמדיק מד"א עקיבא פולק, שהגיע מהראשונים לזירה, סיפר: "כשהגענו למקום הבחנו במתפלל עם פציעות דקירה, הוא אמר לנו שבפנים יש מישהו שיורה. רצתי לתוך בית הכנסת שם ראיתי פצוע ירי ששוכב על הרצפה. ניסיתי להעניק לו טיפול, כאשר תוך כדי הטיפול החלו לירות לכיווני, חילצתי את הפצוע תוך כדי שאני מגן אליו ורצתי למקום מסתור שם המשכתי להעניק לו טיפול. תוך דקות הגיעו כוחות הביטחון, אשר הקיפו את הכניסה וירו במחבל שניסה לצאת בריצה החוצה. הייתה פה המולה וירי כבד. אנשים ברחו מתוך בית הכנסת. ממש תופת".

אריה שביט, מתנדב איחוד הצלה שהגיע אף הוא מהראשונים לזירה, סיפר: "מדובר בשני מחבלים שחדרו לבית הכנסת וטבחו במתפללים שהיו במהלך התפילה עם טליתות ותפילין, אני ומתנדבים נוספים של איחוד הצלה הענקנו טיפול ראשוני למספר נפגעים במצבים שונים, ולמרבה הצער חלקם נפצעו אנוש, פעילות מהירה של המשטרה הביאה לנטרול המחבלים, מדובר בפיגוע משולב כולל ירי ודקירות סכין".

בתום הערכת מצב שקיים היום המפכ"ל, רנ"צ יוחנן דנינו, בהשתתפות סגל הפיקוד הבכיר הוחלט כי החל מרגע זה המשטרה עוברת לפעילות מיוחדת ברמה ג' (פע"מ ג' מיוחד).

המפכ"ל התייחס בדבריו לאירוע הפיגוע בירושלים ואמר: "מדובר בפיגוע מהקשים שידענו בשנים האחרונות במקום הקדוש ביותר בו מצאו אנשים את מותם. פיגוע זה מצטרף לאירועים מהתקופה האחרונה הנובעים מהסתה. תגובה נחושה וראויה של שוטרים שהגיעו לזירת האירוע וחיסלו את המחבלים מנעה פיגוע קשה יותר כמו באירועים הקודמים. שניים מהשוטרים בזירה ופונו לבתי החולים אחד מהם במצב אנוש".

"מבצע "שומרי חומות" ימשך במלוא העוצמה. הנחתי את מפקדי המחוזות להיערך לכל תרחיש אפשרי של פעולות נקם, תג מחיר והפס"ד לאומני. יש להגביר את הסיורים סביב מסגדים, בתי כנסת ומקומות קדושים". בנוסף, הנחה המפכ״ל על ביטול חופשות ופגרות לכלל השוטרים. "אני שב ומדגיש את השימוש הנחוץ בעת הזו במתנדבים במשטרה בדגש על מתנדבים נושאי נשק באבטחת בתי כנסת", ציין דנינו.

פאראמדיק מד"א ראם נעימי, אשר הגיע לזירה בניידת טיפול נמרץ של מד"א, סיפר: "נעצרנו במרחק של כ-20 מטר מהזירה כאשר ברקע נשמעות קריאות "אללה או אכבר" והבחנו בשוטרים יורים לכיוון המחבלים ומנסים להשתלט עליהם. הכרזתי בכריזה לצוותי מד"א הנוספים שהגיעו למקום להתמגן כשבמקביל דיווחתי למוקד מד"א על נפגעים קשה בהם הבחנתי בזירה. בשלב זה הביאו לפתחו של האמבולנס גבר כבן 45 במצב קשה מאוד מפגיעות גרזן בהכרה מעורפלת, עטור בתפילין ועטוף בטלית אותו פינינו לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא סובל מפגיעות גרזן בחזה ובראש, הוא היה בהכרה מלאה ותקשר איתנו. בנוסף הענקנו טיפול בזירה לשני אנשי כוחות הביטחון, הראשון גבר בשנות ה-30 לחייו שהיה מחוסר הכרה לאחר שנפגע קשה מאוד בראשו מירי והשני גבר בשנות ה-20 לחייו פצוע בינוני מפגיעת ירי בירך, שלאחר טיפול ראשוני פונו לבתי החולים".

פאראמדיקית מד"א אלומה סימון שהגיעה בניידת טיפול נמרץ למקום, מספרת: "כשעצרנו את ניידת הטיפול הנמרץ, הביאו אלינו גבר כבן 40 כשהוא עטור בתפילין. הוא היה בהכרה מעורפלת וסבל מפגיעת ראש קשה ומדממת כתוצאה ממכת גרזן ומפגיעה קשה ביד בסמוך לקשר התפילין. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני שכלל הרדמה והנשמה ופינינו אותו כשהוא במצב קשה לבית החולים הדסה עין כרם".

פאראמדיק מד"א אייל זהבי סיפר: "טיפלנו באחד המתפללים, גבר כבן 65, במצב קשה ומחוסר הכרה שסבל מפגיעות חזה, ראש וגפיים עליונות כתוצאה ממכות גרזן וירי. תוך כדי פינוי לבית החולים הענקנו לו טיפול רפואי שכלל החדרת מחט לניקוז אוויר מבית החזה והנשמה"

במהלך האירוע סיפקו שירותי הדם של מד"א כ-200 מנות ומרכיבי דם לבי"ח הדסה עין כרם ושערי צדק.

צילום: הלל מאיר - סוכנות תצפית












בית כנסת ירושלים רצח טרור פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד