י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

רבני גרמניה: אסור לסמוך על כשרות הרב קליין

שערוריית הטריפות • רבני גרמניה: אין לסמוך על כשרות רבה של פרנקפורט • יש להכשיר כלים בהם בושל בשר מכשרותו

הרב מנחם קליין
הרב מנחם קליין

,
שערורית הכשרות בפרנקפורט: ארגון הרבנים האורתודוקסים של גרמניה קבע כי אין לסמוך על כשרותו של הרב מנחם קליין, רבה של פרנקפורט העומד בפני הדחה, ויש להכשיר את הכלים.

ארגון ORD של רבני גרמניה האורטודוקסים, פרסם היום הודעה תקדימית לפיה אין לסמוך על השגחתו של רבה הראשי של פרנקפורט, הרב מנחם קליין, וכי מי שהשתמש בכשרות זו עד עתה, עליו להכשיר את כליו.

יו"ר הקהילות האורטודוקסיות בגרמניה ורבה דורטומונד הרב אביחי אפל אומר ל'בחדרי חרדים': "הציבור הדתי קנה באיטליז הזה כי הוא היה היחיד שהיה כשר והתברר שבמשך 4 שנים מכרו טריפות. גם מסורתייים שקנו באיטליז זועמים. אני אישית לא אכלתי כי אני צמחוני, אבל רבנים רבים סמכו על הכשרות סמכו ואכלו מזה, שכן סברו שמדובר בכשרות מהודרת אך המציאות התפוצצה לנו בפנים.

"כינסנו בית דין", אומר הרב אפל, "אבל הרב והמשגיח שלו סירבו להגיע. לכן לא הייתה לנו ברירה אלא להוציא את ההוראה הזטו.

בהודעה שנשלחה לקהילות גרמניה נאמר "לאחר שבמשך זמן רב ניסינו לברר את אשר קרה. בית הדין של ה-ORD פנה לרב קליין ולמשגיח שעבד מטעמו בחברת אביב בבקשה להגיע לישיבת בית הדין לשם בירור העניין.

"הרב הנ"ל ומשגיחו לא הופיעו בבית הדין. בשלב ראשון הוכחשו בעיות הכשרות ע"י הרב בע"פ. אולם לאחר זמן יצאה הודאה מפורשת מאת הרב קליין על הכשלון החמור, המאמתת את השמועות על תערובת בשר טרף במסווה של בשר כשר בחברת אביב אשר עמדה תחת השגחתו. לאור האמור, א. יש להכשיר את כל הכלים אשר היו במגע ברמת חום של בישול, צלייה ואפייה עם הבשר אשר סופק ע"י חברת אביב. ב. עד לקבלת הבהרות מהרב קליין לבירור נהלי הכשרות שתחתיו, איננו יכולים להמליץ לסמוך על כשרותו".

ועידת רבני אירופה סמכה את ידה על ההוראה.

תחילתה של הפרשה במעקב שערכו שלטונות המס בגרמניה אחר האטליז הכשר בעיר פרנקפורט, במהלך החקירה התגלתה הונאה בכשרות, מהגדולות שידעה אירופה. במשך שנתיים נהגו בעלי האיטליז לרכוש בשר טרף ולמכור אותו ככשר.

האטליז שיווק בשר כשר למוסדות יהודים, בתי אבות ולקייטרינג של חברות התעופה.

אתמול (ב') נערך בבית המשפט בפרנקפורט דיון נוסף בפרשיית ההונאה, לפני השופט הופיע אחד מבעלי האטליז שהעיד כי מכר בשר חזיר במסווה של בשר כשר. ,

,
,
פרנקפורט הרב מנחם קליין הונאה בכשרות לופטהנזה רבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד