י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

סערת שילוב נשים: תגובות שונות לדברי בלוי

צוריאל קריספל: "הציבור החרדי אמר את דברו והדיר עצמו לגמרי מבחירת הנשים הללו" • אמסלם: "הגיע הזמן לתת ייצוג"

הרב חיים אמסלם. צילום: פלאש 90
הרב חיים אמסלם. צילום: פלאש 90

דבריו החריפים של המחנך הנודע הרב מרדכי בלוי, שהתפרסמו לראשונה ב'בחדרי חרדים', כי "כל אשה שתתקרב למפלגה שלא בהנהגת גדולי ישראל - תצא בלא כתובה ואסור ללמוד במוסדות החינוך שלה, וכן לרכוש ממנה כל מוצר, ומצווה להוציא את כל הצאצאים שלה מהמוסדות, והוא הדין בגבר חרדי שיחבור למפלגה חילונית", מחוללים סערה רבתי.

סגן ראש העיר אלעד, צוריאל קריספל, מגיב ל'בחדרי חרדים': "הציבור החרדי האמון על 'ועשית ככל אשר יורוך' ימשיך להתנהל במערכות הבחירות ובבחירת נציגיו שעליהם סמכו גדולי ישראל וכמיטב המסורת. המסורת היהודית שומרת על כבודה של האשה ואינה מציבה אותה בחזית. ובכלל זה בחזית הפוליטית. ומי לנו מורה דרך כיעקב אבינו שבהתמודדתו מול עשו אחיו הקפיד להציב במשלחת שהלכה לפניו את רחל ולאה וילדיהן אחרונים".

קריספל מזכיר גם כי "קומץ נשים אלו ניסו את מזלן בבחירות באלעד כאשר הציבור החרדי אמר את דברו והדיר עצמו לגמרי מבחירתן".

לעומתו, יו"ר תנועת עם שלם, הרב חיים אמסלם, טוען כי "יפעל בכל דרך למנוע אפליית נשים חרדיות, ונילחם בגזענות נגד עדות בכלל, ונשים בפרט. הגיע הזמן שלנשים החרדיות יהיה ייצוג במפלגות החרדיות, ואם הדבר מתנגש באידיאולוגיה שלהן - עדיין לא ניתן למנוע מהן להתמודד ברשימות אחרות וכל שכן שלא להחרימן ולבזותן. אעשה כל שבידי לקדם נשים חרדיות לכנסת כדי שיהיה להן ייצוג הולם בבית המחוקקים הישראלי.

"אני סמוך ובטוח, כי מנהיגי הציבור החרדי מושכים את ידיהם מאמירות מטופשות אלו ואין זה מייצג את דעתם של רוב הציבור החרדי".

יעקב וידר, יו"ר המטה החרדי בליכוד וחבר נשיאות הליכוד, מסר בתגובה: "שוב, כמידי ערב בחירות, אנחנו נחשפים לשיח בריוני ומתלהם כנגד כל מי שמהווה איום על שלטון העסקנים. חוק הבחירות קובע עונש של חמש שנות מאסר למי שמאיים על מצביע או מצביעה, ואנחנו נמשיך ונפעל בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו למען הציבור החרדי ולמען תנועת הליכוד".
צוריאל אמסלם בלוי תגובה נשים חרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד