ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

"הגעתם ליעד" - כך תנווטו נכון בעולם גיוס הכספים

מנהל עמותה, מעונין להפוך אותה לעמותה משגשגת ולא יודע כיצד? יתכן וכל שחסר לך הוא GPS מקצועי על מנת לנווט נכון בעולם גיוס הכספים. המדריך המלא לניווט נכון בעולם גיוס הכספים בכתבה שלפנינו

"הגעתם ליעד" - כך תנווטו נכון בעולם גיוס הכספים

תהליכי גיוס כספים דומים מאוד לניווט בכבישים – החל מההכנה, עובר בתהליך עצמו וכלה בהגעה ליעד.

אם היעד שלכם הוא להפוך לעמותה משגשגת, במיוחד בזמנים קשים, חשוב שתדעו לנווט כהלכה. חלק מהעבודה תוכלו לעשות בעצמכם, ובחלקה – תוכלו להיעזר, ממש כמו בכביש, בתוכנות GPS או אפליקציות דוגמת Waze – גוף חיצוני, כמו המרכז לגיוס כספים, שיוכל להורות על המסלול הטוב, המדויק והמהיר ביותר אל היעד שלכם. שהרי ממש כמו בכביש מהיר, מהיר מאוד – הניווט המדויק קריטי כדי שתגיעו אל היעד הנכון, ובזמן הקצר ביותר.

אז איך תצליחו לנווט בדרך בטוחה?

שלב ראשון - תכננו לאן אתם רוצים להגיע:
עוד לפני הצעד הראשון חשוב שתיצרו יעדים. הגדרת יעדים וסדרי עדיפויות תסייע לכם לקבוע את הדרך המיטבית להגיע אליהם. באמצעות הגדרת יעדים תוכלו לגבש תוכנית של "מה עושים", "מתי עושים" ו"איך מגיעים אל היעד".

שלב שני - ממש כמו בכביש – תסתכלו על מפות לפני היציאה:
ברגע שיש יעדים, ולפני שיוצאים לדרך – רצוי וחובה לאתר את כל מקורות המימון המתאימים. במגזר הציבורי, בקרנות הפילנתרופיות, בקרב תורמים פרטיים ועוד. כדאי שתתאימו את היעדים שלכם, אל הקרנות המתאימות. תחקיר טוב יסייע לכם לאתר את הקרנות שמתאימות לאג'נדה שלכם יותר מאחרות. "קריאת המפה" תסייע לכם גם להבין לאילו קרנות ותורמים העמותה שלכם מתאימה (ולא רק מי מתאים לעמותה שלכם).

שלב שלישי - תכננו את המסלול שלכם:
קבעתם יעדים, מיפיתם את המסלול אל היעדים – כעת צריך ליצור אסטרטגיה שתעזור ליצור "סיפור דרך", שילווה אתכם כל הדרך אל היעד. כמובן שסיפור הדרך צריך להכיל אופציה של "פקקים" בדרך – שיאלצו אתכם לנהוג בדרכים חלופיות, לאלתר ולהגיע אל היעד בדרכים חדשות ומפתיעות.

שלב רביעי - למדו בדיוק אילו תחנות תצטרכו לעבור בדרך:
כחלק מסיפור הדרך – כדאי שתמפו את כל התחנות שבהן תצטרכו לעבור. אבני דרך, יעדים בדרך אל היעד הסופי, וכמובן – לוח זמנים מפורט.

שלב חמישי - למדו בדיוק מה תצטרכו לקחת:
הדרך ארוכה ומפותלת, ותצטרכו להיעזר בעזרים רבים. כחלק מתכנון המסלול – בידקו בדיוק מה תצטרכו לגייס כדי שהמסלול יעבור בצורה המדויקת ביותר. איש פנימי שיקדיש עצמו לפרויקט, התנהלות מקצועית של העמותה, ניירת מסודרת, אג'נדה ברורה, גוף חיצוני שיוכל לסייע בהגשמת גיוס המשאבים, יצירת קשרים בקרנות הנכונות – למידת ה"קודים" הנדרשים, מילוי נכון של דוחות הביצוע- כל אלה יסייעו להגיע אל היעד.

שלב שישי - בדרך עצמה, האזרו בסבלנות:
תהליך ההגשה מורכב ורצוף פקקים ומעקפים. אולם כדי להגיע אל היעד, העצה החשובה ביותר שנוכל לתת היא – אל תקבלו "לא". גם אם הפקק גדול, גם אם הדרך חסומה, אל תיכנעו – מיצאו דרך חלופית, מיצאו איש קשר אחר, הגישו בקשה בצורה שונה, ועוד אלפי דרכים – שיסייעו לכם לקבל את ה"כן" הנכסף, ואת הגיוס הנדרש.

שלב שביעי - היעזרו באנשי מקצוע:
ממש כמו תוכנות מקצועיות דוגמת ווייז או תוכנות GPS אחרות, איש מקצוע או גוף מקצועי, דוגמת המרכז לגיוס כספים יוכלו לסייע לכם ליצור מסלול מדויק. ממש כמו ווייז – איש המקצוע הוא בעל ניסיון רב, למוד הצלחות וכישלונות, ויודע מה הדרכים הטובות ביותר בכל זמן נתון. במידה והעמותה שלכם עוסקת בפעילות ראויה ומעוניינת לשגשג ולהמשיך להצליח ולא יודעת כיצד- אנא פנו אלינו לייעוץ ותנו לנו להיות ה-Waze שלכם בעולם גיוס הכספים.

הכותבת הינה חני סודרי העוסקת בייעוץ, ליווי והגשת בקשות לקרנות בחו"ל, העומדת בראש המרכז לגיוס כספים בע"מ

קישורים:
www.mgc.co.il
[email protected]
קרנות פילנתרופיות גיוס כספים פיתוח משאבים עמותות חני סודרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד