י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פסק פוניבז': השונאים יפרנסו את המחבלים

פרסום ראשון ובלעדי: לאחר שקיבל עדים "על פי המשפט האזרחי", הכריע הבורר במחלוקת בפוניבז', הגרח"ג צימבליסט, כי הגר"א כהנמן ישלם לגר"ש מרקוביץ' מידי חודש את עלויות אחזקת הישיבה שבראשותו • הפסק ניתן בהיעדרו של הדיין מטעמו של הגר"א כהנמן, שצפוי לערער על ההחלטה לבית המשפט • בפנים: פסק הדין המלא

הגר"א כהנמן והגר"ש מרקוביץ. צילומים: שוקי לרר ודוד זר
הגר"א כהנמן והגר"ש מרקוביץ. צילומים: שוקי לרר ודוד זר

הסכסוך בישיבת פוניבז' נמשך: לאחר תקופה ארוכה, הגיע היום (ב) הגרח"ג צימבליסט לבתיהם של הגר"א כהנמן והגר"ש מרקוביץ, כדי לתת את פסק הדין בנושאים שעל הפרק.

כזכור, הגר"א כהנמן טען כי אין בסמכותו של הגרח"ג לדון בסכסוך, ואף הביא מכתב מיוחד מהגראי"ל שטיינמן בנושא זה, אולם הגרח"ג התעקש להמשיך ולדון, ובשל כך נאלץ הגר"א כהנמן להציב מטעמו דיין שלישי, במקומו של הגר"פ שרייבר זצ"ל.

בפסק הדין שניתן היום, מובאת בתחילה דעתו של הדיין הגר"מ הייזלר, המכריע כי "תלמידי הרש"מ הם תלמידי ישיבת פוניבז' על כל המשתמע מכך וזכאים ליהנות ולקבל את כל צרכיהם מפירות הישיבה וכו'", על דברים אלו מציין הגרח"ג צימבליסט כי הוא מסכים להם ומוסיף.

"הרב מ. ורמי"ו ותלמידיו הם הם אשר קיימו את פסה"ד והם הם ממשיכי ישיבת פוניבז' המקורית", קובע הגרח"ג, ומוכן ב'חסד' להעניק את השם ישיבת פוניבז' גם לרב כהנמן ולתלמידיו. ולסיום קובע כי הגר"א כהנמן יחזיק את ישיבתו של הגר"ש מרקוביץ'.

במהלך דבריו גם מסייג הגרח"ג צימבליסט לגבי עדיו של התובע [הגר"ש מרקוביץ'] ומציין כי "על פי המשפט האזרחי הם מוגדרים כ'עדים'".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הגר"א כהנמן מתכוון לערער על פסק הדין לבית המשפט.





















פוניבז' פסק דין צימבליסט כהנמן מרקוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד