י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הממשיך של רבי הלל זצ"ל - רבי איצל'ה • פרופיל

ברא כרעיה דאבוה: פרופיל מיוחד לדמותו של ה'ממשיך' של ר' הלל זצ"ל, בנו ראש הישיבה הגאון רבי איצלה זקס

הגאון רבי יצחק זאב זקס. (באדיבות המצלם)
הגאון רבי יצחק זאב זקס. (באדיבות המצלם)

חלל גדול הותיר אחריו ראש ישיבת 'כנסת הגדולה', הגאון רבי הלל זקס זצ"ל, שפטירתו בצהרי היום (ג) הכתה את אלפי תלמידיו ומאות תלמידי הישיבה ואברכיה בהלם, לאחר שחיו וחסו תחת צלו הגדול והם ממאנים לעכל את השבר הנורא.

אך זכה רבי הלל והותיר אחריו דור ישרים, ובראשם את בנו הגאון רבי יצחק זאב זקס (55) שמונה לשמש כראש ישיבה וממשיך דרך אביו.

לרגל התמנותו כראש הישיבה וממשיך דרך אביו הגדול, מגיש 'בחדרי חרדים' פרופיל לדמותו של רבי יצחק זאב המכונה בפי כל 'רבי איצלה'.

ראש הישיבה נולד בארה"ב בי"ז טבת תש"כ, כבנו השני של אביו הגר"ה זצ"ל ואמו הרבנית אהובה שתחי' - בתו של הגאון רבי משה חברוני זצ"ל.

כבר בילדותו ינק רבי איצל'ה בבית הגדול של אביו זצ"ל את תורת הסבא קדישא ה'חפץ חיים' זצ"ל, ומשחר טל ילדותו - כמו אביו - נזהר בכל מאודו מדיבור לשון הרע ודקדוק הלכה.

בבחרותו למד בישיבת חברון בירושלים, שם קנה את תורתו מאביו הגדול ומשאר ראשי הישיבה דאז, כאשר הוא נחשב למתמיד מופלג וידען גדול.

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו שתחי', בתו של הגאון רבי צבי רוטברג ראש ישיבת 'בית מאיר'. ברבות השנים, כשהוקמה ישיבת 'כנסת הגדולה' [לפני כעשרים שנה] נלקח מכולל האברכים בו למד ומונה לשמש כר"מ בישיבה, ומאז לא זזה ידו מתחת יד אביו.

תלמידיו בישיבה מספרים על דמות דומיננטית ואצילית, גאון עצום ומתמיד יומם ולילה, איש צנוע שהיה אהובו בלב ונפש ויד ימינו של אביו הגדול.

בעת שהיה יוצא אביו הגר"ה זצ"ל לארצות הגולה לטובת הישיבה, הקפיד לנסוע רק עם רבי יצחק זאב - שהיה לו לעזר בכל דבר.

אחד מתלמידי הישיבה מוסיף בכאב ואומר: "כעת לאחר הפטירה הקשה אין ספק שכל תלמידי הישיבה יקבלו את מרותו של ראש הישיבה זכרונו לברכה, שאינו שונה מאביו מאומה וממשיך את דרכו בכל המובנים. ברא כרעיה דאבוה".

במסע הלוויה ניתן ביטוי מוחשי להכתרתו במקום אביו כדפתח את שורת ההספדים, ואף כלל המספידים הזכירו את 'הממשיך' רבי יצחק זאב שימשיך את אביו בראשות הישיבה וימליץ עליו שיוכל להמשיך להנהיג ולהחזיק את הישיבה.
ממשיך דרכו הלל זקס יצחק זאב פרופיל ממשיך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד