י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ר' הלל איננו • אלפים בהלווית הגר"ה זקס זצ"ל

אלפים מלווים למנוחות את הגר"ה זקס זצ"ל ראש ישיבת 'חברון' ו'כנסת הגדולה' • הגר"ש אויערבך פתח את שורת המספידים בירושלים

המיטה בהיכל הישיבה. (באדיבות המצלם)
המיטה בהיכל הישיבה. (באדיבות המצלם)

אלפים משתתפים בשעה זו במסע הלוויתו של הגאון רבי הלל זקס זצ"ל, מגדולי ראשי הישיבות בדורנו וראש ישיבת 'כנסת הגדולה' במודיעין עילית, שנפטר בצהריים (ג) בבית החולים 'מעיני הישועה' בבני ברק.

בשעה זו הגיעה מיטתו של הגר"ה לבית הלוויות שמגר בירושלים בדרכה להר הזיתים. שם ייטמן בחלקת ישיבת חברון, בסמוך לקבר חמיו הגאון רבי משה חברוני זצ"ל.

בהגיע מסע הלוויה לבית הלוויות שמגר בירושלים פתח את שורת ההספדים הגר"ש אויערבך שאמר: "שר וגדול נפל בישראל - הגאון ר' הלל היה שר וגדול בידיעת התורה וחכמתה והיה בקי בכל מכמניה. מעלתו וייחודו הייתה שכל חייו היה נחבא והסתיר את הגדלות העצומה שלו בתורה ובחסד.

"הגאון היה נכדו של רבינו החפץ חיים זצ״ל, לא רק נכד בייחוס במשפחה אליו, הוא זכה להיות נכד האמיתי של החפץ חיים, שלמד את כל תורתו והמשיך את דרכו בהנהגה אם זה בגדלות העצומה בתורה ואם זה בכבוד הבריות שנהג בתלמידיו ובכל אחד, וכך גם בהצנע לכת שנהג בחייו. הגאון ר' הלל היה מספר הרבה מרבותיו בדורות הקודמים ובמיוחד מרבו הגדול ר' אהרון קוטלר זצ״ל וחי על פי זה, הוא היה דמות מהדורות הקודמים".

לאחר מכן נשאו דברי מספד: הגאון רבי יצחק שיינר ראש ישיבת קמניץ, הגאון רבי צבי פרצוביץ מראשי ישיבת מיר ברכפלד, ואחיו הגאון רבי יעקב יהושע זקס.

לאחר אמירת הקדיש יצא מסע הלוויה להר הזיתים.

החל משעת הגעת המיטה להיכל הישיבה החלו אלפים מתלמידיו ותושבי העיר להתאסף בישיבה סביב המיטה - כשהם קורעים קריעה בדש בגדם.

רחובות העיר מודיעין עילית נחסמו לתנועה בעקבות מסע הלוויה, ושוטרי משטרת תחנת בנימין איבטחו את מסע הלוויה.

מסע הלוויה נפתח באמירת פרקי בתהילים על ידי הגאון רבי נתן שינקר, מרבני הישיבה ומתלמידיו של ראש הישיבה זצ"ל.

לאחר מכן דיבר בנו ראש הישיבה הגאון רבי יצחק זאב זקס, שעמד בהספדו על ההפסד של הדור שאיבד היום, "כל עני מצא אצלו נחמה הוא היה אבא של כולם".

לאחר מכן נשא דברים הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, ראש ישיבת 'עטרת ישראל' וחבר מועצת גדולי התורה.

בהמשך נשאו דברי מספד מחותנו הגאון רבי צבי רוטברג ראש ישיבת בית מאיר בבני ברק והמרא דאתרא הגאון רבי מאיר קסלר שעמד על החסרון הגדול בלכתו. "בסך הכל עברו כבר כמה שעות וכבר מרגישים בחסרון הגדול. כל חייו הצניע את עצמו בבחינת הצנע לכת עם ה' אלוקיך וכך גידל דור שלם של תלמידים שהתנהגו בצניעות. כמה נלחם להישאר 'דביר מוצנע'. בלי כתבות בלי תמונות בעיתונים הוא נלחם על כך".

חתנו הגאון רבי חיים מן סיים את שורת ההספדים ואמר שמעולם לא הקפיד על שום דבר היה דברים שיכל הלקפיד אבל מעולם מאז שאני מכיר את הראש ישיבה זצ"ל אני לא זוכר שהוא הקפיד בסיום הספדו ביקש שיהיה מליץ יושר על הישיבה ועל בנו ראש הישיבה שליט"א שיצליח להחזיק את הישיבה.
הלל זקס לוויה מודיעין עילית ברוך מרדכי אזרחי אלפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד