י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

יממה לאחר ה'שיחה': ה'מחבלים' מכים שוב

פחות מיממה חלפה מאז ביקש הגר"ש מרקוביץ' מתלמידיו "לעצור את ההסלמה ולהתרכז בלימוד", והם בשלהם • בניסיון לתפוס את עמוד התפילה במעריב, התפרעו ה'מחבלים' שוב, השליכו סטנדרים והתיזו גז מדמיע בהיכל הישיבה • בפנים: תמליל משיחתו של הגר"א דויטש "המשטרה עשתה הלילה פשע בכל קנה מידה. הנהלת הישיבה השניה מסרה"

מעצרים בישיבה
מעצרים בישיבה

המהומות בישיבת פוניבז' נמשכות: לאחר שאתמול (מוצ"ש) ביקש הגר"ש מרקוביץ' מתלמידיו, פלג 'המחבלים' בישיבת פוניבז', "הדבר הראשון בו אנו צריכים להיבחן, זה במידת הקשר שלנו לתורה. כך נמדדו תמיד גדולי ישראל בכל הדורות בחיבור המוחלט שלהם לתורה. בקבלת עול תורה מוחלטת שמעבירה את כל טרדות החיים, עול מלכות ועול דרך ארץ", הערב מתחולל שוב מאבק.

על פי עדויות של תלמידי הישיבה, כמה מבחורי 'המחבלים' ניסו לתפוס את עמוד התפילה במעריב, ובמסגרת זו השליכו סטנדרים בבית מדרש והתיזו גז מדמיע. על פי הדיווח כמה בחורים נזקקו לטיפול רפואי.

תלמיד פלג 'השונאים' מספר: "הגר"ש מרקוביץ' גמר את השיעור כללי מוקדם ואז המחבלים הציפו את הבית מדרש ושלחו חזן לעמוד לצד החזן שניגש. מובן מאליו שלא הייתה תפילה, רק אוסף של צעקות, השלכות סטנדרים וריסוס גז".

מפלג המחבלים נמסר לנו: "קבוצת בחורים מפלג השונאים הגיעו שוב להיכל הישיבה כשהם ללא כובעים וחליפות - משמע אינם מתכוונים להתפלל אלא להתפרע. הם פתחו בצעקות נגד שליח הציבור שנגש לפני עמוד התפילה לתפילת מעריב, מידי ערב אותה קבוצה מבצעת התפרעות בהיכל הישיבה ולאחר מכן מפיצה שקרים בכלי תקשורת, הישיבה הק' קיבלה על עצמה אתמול חיזוק בלימוד התורה כהוראת ראש הישיבה שליט”א ונקוה שגם אותה קבוצה תקבל על עצמה להתחזק ולהפסיק ההתפרעות".

בתוך כך, 'בחדרי חרדים' חושף את שיחתו של הגר"א דויטש, מראשי ישיבת המחבלים, לאחר מעצר 30 הבחורים בשבוע שעבר: "המשטרה עשתה הלילה פשע בכל קנה מידה, גם בחוקותיהם, וזו לא פעם ראשונה. ברור לכולנו שהמשטרה אין לה אינטרס לעשות את הפשע הזה, מישהו עמד מאחורי זה. אי אפשר לשלוח אצבע מאשימה כל זמן שאין בירור גמור מי הגורמים שדחפו ויזמו את הפעולה הזו. מה שכן ברור זה שהנהלת הישיבה השניה עמדה מאחורי הפעולה, היא זאת שהגישה את התלונות, יזמה ועשתה ומסרה את השמות בלי קשר אם הבחורים האלה עשו פעולה כלשהי או לא.

"אינני יודע אם יש מקום למחות על פעולות כאלה. מאז המסירה לפני יותר מ-12 שנה שמסרו 2 בחורים לצבא עם עלילות שקר, מאז ועד היום אנחנו עומדים בשרשרת של מסירות והליכה לערכאות, רדיפות מכל צד שהוא מצד הנהלת הישיבה השניה ותומכיה, ולצערנו בשתיקה רועמת של ראשי הישיבה. הרדיפות לא התחילו עכשיו, אתם עוד צעירים, לא יודעים את השנים שהיו רדיפות קשות הרבה יותר".

פוניבז' התפרעות מחבלים גז מדמיע ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד