י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

קשר שתיקה: אב מביתר פגע בבנותיו 20 שנה

תושב ביתר עילית, פגע בארבע בנותיו במשך 20 שנה • עו"ד שוורץ: "יש ביננו ילדים שנשרפים חיים בביתם"

קשר שתיקה: אב מביתר פגע בבנותיו 20 שנה


שוב זה קורה: תושב ביתר עילית, פגע בארבעת בנותיו, במשך עשרים שנה, מבלי שהן יכלו להגן על עצמן. הבוקר, הוגש נגדו כתב אישום חמור.

נגד תושב ביתר עילית בן 49, הוגש הבוקר (א') כתב אישום חמור במיוחד, על כך שבמהלך עשרים שנה פגע והתעלל בארבע בנותיו. מה שמחריד הוא שהנאשם המודה במעשיו המחרדים מאשים את בנותיו.

מדובר באדם, לכאורה נורמטיבי לחלוטין, נשוי ומכובד בקהילתו - אולם מאחורי המסיכה הסתתר אדם שפגע קשה בילדים חסרי ישע.

פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד לי-זו וולפוס, שהגישה את כתב האישום, הגישו גם בקשה להארכת מעצרו עד תום ההליכים.

"במסגרת הודעתו המשטרתית של המשיב ניכרים עיוותי חשיבה רבים", נכתב בבקשה להארכת מעצרו, "ומעיד באופן ברור על מסוכנותו הגבוהה".

לפני כחודש, נגזרו עשרים שנות מאסר בפועל על אדם חרדי תושב המרכז, שפגע קשה בשלוש מבנותיו, במשך למעלה משני עשורים משנת תשמ"ח ובמאות הזדמנויות, מאז הגיען לגיל 6.5-11, ועד לנישואן בגיל 18-19.

בפסק דין תקדימי, נגזרו שלוש שנות מאסר על אשתו - אם הבנות, בגין כך שידעה על הדברים - ושתקה. הבנות סיפרו לה, והיא בתגובה אמרה להן שזה קורה בכל בית שני ואף שכנעה אותן שלא לפנות לסיוע המשטרה או רשויות הרווחה, בטענה כי הן "הורסות משפחות".

שרפו ילדים 20 שנה
עו"ד רבקה שורץ, שהקימה את ארגון 'מן המיצר' - סיוע משפטי לנפגעי עבירה במגזר החרדי, הגיבה לפסק הדין, ואמרה ל'בחדרי חרדים': "מדובר במקרה נורא שלא ניתן לעלות על הדעת שאב ינהג כך בילדיו, "אנחנו נחרדים לשמוע על 7 ילדים שנשרפו בעודם חיים וכל העם בוכה כשבינתיים מסתובבים בינינו אבות ששורפים את ילדיהם יום יום בין כתלי ביתם, וזו ההשוואה שמצאתי כאשר קראתי את כתב האישום".

שורץ אומרת כי אחת הסיבות לפגיעות הללו היא, "בורות של הפוגע, אותה אני פוגשת כמוטיב חוזר במקרים רבים וגם כאן, כאשר הפוגע נוטה להתלות בכך שהנפגעים תרמו לפגיעה". לדבריה, הם אינם מבינים שאין בשיתוף הפעולה מצד הילד כל משמעות, "חשיפת המקרים ומיצוי הדין עם הפוגע תגרום לכך שפוגעים פוטנציאליים אחרים ידעו, שאין בהסכמת הילד למעשה משום הפחתת חומרתו, תוסר הבורות ותיווצר הרתעה".
אב משפחה ביתר עילית משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד