ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

22 עצורים מה'פלג הירושלמי' • עדכונים מבית המשפט

22 נעצרו בפשיטה לילית, בחשד להשתייכות לרשת שהטרידה אנשי עסקים וחברות כדי שיפרסמו ב'הפלס' • תיעוד

22 עצורים מה'פלג הירושלמי' • עדכונים מבית המשפט


גל מעצרים ענק בריכוזים החרדים, 22 איש נעצרו בחשד להשתייכות לרשת שהטרידה בטלפון אנשי עסקים ומפרסמים. מרבית הנחקרים קשרו את עצמם למעשים. שלושה מהעצורים יובאו היום בשעה 12 להאכת מעצר בבית משפט השלום בפתחת תקווה.

16:58 החשוד השלישי שבית המשפט דן בעניינו שוחרר לביתו ללא מעצר בית, זהו החשוד שהיה המפעיל הטכני של הקו. הוא שוחרר ללא תנאים מגבילים למעט איסור יצירת קשר עם רשימה שמית שתעביר המשטרה. שאר העצורים שוחררו בהסכמה בתנאים שונים.

16:40 מעצרו של החשוד השני, שנחשב מרכזי בפרשה - מפעיל הקו, הוארך ביומיים עד ליום שישי. זאת למרות בקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו בשבעה ימים. אם לא תחול התפתחות בחקירה, הוא ישוחרר למעצר בית של ארבעה ימים נוספים. שאר העצורים שוחררו

15:50: במהלך ההפסקה התקרב אחד הנוכחים לשולחן הפרקליטות כשבידו מכשיר סלולרי, ועל פי החשד ניסה לצלם מחומר החקירה. הוא נתפס, עוכב, וזומן לחקירה למחרת.

עדכון 15:44: החשוד השני שנחשב מרכזי בפרשה והוא בעצם מפעיל את הקו שדרכו מתקשרים המטרידים על פי החשד, המשטרה מבקש שבעה ימי מעצר, והשופט כבר הצהיר שהוא לא יתן 7 ימים, ההחלטה תינתן לאחר ההפסקה. מיד לאחר מכן יתקיים הדיון בעניינו של החשוד השלישי, שהוא המפעיל הטכני של הקו.

עדכון 13:33: אחד החשודים סירב להשתחרר בתנאים המגבילים של המשטרה. לחשוד מיוחסות הטרדות רבות של אזרח, ביום הבחירות, בנוסף 37 הטרדות שנעשו חודשיים קודם לכן. המשטרה מעוניינת לשלוח אותו למעצר בית של חמישה ימים - השופט לא קיבל את עמדת המשטרה, והחשוד שוחרר ללא מעצר בית.

לדברי גורם בכיר המכיר את פרטי הפרשה, העצורים חשודים כי הטרידו אלפי אנשים, בתוכם אישי ציבור ומפרסמים בעיתון יתד נאמן, במגוון רחב ומתוחכם של הטרדות. במשטרה אומרים כי זהו רק תחילתו של מבצע רחב היקף למיגור התופעה.

בתום חקירה סמויה המתנהלת מזה כחצי שנה ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים, נעצרו במבצע ארצי ומקיף 21 חשודים מכל רחבי הארץ, החשודים כי במהלך השנה האחרונה הטרידו, איימו וסחטו מנהלים ובכירים בחברות גדולות במשק וחברות ממשלתיות תוך ניסיון לשדלם לפרסם בעיתון 'הפלס'.

יחידת ההונאה של מחוז ירושלים ניהלה במשך כחצי שנה חקירה סמויה בעקבות עשרות תלונות שהתקבלו במשטרת ירושלים מבכירים בחברות גדולות במשק ובהם חברות ממשלתיות. עניינן של התלונות הטרדות בלתי פוסקות באמצעות הטלפון, דוא"ל ופקסים של מנכ"לים ובכירי החברות, בהם הציגו עצמם ככאלו המייצגים ציבור גדול המרגיש מקופח מכך שהם לא מפרסמים בעיתון המייצג אותם ובשל כך כדאי להם לפרסם בעיתון 'הפלס'.


תיעוד מהמעצר הלילי. (באדיבות המצלם)

מהחקירה עולה כי החשודים, היו פונים מדי יום למוקד טלפוני המכונה 'קו המאבק', בו היו מזדהים באמצעות קוד וסיסמא וזיהוי מספר טלפון ממנו היו מתקשרים. לאחר שהיו מזוהים – קיבלו הנחיות מדויקות לגבי פעילותם (את מי עליהם להטריד, כמה להטריד, נוסח ההטרדה וכן מספרי הטלפון, פקס והמייל של אותו נציג חברה).

עוד עולה מהחקירה כי לאחר קבלת ההנחיות התקשרו לאותם נציגי החברות, כפי שהתבקשו מנציגי 'קו המאבק', ובאופן בלתי פוסק היו מתקבלות עשרות ומאות שיחות, פקסים ומיילים לאותה החברה, מה שהוביל לשיבוש הפעילות התקין של החברה. בשל ההטרדות הבלתי פוסקות חלק מהחברות בחרו לבטל את הפרסומים באמצעי התקשורת האחרים, על מנת להימנע מההטרדות הבלתי פוסקות.

כאמור, במהלך הלילה הגיעה לשיאו מבצע האכיפה בהובלת יחידת ההונאה של מחוז ירושלים בו היו
שותפים כ- 200 שוטרים, חוקרים, שוטרי יס"מ, לוחמי מג״ב ובלשים מכל הארץ שעצרו בו זמנית 21 חשודים, מירושלים, בני ברק, אשדוד, ירוחם ומודיעין עלית, שהובאו לחקירה במתקני לה"ב 433.

מדובר בחשודים העיקריים שסומנו כדומיננטיים והמשמעותיים ביותר. 2 מהחשודים, תושבי ירושלים, עסקנים מוכרים במגזר החרדי, המהווים הגרעין המארגן והמפעיל של הפעילות ואת 'קו המאבק', חשודים בביצוע עבירות של סחיטה באיומים.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, שיבח את פעילות יחידת ההונאה המחוזית בסיוע ושיתוף פעולה ממחוזות מ"י הנוספים ולה"ב 433 וציין כי "מדובר בחקירה חשובה ורגישה שהובילה למעצר חשודים רצידיוויסטים שניסו במעשיהם לשבש ולפגוע בזכות הקניין והגנת הפרטיות, תוך הטרדה והטלת מורא".

עוד הוסיף כי "יחידת ההונאה של משטרת ירושלים ניהלה את החקירה ביסודיות, מקצועיות ונחישות ראויה לציון. תוך שיתוף פעולה מלא עם יחידות המשטרה ברחבי הארץ. משטרת ירושלים תמשיך בפעילותה הנחושה לאכיפת החוק והסדר".

כחלק מגל המעצרים פשטו בלשי המשטרה על בית ברחוב זכריה הרופא בשכונת בית ישראל בירושלים. עצרו צעיר והחרימו מחשבים. כך גם פשטה המשטרה על בני ברק ואשדוד.

גורמים בתנועת 'בני תורה' כי "ההר יוליד בקושי עכבר קטן", לדבריהם: "פעילות המחאה הציבורית הלגיטימית נעשתה בהתארגנות ספונטנית חוקית, לאחר תקופה ארוכה שהציבור הזה מרגיש נרדף, בשל ציות לרבותיו.

"אנחנו קוראים להפסיק לפלג את הציבור החרדי. הרפו מציבור רבבות בני התורה, לא הכל כשר במאבקים הכלכליים של יתד. אני שלום וכי אדבר, המה למלחמה".

אחד העצורים הלילה. צילום (באדיבות המצלם),

מעצרים משטרה ירושלים עיתון הטרדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 81 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד