י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

נשיא המדינה הטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו

ראש הממשלה קיבל באופן רשמי את המינוי להרכבת הממשלה, ולאחר מכן שוחח עם הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו

צילום: אבי אוחיון ועמוס בן גרשום, לע"מ
צילום: אבי אוחיון ועמוס בן גרשום, לע"מ


נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, הטיל הערב (ד) את תפקיד הרכבת הממשלה על חבר הכנסת וראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו. מוקדם יותר, חתם הנשיא על כתב מינוי לבנימין נתניהו בו הטיל עליו את הרכבת הממשלה, כנדרש על פי חוק יסוד הממשלה.

מדברי נשיא המדינה באירוע: "בדמוקרטיה- הרוב מכריע, והרוב אמר את דברו בצורה ברורה בבחירות אלה. תפקידו של הנשיא בבחירות, הוא לשמש נאמן הציבור. לאחר שנועצתי עם נציגי כל רשימות הנבחרות, הריני להודיע כי למעלה משישים ואחד חברי כנסת, המליצו על ראש הממשלה היוצא וחבר הכנסת בנימין נתניהו, כמועמד הנבחר למלאכת הרכבת הממשלה. אדוני. אתה מקבל היום את כתב המינוי להרכבת הממשלה. זכית באמונו של העם היקר הזה היושב בציון.


צילום: איתי בית-און, לע"מ

"נוכח האתגרים שלפנינו, עליך מוטלת האחריות הכבדה להרכיב ממשלה יציבה, רחבה כמה שניתן, ובהקדם. אני מחזק את ידיך, בבואך למלאכה חשובה ומורכבת זאת. שלוש משימות קריטיות, מונחות בפני הממשלה והכנסת הנכנסות, קואליציה ואופוזיציה כאחת. הראשונה, ביצור היחסים בין ישראל לארה"ב הגדולה והחשובה שבידידותינו; השנייה, השבת היציבות למערכת הפוליטית ושיקום אמון הציבור במערכת- אסור לנו לחזור לבחירות עוד שנתיים; והשלישית, ריפוי הפצעים והקרעים הכואבים שנפערו בנו, בשנים האחרונות, ושהתעצמו במערכת הבחירות הנוכחית.

"אזרחי ישראל. עברנו מערכת בחירות קשה. בלהט המחלוקות בינינו- נדמה שהאוזן שלנו כהתה. מכל הכיוונים, נאמרו דברים, שלא צריכים היו להיאמר. לא במדינה יהודית, ולא במדינה דמוקרטית. גובה הלהבות אינו משרת אף אחד. האש לא רק לוהטת, היא עלולה לשרוף. היום. זוהי העת להתחיל בריפוי הפצעים. זוהי העת להתחיל במלאכת איחוי הקרעים. עלינו להיות ערוכים ומוכנים, גם לימים קשים מאוד שעלולים לבוא. כדי שנוכל להיאבק על הבית, אנחנו מוכרחים להמשיך ולבנות אותו, יחד, אזרחי ישראל כולם. האחריות לכך, מונחת על כתפי כולנו, והיא מונחת על כתפיך, אדוני ראש הממשלה. מכובדי. יחד עם כל העם בישראל, אני מתפלל להצלחתך. שתחזקנה ידיך ותחזק רוחך. הצלחתך- הצלחתנו. הישגיך- הישגנו. ברוך תהיה בדרכך ובעמלך".

מדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מקבל עליי בתחושת אחריות עמוקה את משימת הרכבת הממשלה שהטלת עליי. אני נרגש ומודע היטב לגודל האחריות שמוטלת עליי. אני רואה עצמי כראש ממשלה של כל אחד ואחת מאזרחי ישראל. אפעל לאיחוי הקרעים שנפערו בין חלקי החברה השונים בימי הבחירות. עלינו לשים את הבחירות מאחורינו ולהתמקד במאחד בינינו. זו דרכה של מדינה יהודית ודמוקרטית המקיימת את זכויות אזרחיה ללא הבדל דת, גזע ומין. כך היה וכך יהיה".

לאחר שנשיא המדינה הטיל הערב על ראש הממשלה בנימין נתניהו, את מלאכת הרכבת הממשלה, קיימו ראש הממשלה והרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו, שיחה טלפונית ממושכת.

במהלך שיחת הטלפון, בירך הרב הראשי את ראש הממשלה על היבחרו פעם נוספת לתפקידו והביע בפניו את תקוותו, כי הממשלה החדשה שתוקם, תהיה בעלת כבוד וההערכה לדת ולמסורת וקשובה יותר לעולם הרבנות, ממשלה שתפעל לקירוב בין חלקי העם. ״בשנתיים האחרונות ניסו לפגוע ברבנות הראשית ובסמכותה וזו העת להקים ממשלה קשובה ואכפתית יותר לעתיד היהדות בארץ ישראל, לחיבור העם למורשתו, לפעול לאחדות העם ולמניעת קיטוב ופילוג בין חלקי הציבור״, אמר הרב.


מינוי ריבלין נתניהו בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד