י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

'היימישע פסח': מקיגל ועד קישקע • ביקורת מסעדות

לא מוותרים על אוכל יהודי כשר למהדרין בחג? ב'היימישע עסן' תוכלו למצוא את כל המבחר, ואל תשכחו את הגפילטע

'היימישע פסח': מקיגל ועד קישקע • ביקורת מסעדות


אחד האתגרים שמציב חג הפסח הוא נושא הבישולים לחג. בשל החומרות הרבות והחשש מ'משהו' חמץ, כמעט ולא ניתן להשיג אוכל מוכן בהכשר טוב, ועל כתפיה של עקרת הבית נופל כל נושא הבישולים לשבעת הימים [והשנה לשמונה].

היוצא מהכלל היא מסעדת 'היימישע עסן' ברחוב רמב"ן 8 בירושלים, הזוכה לכשרות מהדרין לחג בפיקוח 'חוג חתם סופר פתח תקווה'. ומציגה לראווה את כל המגוון המוכר של המטבח היהודי האהוב.

בלב ליבה של רחביה, ניתן לצפות בחרדים לצד אנשים הרחוקים מהדת, הנכנסים למבנה הטחנה העתיק כדי לרכוש ב'היימישע' חרוסת כשרה לחג, ואפילו קוגל ירושלמי - ללא חשש אטריות חמץ...

במגשים החד פעמיים המיוחדים, תחת עיניו הבוחנות של משגיח הכשרות, מצאנו הכל בכל מכל, כבד קצוץ, שניצלים וגם קישקע מיוחד לפסח שעיטר את הצ'ולנט הפסחי. רק את מקומן של החלות תפסו המצות.

חיים ספרין, בעליה של המסעדה, מספר ל'בחדרי חרדים': "זה אתגר שלקחתי על עצמי לספק אוכל כשר ומהודר לפסח לכל דכפין. נכון שבשביל זה צריך להכשיר את הכל וזה לא סיפור קל, אבל ההבנה שאין מקומות אחרים שעושים את זה, ושיש יהודים רחוקים מהדת שחלילה עשויים להיכשל באכילת חמץ אילולא ימצאו מקום כשר - הם אלה שמעודדים ומחזקים אותי כל שנה מחדש".

"בשנה שעברה, מספר ימים לפני החג", הוא ממשיך ומספר, "הגיע יהודי ושאל אותי כמה זמן הגפילטע יכול להחזיק בהקפאה. מכיוון שהיה זה טרם הכשרת החנות לפסח, הבנתי שהוא מעוניין לרכוש לחג, והתעניינתי אצלו למה אינו ממתין עם הרכישה לערב החג. הלה הסביר לי שהוא נוסע לחו"ל ויחזור רק בערב החג בצהריים, אבל לליל הסדר הוא חייב גפילטע..."

"אמרתי לו 'עזוב, אל תקנה עכשיו, ואני מבטיח לך שבערב החג יחכה לך בבית גפילטע כשר לפסח', ואכן בערב החג דאגתי לשלוח לו במיוחד. דברים כאלה מחזקים אותי וממחישים לי את החשיבות להמציא ליהודים חובבי אוכל מסורתי גם שאינם שומרי תורה ומצוות - אוכל כשר למהדרין לפסח".


פרטים וכל השאר:
היימישע עסן - אוכל יהודי
רמב"ן 8, ירושלים
פתוח כל ימי החג - כולל חול המועד וערב שביעי 10:00-22:00
טלפון להזמנות: 02-5639845











היימישע עסן אוכל קוגל גפילטע כשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד