י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בריונות במאה שערים: קצין דתי הותקף באלימות

אמו של קצין גבעתי שהותקף באלימות במאה שערים בראיון ל'בחדרי חרדים': "הפגיעה היא בלב. הארץ צריכה לרעוש על זה. בזכות מי הם חיים פה? בזכות מי הם ישנו בלילה כשירו טילים? הוא מסכן את החיים שלו עבורם"

בריונות במאה שערים: קצין דתי הותקף באלימות


קצין בגדוד החרדי בגבעתי שהגיע לבתי חיילים חרדים במצוקה, הותקף באבנים ובלוקים בשכונת מאה שערים.

סגן משנה א', בן 21 מ"מ קצין בגדוד החרדי של גבעתי, הגיע בסמוך לשעה 12:00 לבתים של שני חיילים חרדים המשרתים תחתיו, לאחר ששמע על מצוקה כלכלית חמורה בביתם.

כשנכנס לבית החייל השני ברחוב חברת ש"ס 10, הבחין בשתי נשים מקומיות המלחששות ולא רואות בעין יפה את הגעתו למקום כשהוא לבוש במדי צה"ל וכומתה סגולה. הוא הבין, אך לבאות הוא ממש לא ציפה.

עם יציאתו מבית החייל - לאחר ששהה שם כ-20-30 דקות, המתינה לו קבוצה של כ-50 ילדים ומבוגרים, שהחלו ליידות לעברו אבנים ובלוקים, כך שלא נותרה לו ברירה אלא לנוס על נפשו לעבר הרכב ההמוגן של הוריו איתו הגיע.

מדובר צה"ל נמסר בעקבות האירוע: "צה״ל קולט לשורותיו בשנים האחרונות אלפי מתגייסים חרדים לתפקידים משמעותיים בכלל יחידות הצבא. צה"ל רואה בחומרה, מוקיע ומגנה כל ניסיון לפגיעה במפקדיו וחייליו, העושים לילות כימים בהגנה על ביטחון המדינה ואזרחיה".

"היה ברור לו שהוא לא יכול לירות באוויר", סיפרה אמו י. ל'בחדרי חרדים', כשהיא הציעה לו להתפנות לטיפול רפואי אמר לה: "אמא, זה מכות יבשות, זה שטויות, הפגיעה היא בלב. שיהודי מסוגל לפגוע ביהודי אחר".

הוא נכנס לרכב והחל בנסיעה, אך ילדים שחונכו בצורה מעוותת, נשכבו על הכביש ולא אפשרו את את המשך הנסיעה, כאשר תוך כדי ממשיכים קיצוניים אחרים ליידות בלוקים על הרכב. שמשות הרכב הממוגנות לא התנפצו, היות והוריו המתגוררים בקרית ארבע רגילים ליידוי אבנים. אך שמשת הרכב האחורית המשמשת כפתח מילוט בעת שמחבלים מיידים אבנים ובקבוקי תבערה, נופצה.

רק לאחר כ-8 דקות הוא הצליח לפלס דרך ולעזוב את השכונה ברגשות קשים.

סגן משנה א. הוא מ"מ בגדוד החרדי בגבעתי שהקים עופר וינטר. "כשהייתי בחאן יונס לא עלה בדעתו לברוח", סיפרה אמו בשמו ל'בחדרי חרדים', "הוא רץ לרכב, שהוא ממוגן אבנים, השימשה האחורית נפגעה, ובלוק שנזרק נכנס לתוך האוטו".

לאחר מכן הוא ניגש למגרש הרוסים, שם הגיש תלונה.

לדברי אמו, "בעבר אירחו אותו בשכונת מאה שערים, והוא הרגיש מאוד מחובר שם. סבא שלי הוא הרב גץ רב הכותל, והיה לנו קשרים מאוד חמים עם הציבור החרדי, חונכנו לאהבת ישראל.

"זה שאני מדברת איתך זה לא על דעתו. אני אמא שלו, הוא נסע באוטו שלנו, זה דבר שהארץ צריכה לרעוש על זה. המנהיגים של הציבור החרדי צריכים לעשות הסברה, שגם אם הם לא מסכימים לדרך הזאת, אסור לבצע מעשים כאלה.

"שאלתי אותו אם מישהו ברחוב בא לעזרתך? מישהו סייע לך? כלום! אף אחד! צריך להכריז עליהם כטרוריסטים, חייבים לטפל בקבוצה הזאת! בזכות מי הם חיים פה? בזכות מי הם ישנו בלילה כשירו טילים? הוא מסכן את החיים שלו עבורם".







חייל גבעתי קצין אמא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 86 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד