ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

צפו בתיעוד: מגבעת הישיבה ועד לבית החיים - הלווית הרבנית כהנמן ע"ה

אלפים מתלמידי ובוגרי ישיבת פוניבז' ליוו למנוחות את אשתו של נשיא הישיבה - הרבנית אלישבע כהנמן ע"ה • במספידים: בעלה, ראשי הישיבה הגרב"ד פוברסקי והגרי"ג אדלשטיין, אחיה הגרח"פ ברמן ובנה הגר"י כהנמן

צילום: שוקי לרר
צילום: שוקי לרר


אלפים מתלמידי ובוגרי ישיבת פוניבז' השתתפו במסע הלווית הרבנית אלישבע כהנמן ע"ה, אשת חבר ליבדלחט"א הגאון רבי אליעזר כהנמן נשיא הישיבה ומוסדותיה, שנפטרה לפנות בוקר (ב) לאחר שנות ייסורים בבית החולים 'מעיני הישועה' כשהיא בת 61 בפטירתה.

במסע הלוויה שהחל בביתה ברחוב הרב הירש ולאחר מכן ברחבת גבעת הישיבה השתתפו ראשי ורבני הישיבה. בעלה הגאון רבי אליעזר כהנמן ספד לה ועמד על מידותיה הנאצלות, שכבר בימי צעירותה אף פעם לא חיפשה כבוד גם בזמנים הקשים ותמיד חיפשה איך לעזור.

"פעם היא אמרה לי בוא נצא מכל העסק הזה, יהיה להם אשר יהיה להם, אמרתי לה את צודקת אבל הבטחתי לסבא הוא הכריח אותי ואמר לי אם אתה תיקח את זה אז יהיה הלאה פוניבז' אני רוצה שפוניבז' תמשיך אחרים זה כבר לא יהיה פוניבז', ממילא הבטחתי ואני חייב לקיים את מה שהבטחתי לסבא".



לאחר מכן הספידה ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שהזכיר את עמידתה לצד בעלה. וכן ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי, אחיה הגרח"פ ברמן ובנה הגאון רבי יוסף שלמה כהנמן.

לאחר אמירת הקדיש על ידי בניה יצאה מסע הלוויה לבית החיים של נציבי ישיבת פוניבז' שם במעמד הקבורה השתתף דודה הגר"ח קנייבסקי.

בבית הקברות ספדו לה בניה הרב אריה לייב והרב משה כהנמן.

צילומים: שוקי לרר


































































































































































































































לוויה הרב כהנמן פוניבז' המשך אלישבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד