י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מצגר בכה: "אם אני יושב בכלא שנינו גמורים"

ערוץ 2 חשף את ההקלטה המלאה של השיחה בין עד המדינה לרב יונה מצגר: "מה הבעייה להגיד שאינך זוכר" • התמליל המלא בפנים

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


הרב הראשי לשעבר יונה מצגר, החשוד בקבלת שוחד בסך מיליוני שקלים, תדרך את מקורבו עד המדינה לשקר בחקירה והבטיח כסף רב בתמורה.

מצגר לא ידע כי עוזרו כבר הסכים להפוך לעד מדינה והקליט אותו. התיעוד מאותן שיחות, שחושפות את המנגנון העברייני לכאורה של מצגר, נחשפו ב"אולפן שישי".

לאחר שמצגר שוחרר ממעצר בתנאים מגבילים, נאסר עליו ליצור קשר עם המעורבים האחרים בפרשה. מקורבו ויד ימינו, שנעצר יחד איתו בחשד לקבלת שוחד במיליונים - הופיע בביתו. העוזר סיפר למצגר על קשיי החקירה, והרב הראשי לשעבר התחנן על חייו בשיחה. הרב מצגר סיפר לאחר מכן שפרקליטו הזהיר אותו כי עוזרו הקרוב הוא החולייה החלשה, שעלול להפוך לעד מדינה, אבל מצגר לא הקשיב לעצה.

ההקלטות, שנחשפו לראשונה על ידי כתב המשפט של ערוץ 2, גיא פלג, מתארות כיצד לכאורה שיבש חקירה והדיח עד. בשיחה הודה למעשה בקבלת כספים אסורים ומנסה לחמוק מהתיק, תוך שהוא שותל גרסאות בפי שותפו למעשים ומציע לו כסף על מנת שלא יפליל אותו. מצגר הציע לעד לומר שכספי השוחד שימשו לצדקה. בהמשך אף איים והזהיר את עוזרו שמי שהופך לעד מדינה גמור ומנודה: "אם אתה תהיה שטינקר אתה יודע מה זה? אתה כאילו מויסר, בציבור הדתי אתה גמור".

ההקלטה כפי שנחשפה בחדשות ערוץ 2

עד המדינה: "חייבים לדבר כמה דקות הייתי אתמול בחקירה ומחר אני בחקירה. צריך להחליט מה עושים.

הרב מצגר: אסור לי לדבר איתך.

עד המדינה: אתה יודע מה אני עושה בשבילך להגן? אני כל הזמן מדבר לוקח על עצמי דברים. אתה יודע מה עשו לי בחקירה? הרגו אותי.

מצגר: כל החיים שלי השתנו אני משתגע. אתה חסר לי כל כך אתה לא יודע כמה מה רצו ממך אתמול?

עד המדינה: הם מצאו פה בבית בחיפוש עם רשימות של סכומים וכאילו מיליון פלוס שאני אסביר להם מה זה. הם בטוחים שזה מהכסף שקיבלנו משמחה כי שמחה אמר שהוא נתן לי כסף כביכול. אני לא אמרתי שנתתי לך אז הם לוחצים ולוחצים. אני לא יכול להגיד 'אני לא זוכר, אני לא יודע', בגלל שהם משמיעים לי (הקלטות).

הרב מצגר: מה הבעיה שלך להגיד שאתה לא זוכר, לא יודע?

עד המדינה: אבל אם משמיעים לך כל הזמן...

הרב מצגר: למה אתה רוצה למצוא חן בעיניהם? כל מה שאתה אומר זה אחר כך נגדך. אל תיתן להם.

עד המדינה: הרב תשמע - הם עקבו, הם צילמו, הראו לי קלסר של תמונות מכל האירועים שהיינו, בכל מיני מקומות. הם בטוחים שכאילו אני ניהלתי את הכספים, שזה אצלי ואני לא מספר להם איפה. הם יושבים לי על הראש. הם אומרים - 'זה של הרב אבל אתה מנהל את זה. תגיד לנו איפה זה נמצא'. אני אומר להם 'אני לא יודע על מה אתם מדברים, אין כסף'.

הרב מצגר: אין.

מצגר: מה הבעיה להגיד שאתה לא זוכר.

עד המדינה: עורך הדין שלי אמר לי: "אני מבין שאתה מגן על הרב אבל זה שנים בכלא".

מצגר: תראה את זקן ואולמרט שיצאו עם חודש עבודות שירות. פי אלף יותר, על מיליונים מדובר שמה. אתה עוקב אחרי המשפט הזה? אני אשלם לך את הכל אתה מסודר. אני אכתת רגלי בשבילך, אתה תהיה מסודר, כמה כסף אתה צריך?

עד המדינה : אבל אם אני אלך לכלא?

מצגר: אתה לא תלך לכלא.

עד המדינה: זה בטח מיליונים. הם יודעים את הסכומים שקיבלנו באמת. הם הוציאו לי מהטלפון שלי את כל המיילים שלי. במיילים שלי כתוב ששלחו תרומה לבית התבשיל.יש להם שיחה שלי עם שמחה שהוא אומר תבוא תיקח את הכסף.

מצגר: תגיד שתרמת את זה.

עד המדינה: מה זה תגיד 'אני תרמתי את זה'?

הרב מצגר: לעניים.

עד המדינה: לאיפה? למי זה עניים?

הרב מצגר: נתנו לכל מיני עניים.

הרב מצגר: אתה חייב להמשיך בדרך שלך. אני אגן עליך כל חיי. החיים שלנו משותפים. אנחנו קשורים אחד לשני. אתה יותר מהבן שלי, אגן עליך, רוצים אותי רב ראשי לירושלים או חיפה, אריה דרעי רציני מאוד, גפני מאוד רציני. אבל אם תהיה שטינקר אתה כאילו 'מויסר' אז בציבור הדתי אתה גמור, אף אחד לא ירצה להעסיק אותך

מצגר: מחפשים אותך בשביל להפליל אותי. תמשיך בדרך הזו, אני מתחנן בפניך, אני חייב לך את כל חיי. אם אני יושב בכלא שנינו גמורים.
מצגר הקלטות עד מדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד