י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מאכיל את יהודי אירופה: הכירו את ארי מנדל מאנטוורפן

הצעיר בן ה-29 הוא ספק המזון הכשר באירופה • מה קורה לחבילות שנתקעות בדרך, איך מגיעים ליעדים מרוחקים באירופה, איזה קונים הפתיעו וריגשו, וגם, מה עושים תושבי מדינות שאזרחיהן לא בדיוק חובבי יהודים? • כל זה ועוד בראיון וידאו מיוחד

מאכיל את יהודי אירופה: הכירו את ארי מנדל מאנטוורפן


אין כמעט מדינה באירופה של ימינו, ממזרחה ועד מערבה, שאין בה ריכוז יהודי, בנקודה כזו או אחרת, גם אם מדובר בקהלה קטנה או כאלו שחיים כבודדים, ללא מסגרת קהילתית מגובשת.

אחד הקשיים שעמו מתמודדים רבים מיהודי אירופה לפזורותיהם, הוא נושא המזון הכשר. לא בכל מקום, קיימת מערכת כשרות פעילה. גם במרכול השכונתי, בחלק גדול ממקומות אלו, לא ניתן למצוא מוצרי מזון כשרים. רבים מאותם יהודים, אמנם אינם שומרי מצוות לפרטיהן ודקדוקיהן, אך עם זאת, חשוב להם לשמר מוטיבים מהמסורת, שבמרכזה צריכת מזון כשר בלבד.

את הוואקום הזה, ישנו אדם אחד שממלא. קוראים לו ארי מנדל, בן 29 מאנטוורפן, ספק המזון הכשר הגדול באירופה, שלזכותו ניתן לזקוף את העובדה, שאלפי יהודים, בכל מקומות מגוריהם, זוכים לאכול מוצרים כשרים. לא משנה באיזו פינה נידחת תהיו באירופה, תוכלו תמיד להזמין בקליק אחד, משלוח מוצרי מזון כשרים, ממגוון חברות וכשרויות, שיוקפץ אליכם, בתוך זמן קצר.

מה קורה לחבילות שנתקעות בדרך, איך מגיעים ליעדים מרוחקים באירופה, איזה קונים הפתיעו וריגשו, וגם, מה עושים אנשים שגרים במדינות שתושביהן לא בדיוק חובבי יהודים?

בראיון שמעניק מנדל ל'בחדרי חרדים', הוא מציין בסיפוק, כי מעבר לשיקול הכלכלי, הוא חש שליחות ואתגר לספק ליהודי אירופה מוצרים כשרים, שחלקם, סביר להניח, לא היו מתאמצים להשיגם, אם לא הפתרון הזמין והנח, שמספקת להם החנות הוירטואלית שלו.



אירופה מזון כשר אוכל אנטישמיות וידאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד