י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כולם מדברים על איפור - אבל איפה המקצוענים באמת?

השוק מוצף, את לא מוכנה להתפשר - אבל מבולבלת מכל ההיצע הסובב אותך? הנה כתבה שתפתור לך את הספקות ותוביל אותך למצוינות במקצוע שבחרת

כולם מדברים על איפור - אבל איפה המקצוענים באמת?
מילכי אורטנר


מי לא רוצה לדעת להתאפר? אין כמעט אישה שלא תרצה לדעת למרוח את האייליינר בצורה מקצועית, או לפדר את אפה בצורה שתיראה טבעית ולא כמו ילדה בת שלוש שלקחה את האיפור של אמא...
יש כאלו שגם מבקשות ללמוד מעבר לידע האישי, גם קורסים מקצועיים לאיפור. שוק המאפרות החרדיות הפך מזמן לגדול ומזמין, ואנחנו יכולים לראות עוד ועוד נשים מפרסמות בצורה כזו או אחרת את הידע שלהן והטכניקות לאיפור הכי שוות שיש.

מחירי קורסי האיפור מבלבלים בפערים הגדולים – כיצד יודעים לבחור את המקום הנכון?
האם כל פרסומת אכן מצדיקה את עצמה? וכיצד נדע מי מאפרת טובה באמת, ואילו אצל מי נצא בוכות עם כתמים שחורים מתחת לעיניים מהעיפרון שנמרח? בדיקה קצרה מעלה כי בעיר בני ברק לבדה, מתפרסמים לפחות שלושה קורסי איפור מקצועיים של מכללות איפור חדשות מהשנה האחרונה. המחירים? די מפתיע, עם פערים שגורמים לתהיות ואולי גם לחששות.

הקורס הזול ביותר יעלה כ-3,000 שקלים, והגבוה ביותר מגיע ל-15,000 שקלים! מספר המפגשים משתנה, וייתכן שגם המוצרים הניתנים לתלמידות שונים – אולם השורה התחתונה זהה: כולם מבטיחים שמהם תצאי מאפרת.





המסקנה המתבקשת וההגיונית היא, שתמיד כדאי לבחור את דרך האמצע. לא מקום זול מדי – שכנראה לא עומד בסטנדרטים או במוצרים שמקבלים בקורסים אחרים, וגם לא בקורס שגובה מחירים שאין להם הצדקה. את דרך הביניים הזו מצאנו ב'פשוט טיפוח' – מכללה לאיפור שגם נושאת על שמה חנות טיפוח במרכז רבי עקיבא בבני ברק. רויטל הר כסף – מבעלי החנות והמכללה, ומורה לאיפור - מאפרת מזה עשור, חרדית נשואה אמא לארבעה ילדים, שהתברגה היטב בעולם תעשיית הטלוויזיה ונמנית על צוותי איפור של התוכניות הנצפות ביותר, מספרת על דרכה בעולם האיפור: "כמו כל בחורה חרדית שחיפשה ללמוד איפור, הלכתי ללמוד במכללה בעלת שם בתל אביב" -משחזרת הר כסף. "שילמתי במיטב כספי, קיבלתי את המזוודה הענקית מלאת מוצרי החברה, שבמהלך הקורס דאגו להשריש לנו את הצורך המוחלט להשתמש רק בהם מעתה ואילך".



"ישבתי על הכיסא במשך חצי שעה כדי לבדוק אם הוא נוח"
אחרי כמה שנים, כשהכירה את עדה לזורגן, שם מוביל בתחום האיפור, וכבר איפרה מספר שנים, לקחה רויטל קורס מלא כאילו לא למדה עד היום. "כי זה היה פשוט עולם אחר לחלוטין, שאי אפשר להשוות גם אם ממש תתאמצי", היא מסבירה.
בית הספר 'פשוט טיפוח' הינו שלוחה של "סטודיו עדה לזורגן" הוותיק והמוכר, כנראה הבית האמיתי של המאפרות המקצועיות באמת, שהרי אין מאפרת שמכבדת את עצמה - שלא הייתה שם לקורס או השתלמות, או כל דבר שרק היתה יכולה ללמוד ממנה.
את כל הניסיון רב השנים, שהוליד ירידה לפרטים הכי קטנים, השקיעה הר כסף בהקמת הסטודיו החדש, "כמו כיסאות נוחים למשל", אומרת רויטל, ומשחזרת את היום שבו נסעה לקנות כיסאות למכללה. "פשוט ישבתי חצי שעה על הכיסא ולא רצתי לקום", היא מסבירה, בנימה כמעט מתנצלת. "אני יודעת מה זה לשבת ארבע שעות על אותו כסא וללמוד. את חייבת שיהיה לך נוח"!

כך קרה גם עם המנורות, שצריכות להאיר מספיק אם כי לא לחמם את היושבות מולן ועוד ועוד. אבל לבסוף נוסדה מכללה לתפארת, בשילוב מנצח של אנשי מקצוע ועיצוב חדשני ונוח.

"אפשר לראות את הפרקטיות גם בתיק מוצרי האיפור של עדה", מסבירה רויטל. "לא מזוודה כבדה ומעיקה, אלא תיק נשיאה עם ידית של מזוודה וכתפיות, כשגם הפנים שלו, מחולק לתיקים תיקים אותם ניתן לשלוף בבית הלקוחה. פשוט לקחנו ניסיון של שנים והבנו מה צריך לעשות כדי שיהיה מושלם". היא מסבירה.



נקודה נוספת שחשוב להר כסף להבהיר, היא חוסר ההתעקשות להקנות קו מנחה אחד לאיפור או לשימוש במוצרים. "פעם הבנות בקורס שאלו אותי, האם המוצרים הם אלו המומלצים שלי ושאני באמת משתמשת בהם, או רק מביאה להן לקורס את מה שאני רוצה "לדחוף" להן. אז באחת הפעמים הספונטניות, שהבאתי איתי את תיק האיפור משום שהיו לי לקוחות אחרי הקורס, זכו הבנות לראות את תכולת התיק והבינו שאני מביאה להן את מה שאני מאמינה בו".

"אין סיבה לדחוף תלמידות למוצרים ספציפיים ולתחום אותן שם. להפך – מה שעדה מעודדת, הוא לחוש את החומרים, את המוצרים השונים של החברות השונות ולהתנסות. כל אחת תלמד עד סוף הקורס לבדוק כל דבר ולהרכיב לעצמה תיק עם החומרים והמוצרים אליהם היא מתחברת. המטרה פה היא באמת המקצועיות, ולא מה שנצליח לדחוף לה לקנות".

הסטנדרטים של תל אביב – האווירה של בני ברק
אחת התופעות המעניינות במכללה הזו, בשיתוף הפעולה בין הר כסף ללזורגן, היא העובדה שבמקום שנשות בני ברק ייסעו לתל אביב, נשות תל אביב מגיעות לבני ברק. כיצד התהפכו היוצרות? רויטל מספרת:




הן חזרו בתשובה, והכירו את עדה ממקומות מאוד יוקרתיים בתל אביב, אבל לא רצו ללכת ללמוד במקומות מעורבים. ובוודאי שלא להתפשר על איכות, כששמעו שהיא מגיעה ללמד בבני ברק, הרימו טלפון וביקשו להירשם. סוף סוף יש לנו מקום ברמה במקום של צניעות ושמירה על דקויות הנוגעות לאישה החרדית – הן מאושרות. כי מי אמר שהסטנדרטים של בני ברק צריכים להיות פחות משל תל אביב, ומי אמר שבשביל סטנדרטים גבוהים צריכים לצאת מהעיר?




"המטרה שלנו היא להתרחב ולפתוח סניפים ברחבי הארץ", מסבירה הר כסף, "ולשם כך אני רוצה להיות הכי טוב בשוק והכי מקצוען, כי בסופו של דבר הנשים שיעבדו במקומות שנפתח – יהיו תלמידות שלנו, והן חייבות להיות הכי טובות בשוק – כי זה המוטו שלנו וזו ההתחייבות שלנו".

בימים אלו נסגרת ההרשמה לקורסי בוקר וערב לחודשים הקרובים – שמתקיימים במכללת פשוט טיפוח ברחוב רבי עקיבא בבני ברק. אתן מוזמנות להתרשם, לשמוע, לראות, ובעיקר לחוות – עם מיטב המקצועניות – כיצד לומדים לאפר באמת, ומהי האמת הפשוטה מאחורי התעשייה המפתה הזו. כי ללמוד לאפר כל אחד יכול, אבל להוציא מאפרות מקצועיות – רק מקצוענים יכולים.





צילום: מילכי אורטנר

קישורים:
לרישום למכללה:
אופנה טיפוח איפור מכללה אירועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד