י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אבל בויז'ניץ מונסי: הבן הגדול הרה"צ רבי פנחס שלום הגר זצ"ל

בשורה מרה - בנו הגדול של האדמו"ר מויז'ניץ מונסי הלך לעולמו כשהוא בן 67 • בתקופה האחרונה התדרדר מצבו הרפואי, ובשבועות האחרונים אושפז בבית החולים • בחדרי חרדים מגיש פרופיל ראשוני לדמותו המיוחדת • טרגדיה

הרה"צ רבי פנחס שלום הגר זצ"ל. צילום: מגזין 'א בליק'
הרה"צ רבי פנחס שלום הגר זצ"ל. צילום: מגזין 'א בליק'


אבל כבד בחצר חסידות ויז'ניץ מונסי: מארה"ב מגיעה הידיעה הקשה על פטירתו של הרה"צ רבי פנחס שלום הגר זצ"ל אב"ד קהל תורת חיים ויז'ניץ מונסי בבורו פארק, ובנו בכורו של יבלחט"א האדמו"ר מויזנ'יץ מונסי.

בתקופה האחרונה חלה ואושפז בבית החולים מצבו ידע עליות ומורדות בשעות האחרונות הדרדר מצבו והוא השיב את נשמתו ליוצרה כשהוא בן 67 בפטירתו.

רבי פנסח שלום זצ"ל נולד בחודש אלול תש"ח לאביו האדמו"ר רבי מרדכי הגר, הרבי מויז'ניץ מונסי ובנו של ה'אמרי חיים' מויזנ'יץ זצ"ל.

בבחרותו למד במוסדות ויז'ניץ. אחר-כך עבר ללמוד במוסדות סקווירא, אצל זקנו האדמו"ר רבי יעקב יוסף מסקווירא זצ"ל, חותנו של האדמו"ר מויז'ניץ-מונסי - שחיבבו במיוחד, גם לאור העובדה שהוא היה בכיר הנכדים.

בהגיעו לפרקו, נשא את בת האדמו"ר הרה"צ רבי הרשל'ה הורביץ מספינקא זצ"ל, שהתגורר בשכונת ויליאמסבורג.

רבי פנחס שלום היה ענוותן, שפל ברך, פשטן ולא מחזיק מעצמו. הוא יכול לשוחח עם כל אחד בגובה העיניים ולעולם אינו מתנשא על הזולת. אין אדם שיכול להעיד כי הוא שומר לו טינה. הוא התחבב על הכול, וכולם העריצהו ואהבו. "כליל המעלות", מכנים אותו. "אוהב שלום ורודף שלום", ממש כפי שמו.

כך, למשל, כשהוא שוהה במונסי במחיצת אביו, היה נוסע בשירותי התחבורה החרדית הפנימית של העיירה, ככל אחד מהתושבים. "הוא לא היה סבור כי כבנו של האדמו"ר, עליו ליהנות מרכב צמוד. תופעה נדירה ובלתי מוכרת בעולם הבנש"קים שבחצרות הקודש הבולטים", מעיד אחד ממכריו ל'בחדרי חרדים'.

רבי פנחס שלום התגורר בשכונת בורו-פארק בברוקלין ושימש כרב הקהילה של ויז'ניץ-מונסי בשכונה. הוא שימש כמסדר הקידושין בכל השמחות של החסידים, והיה מגיע בכל ערב למונסי, כדי לשמש גם שם כמסדר קידושין.

עמד בראשות ובנשיאות מוסדות ויז'ניץ-מונסי בבורו-פארק, הכוללים תלמוד-תורה ובית חינוך לבנות, ישיבה קטנה ועוד, בהם מתחנכים יותר מ-1500 תלמידים. גם כולל אברכים פועל תחת המוסדות, בו לומדים קרוב למאה אברכים.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך בניו: הרב יעקב יוסף הגר, הרב ישראל הגר, הרב חיים מאיר הגר, וחתניו: הרב יעקב יוסף פיש, הרב מאיר ברוך שטיין הרב ישראל שנעעבאלג, הרב שלמה לייב פרידמאן, הרב חיים שלמה טירנויער והרבברוך בעק.

הערב תתקיים שמחת החתונה לנינת האדמו"ר מויז'ניץ מונסי, נכדה לבנו הרה"צ רבי מנחם מנדל הגר אב"ד קיימישא (גיבערס, בת הרה"צ רבי דוד טווערסקי, עם נכד האדמו"ר מטשרנוביל, בן לבנו הרה"צ רבי מרדכי טוורסקי ראש כולל דחסידי טשרנוביל באלעד, וחתן האדמו"ר מרחמסטריווקא ארה"ב, השמחה באדיטוריום העירוני ברחוב רבינוב בשכונת רמת אלחנן בבני ברק.

מסע הלוויה בשעה 2:00 שעון ניו יורק מבית המדרש קהל תורת חיים ויז'ניץ מונסי בשכונת בורו פארק בברוקלין ובשעה 4:00 מבית הדרש הגדול ויזניץ במונסי לבית החיים שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

במכירת חמץ בשנת תשע"ה
לוויה ויזניץ מונסי פנחס שלום הגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד