י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

דאגה במודיעין עילית: מדוע שוחרר התוקף?

הורים שגילו שבנותיהם הקטינות הותקפו, התלוננו במשטרה, בהכוונת רבנים • לתדהמתם החשוד שוחרר

צילום: סלימאן חאדר, פלאש 90
צילום: סלימאן חאדר, פלאש 90

השבוע ביום ראשון בערב, נעצר תושב מודיעין עילית, אב לשבעה ילדים, בחשד לתקיפת 2 ילדות אחיות בגילאי 15 ו-16.5 תושבות מרכז הארץ, בשנים 2011-2014.

העניין נחשף, לאחר שאחת מהן התאשפזה מספר פעמים בשנה-שנתיים האחרונות בבית החולים לחולי נפש עם הפרעות אכילה, ובמהלך התקופה גם ניסתה להתאבד. היא חשפה וסיפרה על התקיפה החמורה שלה ושל אחותה על ידי החשוד. לפני כשבוע האם התלוננה במשטרה, ורק לאחר מספר ימים גם הקטינות נחקרו, מאחר ותחילה הן סירבו. ביום ראשון האחרון בשעה 20:30 נעצר החשוד.

בדיון שנערך למחרת ביום שני לבקשת משטרת מחוז ש"י בבית משפט השלום בירושלים, טען עו"ד אלירם בקל, פרקליטו של החשוד, כי באופן תמוה, בת ה-16.5 יצרה קשר עם החשוד בשעת לילה מאוחרת ימים ספורים לפני מעצרו, זאת לאחר שהיה בינהם נתק של כשנתיים. עוד טען, כי היא בעלת רקע פסיכיאטרי מספר שנים.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים. השופטת מרים קסלסי מבית משפט השלום בירושלים ציינה כי הניסיון לטעון כי בת ה-16.5 "בדתה האירועים מתוך ליבה בשל מצבה הנפשי, יכול והיה מתקבל אלמלא תלונתה של אחותה הקטנה יותר שאין כל טענה לגבי כשירותה הנפשית או מצבה". עוד ציינה כי "התלונות מאוד בהירות ומפורטות".

השופטת לא נעתרה לבקשת עורך דינו אלירם בקל, לשקול חלופת מעצר, והאריכה את מעצרו בארבעה ימים, עד הבוקר בשעה 9:00.

אולם כבר אתמול (רביעי) בערב, בהחלטת קצין משטרה ובהתייעצות עם פרקליטה בכירה מפרקליטות מחוז מרכז, הוחלט על שחרורו בתנאים מגבילים, הרחקה מבית הקטינות ובני משפחתם ואי יצירת קשר איתם למשך 30 יום. במשטרה המליצו להגיש נגדו כתב אישום, דבר שנתון כעת בתחום אחריותה של הפרקליטות.

"כבר שנה וחצי שכל הבנות בבית מטופלות על ידי פסיכולוגים, בעקבות המקרה זה, וכמובן שההוצאות הן גדולות" אומרת אם הבנות בראיון כואב ל'בחדרי חרדים'. לדבריה, המעשים נמשכו מאז הילדה הייתה בת 9 ועד גיל, אולם נצרה את הדבר בליבה.

"לפני כשמונה חודשים, היא סיפרה את זה לנו ההורים, ובהמשך גם לצוות בית החולים. אבל, היא בשום אופן לא הסכימה לנו להתלונן למשטרה, מחשש לפתוח את הפצע מחדש. רק לפני כשבוע היא הסכימה שנתלונן".

"התלונה במשטרה הוגשה לאחר התייעצות עם עסקנים ורבנים, ובהכוונתם" אומר האם, "הדיין הגר"י סילמן הורה לבעלי להגיש תלונה, לאחר שיו"ר עזר מציון הרב חנניה צ'ולק הפנה אותנו אליו".

למה הבת התקשרה למי שחשוד שתקף אותה, ימים ספורים לפני מעצרו, לאחר נתק ממושך? "הילדה קיבלה אומץ, התקשרה אליו תוך כדי הקלטת השיחה, הטיחה בו את האשמות, וציפתה לשמוע ממנו איזשהיא הודאה. לצערי, הוא היה יחד עם אשתו, אמר כמה מילים כאילו שהוא לא מבין על מה מדובר וניתק את השיחה".

לדבריה, עוד בטרם הגישה תלונה למשטרה, רצתה לוודא שאכן תלונות בתה מוצדקות. "בתי סיפרה לי כי בעבר, בתקופה בה עברה את ההתעללות, סיפרה זאת לחברתה הטובה. לאחר שיחה עם האמא של אותה ילדה, ישבתי יחד איתה והיא אכן פירטה בפני את מה שבתי סיפרה לה אז".

"מדובר בפדופיל קשה" היא אומרת נחרצות, "בת של חברי הפדופיל ישנה אצליהם בבית, והילדה לאחר ששבה לביתה סיפרה על כך לאימא. היא מיד התקשרה לאשתו, אך זאת השיבה כי מדובר בפנטזיות של הילדה". אסור לתת לבן אדם להסתובב בחופשי אומרת האם, "אני בטוחה שלאחר ששמו יפורסם, יגיעו עוד תלונות למשטרה שיחזקו את הראיות נגדו".

לאחר שהפצע נפתח שוב בעקבות הגשת התלונה והחקירה שעברה הילדה אצל חוקרי נוער, "היא אושפזה שוב אתמול בבית החולים, החיים שלה נהרסו בגללו".

בפרקליטות מחוז מרכז אומרים ל'בחדרי חרדים' כי הוא אכן שוחרר בתנאים מגבילים, זאת מאחר ו"בשלב זה אין יכולת לאמת את המתלוננות מול החשוד מסיבות שונות".

החשוד, מכחיש את כל האשמות נגדו, ואף מוכן לבדיקת פוליגרף ולעימות מול המתלוננות.

תקיפה קטינות מודיעין עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד