י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חם? האפליקציות והאביזרים שיאפשרו לשלוט במזגן מכל מקום

כמה פעמים חזרתם הביתה וגיליתם שהמזגן דלק לשווא כל היום? מכשירים חדשים ואפליקציות תואמות נכנסים בימים אלה לשוק ומאפשרים לשלוט במזגן מכל מקום • המחיר? סביב 800 שקל

  • ד' תמוז התשע"ה
חיישן של סנסיבו מותקן על מזגן / צילום: יחצ
חיישן של סנסיבו מותקן על מזגן / צילום: יחצ


מזגנים ידועים בצריכת החשמל הגבוהה שלהם ובהוצאה הכספית הגבוהה שהם מוסיפים לחשבון החשמל. אמנם אי-אפשר לוותר על המזגן ביום שרב, אבל יש דרכים שבכל זאת יעזרו לחסוך בשימוש במזגן שלא לצורך.

בעולם הטכנולוגי מדברים בשנים האחרונות על המושג "האינטרנט של הדברים" (IOT), בו מוצרים רבים בבית יודעים להתחבר לאינטרנט, כמו הממטרות בגינה, מוצרי הבישול והדוד החשמלי. הרעיון הוא לאפשר שליטה חכמה במוצרים האלה באמצעות אפליקציות, או שהמוצרים ילמדו את הרגלי השימוש של דיירי הבית ויתאימו את עצמם אליהם, מבלי שיצטרכו לתפעל אותם באופן אקטיבי.

בשבועות האחרונים החלו להימכר בארץ מספר מוצרים חדשים, ההופכים כל חדר ממוזג בבית לחכם וחסכוני. המוצרים החדשים הופכים כל מזגן מיושן למזגן חכם וגם אמורים לחסוך 40% מצריכת החשמל.

"גלובס" סוקר את המוצרים בקטגוריה החדשה של מזגנים חכמים:

סנסיבו: המוצר שילמד את המשתמש ויתאים את עצמו לצרכיו

חברת סנסיבו (Sensibo) זכתה בשנה שעברה ליחסי ציבור בעולם הטכנולוגיה, בעקבות מוצר חדשני בעל אותו שם. סנסיבו הצליחה לגייס 175 אלף דולר (היעד היה 70 אלף דולר), כאשר הציעה באתר גיוס ההמונים את המוצר שלה, המאפשר להפוך כל מזגן לחכם, אפילו הכי מיושן שיש (העיקר שתומך בשלט רחוק).

המוצר של החברה מאפשר, לאחר התקנה פשוטה מאוד הכוללת התקנת אפליקציה וכיוון של השלט הרחוק של המזגן למתאם (פוד של החברה), להתחיל לעבוד איתו. המזגן מתחבר בדרך הזו לאינטרנט, וניתן לשלוט בו מרחוק באמצעות הסמארטפון.

בסנסיבו הבטיחו בעת הגיוס שלהם כי ניתן יהיה לקבל תזכורת לאחר שהסנסיבו זיהה שאין אף אדם באותו חדר ולבצע כיבוי של המזגן מרחוק.

סנסיסבו פועל באמצעות אפליקציה בסמארטפון והוא יידע בעתיד לעבוד בסינכרון עם השעון המעורר בטלפון, כך שהמזגן יחמם את החדר הקריר בחורף עוד לפני ההשכמה בבוקר. סנסיבו גם יידע לעקוב אחר מזג-האוויר, כך שהוא יודע לעדכן על כך שאפשר לכבות את המזגן.

הבעיה היא שבשלב זה המוצר עדיין לא מממש את כל היכולות שלו. האפליקציה מאפשרת לדעת את הטמפרטורה בחדר, להפעיל את המזגן ולשלוט בטמפרטורה, אבל אי-אפשר עדיין לשלוט בתריסים של המזגן.

בסנסיבו אומרים שכל היכולות החכמות שדיברו עליהם בעת הגיוס, יהיו זמינות בעתיד באמצעות עדכונים. אם כך, נראה שבעתיד הוא יהפוך ליותר אטרקטיבי.

? סנסיבו מציעה את המוצר למכירה דרך האתר שלה, ובתחילת יולי הוא אמור להימכר גם דרך חברת אלקטרה.

מחיר: 730 שקל למתאם אלחוטי ויחידה אחת.

IntesisHome: שליטה חכמה במזגן

חברת IntesisHome פעילה בארץ דרך חברת בר מערכות ומציעה פתרון מוצלח ומשוכלל מאוד למזגנים בבית או במשרדים. באמצעות יחידה פשוטה של המוצר, המתחברת לחשמל ולרשת האלחוטית, ניתן להתחיל לשלוט במזגן דרך האפליקציה בסמארטפון. את היחידה ניתן למקם בכל מקום בחדר, כל עוד יש קשר עין בינו למזגן.

האפליקציה מאפשרת כיבוי והפעלה מרחוק של המזגנים (שליטה בתריסים ובמהירות שלהם), בדיקה של מצב המזגן גם כשלא נמצאים בבית, קבלת חיווי על מצב הטמפרטורה בחדר, תזמון של הפעלת המזגן בימים ושעות מסוימים, והתראות במייל על תקלות במזגן.

התפעול של המוצר פשוט מאוד, והאפליקציה שלו מצוינת בממשק, אבל היא סובלת, לפחות בגרסת האנדרואיד, מתקלות שגורמות לה לקרוס ולמחוק את שם המשתמש והסיסמה, כך שצריך להכניס אותם מחדש.

אם החברה תשפר את האפליקציה באמצעות עדכון, יש כאן מוצר שמאפשר שליטה במזגנים רבים בקלות, באמצעות אפליקציה בודדת.

? מחיר: 900 שקל.

המכבה האוטומטי: מזהה מתי אין איש בחדר ומכבה לבד את המזגן

כמעט כל אחד שכח את המזגן עובד בחדר השינה, ולעתים גילה בצער שהמזגן דלק כל היום לשווא. במשרדים הבעיה הזו אף יותר שכיחה, כי העובדים בדרך-כלל אדישים לכיבוי המזגן, והם פועלים שעות ארוכות ללא הפסקה וללא צורך.

חברת Green4You מציעה מוצר מוצלח ויחסית זול. המוצר, ששמו "שליטה ובקרה למערכות מיזוג אוויר", כולל חיישן תנועה והתקן אינפרה אדום. את המתקן ממקמים בכל מקום בחדר בטווח עין של המזגן. לאחר חיבור ראשוני עם המזגן (באמצעות לימוד היחידה את כפתור ההפעלה של המזגן), המערכת של Green4You יודעת לכבות את המזגן ברגע שאין אף אחד בחדר בטווח זמן מוגדר (רבע שעה, חצי שעה ושעה).

המערכת גם יודעת לכבות את הטלוויזיה באופן אוטומטי, לאחר הגדרה פשוטה.

מדובר בפתרון פשוט מאוד, שמלבד הגדרה ראשונית והחלפת סוללות כל מספר חודשים, לא דורשת שום תפעול. חשוב לציין כי צריך לרכוש יחידה נפרדת לכל חדר.

? מחיר: 190 שקל.
חשמל מזגנים אפליקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד