י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

תביעה של 20 מיליון ש"ח נגד מורשעי 'תיק הרבנים'

תביעה אזרחית הוגשה כנגד המורשעים - שעליהם נגזרו מאסרים ממושכים • הנזק לפי המדינה: 265 מיליון ש"ח

תביעה של 20 מיליון ש"ח נגד מורשעי 'תיק הרבנים'
פלאש 90


פרקליטות מחוז ירושלים (אזרחי) הגישה בבית המשפט המחוזי בעיר תביעה על סכום של 20 מיליון ש"ח בשם משרד הביטחון והמשרד לביטחון פנים נגד המורשעים בפרשיית שחיתות במסגרתה הוצאו בתרמית מקופת המדינה מאות מיליוני שקלים. ביניהם יצחק אוחנה, מאיר רוזנטל, מאיר רואימי, חיים בן חיים ואהרון גוטסדינר.

בכתב התביעה נטען כי "מדובר בפרשייה מבין פרשיות ההונאה והרמייה הסבוכות והענפות שידעה המדינה. כמפורט בכתב תביעה זה ובהכרעת הדין במסגרת התיק הפלילי, הנתבעים יצרו תעשייה של הנפקת תעודות ומסמכים במרמה, הכוללים נתונים כוזבים, במטרה ליצור מצג לפיו התלמידים זכאים לקבל תעודת השכלה תורנית גבוהה ומכוחן הטבות שכר שונות.

"כתוצאה ממעשי ומחדלי הנתבעים, נגרמו נזקים אדירים למדינה בסכומים של מאות מיליוני שקלים. לאור חומרת הפרשייה והנזק העצום אשר נגרם למדינה, המדינה, האמונה על הגנת הקופה הציבורית, מחויבת לפעול לצמצום הנזק הכלכלי שנגרם לה ולהרתעה כלכלית של עבריינים כדוגמת הנתבעים באמצעות הגשת תביעה זו".

במסגרת תביעה זו, תטען המדינה, כי בעקבות מעשיהם של הנתבעים כולם, כל אחד לפי חלקו וכפי שיפורט להלן, נגרם למדינה נזק אדיר על סך של למעלה מ- 265,000,000 ₪. חרף היקפו העצום של הנזק, שהמדינה זכאית לפיצוי מצד הנתבעים בגינו, מטעמי גבייה ופישוט הדיון, הועמדה תביעה זו על סכום של 20,000,000 ₪.
מורשעים שחיתות רמאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד