י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הונדה CR-V; מה יש לקרוסאובר הנמכר בעולם להציע?

רכב הפנאי-שטח של הונדה מגיע בגרסא חדשה וספורטיבית ומנסה לשחזר כאן את ההצלחה העולמית • מה הם 3 הדגמים, איך נהיגת השטח שלו, כמה ליטרים הוא יכול להעמיס, בכמה מעלות נפתחות הדלתות ומה היא מערכת הבלימה העירונית-אקטיבית • הצטרפו למסע עם "צביקה בדרכים" בעקבות הונדה CR-V

הונדה CR-V; מה יש לקרוסאובר הנמכר בעולם להציע?
יחצ


רכבי הפנאי-שטח (קרוסאובר בלע"ז, או ג'יפונים בסלנג) הם חלק מהמהפכה שעוברת על שוק הרכב הישראלי בפרט והעולמי בכלל. אחרי שהג'יפים נכנסו לחיינו בתנופה לפני כעשור, הציבור נהנה מכך אבל חיפש משהו יותר מעודן שיחד עם נהיגת שטח ישלב גם נוחות של משפחתית.

הונדה היתה בין הראשונים ממש שזיהו את השוק הזה, ולמרות שהוא הפך לצפוף יותר ויותר בשנים האחרונות, היא ממשיכה להוביל בו למרות המאבק הקשה. אני לא מדבר רק על האיכות והמראה (כפי שתראו בהמשך) אלא על כך שהקרוסאובר שלהם, ה- CR-Vהוא רכב הפנאי-שטח הנמכר ביותר בעולם בשנים האחרונות. קשה להכניס את הראש בין שאר קונצרני הרכב הענקיות, אבל הונדה מצליחה לעשות זאת, ויש לכך סיבה מוצדקת. התמורה שהיא נותנת בעד לכספם של הרוכשים.

אז נתחיל. בשנת 2015 נחת הדגם המחודש של ה- CR-V. מחודש ולא חדש, שכן הדגם הזה בנוי על האב טיפוס של דגמי 2013, אבל עבר מתיחת פנים ושינויים מרעננים, פנימית וחיצונית. "ה CR-V" כך הסבירו לי בהונדה "מחליף את צורתו לגמרי מידי חמש שנים, אך כל שנתיים וחצי הוא עושה מתיחת פנים של הדגם הקודם". הדגם הזה הוא העשירי במספר.

בדגמים הקודמים שלו, עבר מיועדנו מספר רב של תווי פנים. חלקם היו נראים יותר ספורטיביים וחלקם יותר משפחתיים, אבל בגרסא הנוכחית גברו שוב טביעות האצבע הספורטיביות. המראה שלו כובש כבר במבט ראשון. הוא נראה עוצמתי ומרשים ומשדר פנים של מי שרק ממתין לפרוץ קדימה בלחיצה על דוושת הגז. כרגיל רכבים מבית הונדה, גם כאן המראה לא שגרתי או סטנדרטי, ויש שלא יאהבו אותו, אבל בסופו של דבר הוא משדר כוח ותעוזה.

מה חדש בגרסת 2015?


התוספות החיצוניות של דגם 2015 באות לידי ביטוי הן בגריל המחורר, שהתווסף מתחת לסמל החברה והן בפנסי הלד שעוטפים את מערכת התאורה בצורה מרשימה.

בפנים הן באות לידי ביטוי בבלוטות' ובמערכת בלימה עירונית אקטיבית (CTBA) שמטרתה למנוע תאונות. המערכת בנויה בצורה כזו שמלבד התראה בהתקרב הרכב לרכבים אחרים, היא גם יכולה לבלום את ה- CR-Vבעת נהיגה באזורים עירוניים ובתנאי שהמהירות תנוע בין 5 ל-30 קמ"ש. זו בעצם מערכת בלימה שנועדה לבלום באופן אוטומטי את הרכב ולמנוע תאונה. למרות שמדובר במערכת מדהימה ששווה כתבה שלימה בפני עצמה, כמובן שלא ניסיתי אותה ואני מציע גם לכם שלא לנסות אותה. עם זאת, אנשי אולם התצוגה של הונדה הודו בפני כי הם ניסו את המערכת – ובהצלחה.

האורך עומד על 4.6 מטר, הרוחב על מטר ושמונים ושתיים סנטימטרים ויכולת ההעמסה שלו היא הגדולה בקטגוריה, ועומדת על 589 ליטר, עד לחלונות הרכב. אם תרצו להעמיס עד גובה הגג, תוכלו להטעין קרוב ל-1,000 ליטר. תוכלו גם לקפל את המושבים האחוריים ואם תעמיסו את מטענכם עד גובה החלונות תקבלו מרחב נדיב המתאים ל-1146 ליטרים. הטענה עד התקרה תעניק מקום ללא פחות מ-1669 ליטרים. שפת ההטענה נמוכה מאוד ומוסיפה גם היא לאפקטיביות. אה, ועוד משהו, דלת תא המטען היא חשמלית ונפתחת לבדה עם לחיצתכם על הכפתור והכיסאות האחוריים מתקפלים לבדם תוך אלפית השניה עם הורדת ידית הנמצאת מאחריהם.

3 הגרסאות


ישנם 3 סוגים של ה- CR-V. המראה החיצוני זהה אבל האבזור והיכולות שונים.

ה-COMFORT, שהוא הדגם הבסיסי, ללא הנעה כפולה שמוצע למכירה בקצת פחות מ-170,000 ₪. ה-ELEGANCE, שמוצע למכירה ב-190,000 ₪, וה-EXECUTIVE, שעמו נערכה נסיעת המבחן שלנו שמחירו עומד על 250,000 ₪.

ההבדל ביניהם הוא באבזור, אבל אל תדאגו לרוכשי ה-COMFORT. גם הוא מאובזר היטב וכולל בין היתר בקרת אקלים דו אזורית, מערכת שמע (באיכות טובה) עם כניסת AUX+USB שליטה מההגה על מערכת השמע, מחשב דרך מורחב, בקרת שיוט ומגביל מהירות, 4 חלונות חשמל, מראות צד חשמליות ומתקפלות חשמלית, כסא נהג מתכוונן חשמלית (עם זיכרונות) ועוד. ב-ELEGANCE תקבלו גם חיישני תאורה וגשם, מראה מרכזית נגד סנוור והטיית מראות הצד כלפי מטה באופן אוטומטי בנסיעת רוורס, חיישני חניה קדמיים ומצלמת רוורס ,בלוטות', מערכת שמע משודרגת ועוד. ובקניית ה-EXECUTIVE תקבלו גם חלון גג פנורמי, כניסה והתנעה ללא צורך במפתח, חלונות כהים מאחור, מעבר אור גבוה/נמוך אוטומטי, חימום/קירור מושבים קדמיים ועוד כמה פינוקים שאיני יכול לזכור.

מה האבזור שלו?


אם תרצו להציץ לתוכו, תגלו שהדלתות נפתחות בזווית של 90 מעלות כדי שלא תסתבכו בהכנסת ילדים, סלקלים או שקיות קניות. ואם בילדים עסקינן, מרחב הברכיים ליושבים מאחור ממש מדהים ועומד על יותר מחצי מטר. היה תענוג לראות את היושבים שם מתרווחים במקומותיהם ללא טענות על צפיפות מציקה – לא על הרוחב ולא על מרווח הברכיים.

מבפנים תקבלו גם כן את תחושת הג'יפ שליוותה אותנו קודם לכן. זה בא לידי ביטוי במראה יפני קשוח ודשבורד קשה למגע, וכדרכה של הונדה, קצת חללי משהו. הוא מרווח מאוד והרווח בין המושבים בתא הנהג נדיב ומאפשר ליד הימנית שלכם לנוח ולהתרפק על ידית רחבה. בהונדה לא התיימרו להציג דשבורד או כסאות דמויי עור, אבל רואים שמדובר בסחורה טובה.

מסך המולטימדיה הוא מסך טאצ' חכם, מה שמייתר את הצורך בלחצנים רבים. הוא כולל בין היתר את היסטורית הנסיעה שלכם ואת צריכת הדלק בנסיעות קודמות, אינטרנט (שלא פועל בשעת נהיגה) ו-GPS (שאינו דובר עברית, וחבל).

ואיך הנהיגה, ת'כלס?

אז הנקודות היחידות שבהן תמצאו ב CR-Vנקודות תורפה, באות לידי ביטוי דווקא בנהיגה. מנוע בנפח 2.0 ליטר והספק של 155 כ"ס הם נתונים נאים, אבל עובדת המצאות מערכת 4x4 בשני הדגמים המתקדמים, גורמת לו להרגיש כבד. אז נכון, הוא עוצמתי ובעל נוכחות מורגשת על הכביש, אבל אם תתבוננו תגלו שהוא מתקשה להאיץ. כלומר, הוא עושה את העבודה - נוסע היטב ועם כל הכוח, אבל אל תצפו ממנו להיות רכב מרוץ שיטיס אתכם קדימה ברגע שרגלכם תנוח לה על דוושת הגז. אם אתם מחפשים רכב מירוץ, טעיתם בכתובת, ותאלצו להסתפק בדגמים אחרים ממשפחת הונדה או ממשפחות אחרות, אך אם אתם מחפשים רכב הבנוי היטב שייקח אתכם למחוז חפצכם, רק קצת פחות בלחץ, זו הכתובת. צריך גם להדגיש שיחידת ההנע איכותית ביותר. ההרגשה של הג'יפ באה לידי ביטוי גם ביציבות על הכביש שמתגלית כנקודת תורפה, וחבל.

הבונוס הגדול - נסיעת שטח


אבל ההפתעה הגדולה מה- CR-Vהיתה דווקא בשטח. מערכת ה- 4x4שלו "תגלה" לבד שעליתם על דרך עפר או שסטיתם מהדרך ונכנסתם לשדה ותפעיל לבד את עצמה. אמנם מרווח הגחון שלו עומד על 16.5 ס"מ והוא אינו מגיע עם מגן גחון, כך שאל תנסו להתקרב לדיונות כי תתקעו בהן וגם אל תתקרבו לאזורים מסולעים כי תחטפו מכה והרכב יושבת, אבל בשטחים קלים עד בינוניים הוא מתנהג כמו מלך אמיתי. קחו אותו לשטח קל ולשטח קל עד בינוני ופשוט תתענגו. הוא "אוכל" כל מהמורה שנקרת בדרכו ונוסע בשבילים ובשדות כאילו היו אריחי קרמיקה. הצורה בה הוא מדלק בקלילות על המהמורות היא חוויה מדהימה ואינני בטוח שגם ג'יפים אמיתיים יעניקו לכם אותה בצורה כה חוויתית. שאפו.

לפני סיום, את "אכילת" המהמורות תרגישו גם בנסיעה בעיר או מחוצה לה. ה- CR-Vאינו מתרגש מאף פס האטה, בור בכביש או מהמורה כלשהיא.

וממש לסיום, בנסיעה משולבת, נאלצנו להשקות את הרכב ליטר דלק לאחר קרוב ל-12 ק"מ של נסיעה משולבת שזה נתון יפה. אם תרצו לחסוך בין 5 ל-7 אחוז בצריכת הדלק תוכלו ללחוץ על כפתור ה-ECO שהופך את הנסיעה לחסכונית יותר באמצעות שינוי מערכתי, אך נסיעה בדרך זו מומלצת רק בעיר, שכן היא מקשה יותר על ההאצה והופכת את הנסיעה לכבדה יותר.
הונדה CR-V קרוסאובר הונדה רכב פנאי מערכת בלימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד