י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

נחשף: תרומתו של ברקת היא שהניעה את "הפורום לשוויון בנטל"

בספר חדש הסוקר את פעילות הפורום לשוויון בנטל שהובילה לביטול חוק טל וניסוח חוק הגיוס נגד עולם התורה, נחשפת מעורבותו של ר"ע ירושלים ניר ברקת • "החכי"ם התעלמו, ואז בא איש עסקים ושם צ'ק של 10,000 דולר - ויצאנו לדרך"

נחשף: תרומתו של ברקת היא שהניעה את "הפורום לשוויון בנטל"
נתי שוחט, פלאש90


נחשף: ראש עיריית ירושלים ניר ברקת היה מראשוני התומכים הכלכלים בנאבקים כנגד בחורי הישיבות, ותרומתו האישית היתה הזרז המרכזי לפעילות הפורום לשוויון בנטל, שניהל את התביעה מול בג"צ שגרמה לביטול חוק טל.

אמש (ד') הושק ספרו של איתי בן חורין "הקרב על השירות", המתאר את הקמת הפורום לשוויון בנטל ואת סדרת הפעילות כנגד בחורי ישיבות שלא מתגייסים לצבא ותורתם אומנותם. בן חורין עצמו הוא מראשי המאבק וממייסדי הפורום.

בספר חושף בן חורין כי ראש העיר ירושלים ניר ברקת היה מראשוני התומכים הכלכלים במאבק כנגד בחורי הישיבות, ואף הרים לשם כך תורמה אישית של 10 אלף דולר.

בן חורין מתאר: "רועי אולייניק (אחד הפעילים, א.ש) תפס יוזמה והחל להתקשר לכל חברי הכנסת בזה אחר זה "אנחנו כאן חבורה של צעירים שרוצים לשנות" ,הוא אמר להם "בואו לתמוך בנו".

"חבר הכנסת דאז והנשיא כיום רובי ריבלין הבטיח שיקפוץ כשיצא לטיול עם הכלב, אנשי מרצ טענו שהם מזדהים אבל קצת עסוקים כרגע, ורק חבר כנסת דאז, רוני מילוא ממפלגת המרכז, התלהב והבטיח לעזור לנו - "אני מכיר איש עסקים שיכול לעזור לכם" הוא אמר, ואירגן פגישה באוהל עם איש העסקים ניר ברקת, לימים ראש העיר ירושלים".

בן חורין מתאר את פגישתו עם ברקת: "ברקת, קצין במיל' בצנחנים, הזדהה עם הרעיון, אבל הסביר שהוא לא מאמין שאפשר לשנות ולא מאמין שנצליח. למרות חוסר האמון הוא שלח צ'ק של עשרת אלפים דולר, "ושיהיה לכם בהצלחה".

"עוד לא היינו עמותה, ובקושי פתחנו חשבון בנק, אבל הרגשנו על גג העולם. בן אדם פוגש אותנו, ואחרי שעה משאיר לנו סכום כסף שמאפשר לנו להתחיל להניע את המערכת. גם מילוא תרם בשם עמותה שניהל 12 אלף שקל, והבנו שיש כאן פתח ראשוני לפעילות רצינית. הכסף איפשר לייצר שלטים וסטיקרים ראשונים שקראו לביטול ועדת טל".

פעילות הפורום לשוויון בנטל כנגד בני הישיבות, היא זו שהובילה בסופו של דבר לביטול חוק טל על ידי בית המשפט העליון. בעקבות הסערה הציבורית הפך נושא הגיוס למרכזי במצע מפלגת 'יש עתיד' של חבר הכנסת יאיר לפיד, ובהמשך לחקיקת חוק הגיוס כנגד עולם התורה.

מלשכתו של ראש העיר ברקת טרם נמסרה תגובה, לכשתתקבל - נפרסמה.

הקטע מתוך הספר אודות מעורבותו של ברקת:






ההפגנות נגד הגיוס בירושלים:
ברקת גיוס ספר בן חורין לימוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד