י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

משרד התחבורה מתכנן רשת אוטוסטרדות לאופניים בגוש דן

בשלב הראשון, יוקמו 10 אוטוסטרדות אופניים שיחברו את מרכזי הערים לאזורי התעסוקה באורך כולל של כ-150 ק"מ, והמטרה היא לסיים את סלילת השבילים ב-4 השנים הקרובות • עלות הפרויקט נאמדת ב-250 מיליון שקל

  • כ"ה תמוז התשע"ה
משרד התחבורה מתכנן רשת אוטוסטרדות לאופניים בגוש דן


משרד התחבורה מקדם תוכנית להקמת רשת מטרופולינית של אוטוסטרדות לאופניים בגוש דן - כך הודיע היום (א') שר התחבורה ישראל כץ. האוטוסטרדות יחברו את מרכזי הערים לאזורי התעסוקה. בשלב הראשון, יוקמו 10 אוטוסטרדות אופניים, באורך כולל של כ-150 ק"מ, והמטרה היא לסיים את סלילת השבילים ב-4 השנים הקרובות. לפי הערכות המשרד, עלות הפרויקט נאמדת ב-250 מיליון שקל.

הערים שבהן יוקמו האוטוסטרדות הן תל אביב-יפו, רמת גן, חולון, בת ים, פתח תקוה, בני ברק, גבעת שמואל, גבעתיים, אזור, רמת השרון, ראשון לציון, רעננה, כפר סבא, הרצליה, רמלה ואור יהודה. התוכנית מקודמת באמצעות ועדת היגוי בינמשרדית ששותפים בה משרדי התחבורה, האוצר, הפנים והרשויות המקומיות שבתחומן ייסללו שבילי האופניים, וכן, נציגי נת"ע, נתיבי איילון ונתיבי ישראל, העתידות לבצע את הפרויקט.

שבילי האופניים המתוכננים יהיו ברוחב של 3 מטרים לפחות וישולבו בהם במידת הצורך גשרים שיאפשרו חצייה מהירה ובטוחה של כבישים מהירים. לאורך המסלולים יוצבו מתקני דרך נוספים, כגון עמדות מנוחה, ברזיות, מפות ושילוט מתאים.

במשרד התחבורה אומרים שבשנתיים האחרונות נרשם גידול חד של מאות אחוזים בשימוש באופניים חשמליים. ב-2013 יובאו לישראל כ-33 אלף זוגות אופניים חשמליים, וב-2014, הוכפל מספרם והגיע לכ-73 אלף זוגות. משרד התחבורה מעריך שעם יישום הרשת המטרופולינית, כ-10% מכלל הנסיעות היומיות בגוש דן יהיו באופניים. לפי נתוני המשרד עולה שכמחצית מהנסיעות למטרות עבודה המתבצעות בגוש דן הן למרחק של עד שישה קילומטרים, ואופניים הם אמצעי התחבורה המהיר ביותר למרחקים אלה. כך, למשל, במשרד מעריכים שנסיעה מגבעת שמואל לצומת "מעריב" בת"א תארך 25 דקות באופנים חשמליים, לעומת 50 דקות ברכב; ונסיעה מנווה עמל בהרצליה למתחם הבורסה בר"ג תימשך 40 דקות באופניים חשמליים, לעומת 55 דקות ברכב.

"רשת האוטוסטרדות תשרת אלפי רוכבי אופניים ביום ותשפר את הבטיחות של כל משתמשי הדרך, לרבות הולכי רגל", אמר כ"ץ, "התוכנית תקל בין היתר גם על הגודש בכבישים הצפוי בשנים הקרובות בכמה אזורים בגוש דן, בעקבות עבודות הרכבת הקלה".

בתגובה לשאלה האם בניית האוטוסטרדות לא תיצור כאוס נוסף על רקע בניית הרכבת הקלה, ענה המשרד כי "מסלול אוטוסרטרדות האופניים אינו עובר על תוואי הרכבת הקלה, ולכן גם אם תיווצר חפיפה היא תהיה קצרה".
אופניים ישראל כץ משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד