י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

רבבות במסע הלווית הרבנית קוטלר ע"ה - אם ישיבות ארה"ב

רבבות השתתפו במסע הלווית הרבנית רישה קוטלר ע"ה, אמו של ראש ישיבת בית מדרש גבוה בלייקווד, הגאון רבי אריה מלכיאל קוטלר • ארונה יגיע ארצה והלוויתה תצא מחר מישיבת מיר להר המנוחות • אלפים צפויים להשתתף

מסע הלוויה בהיכל הישיבה.
מסע הלוויה בהיכל הישיבה.


רבבות השתתפו בלייקווד שבניו ג'רזי, במסע הלווית הרבנית רישה קוטלר ע"ה, אמו של ראש הישיבה הגאון רבי אריה מלכיאל קוטלר. הייתה בת 93 בפטירתה.

בליל שבת התיישבה בסמוך לשולחן השבת כדי לשמוע את אמירת הקידוש, כאשר אחותה הרבנית וולפא שתחי' ובני משפחתה שוהים עמה. לפתע התמוטטה וכוחות ההצלה שחשו למקום ניסו לבצע בה פעולות החייאה אך היא השיבה את נשמתה ליוצרה.

בהלם ובתדהמה התפשטה הידיעה בקרב תושבי העיר לייקווד בפרט ותושבי ארה"ב ובכל עולם התורה בכלל, על הסתלקותה של אמה של מלכות, שנשאה על שכמה את עול היכלי התורה.

את משא ההספדים פתח חתנה הגאון רבי דוד שוסטל, ראש ישיבת 'בית מדרש גבוה' שעמד על כך שההבטחה של "לא ימושו מפיך ומפי זרעך" אינה רק על ה"דברים אשר שמתי בפיך", אלא גם על ה"רוחי אשר עליך", "רוח זה של רבי אהרן וכל אבותיה הגדולים", אמר, "הועברה על ידה".

לאחר מכן ספד הגאון רבי מאיר הירשקוביץ ראש ישיבת 'בית בנימין' סטמפורד, מגדולי תלמידי ליקווד.

אחיינה הגאון רבי ירוחם אולשין ראש ישיבת 'בית מדרש גבוה', עמד על מידת המלכות, שפירושה נתינה ומסירות לאחרים. שהיתה לה והעבירה לילדיה.

לאחר מכן ספדו לה: בנה רבי אהרון קוטלר רו"מ הישיבה, חתנה הגאון רבי יהושע קרופני ראש כולל 'בית מדרש גבוה', בנה הרה"ג רבי איסר זלמן קוטלר אחיינה הגאון רבי ישראל ניומאן ראש ישיבת 'בית מדרש גבוה'. בנה רבי יצחק שרגא קוטלר רו"מ הישיבה, הגאון רבי שלמה אייזנברגר ראש ישיבת טלז, חתנה הגאון רבי ארון רייך ראש ישיבת וואודליק, אחיינה הגאון רבי אברהם יורקאנסקי ר"מ 'בית מדרש גבוה', חתנה הגאון רבי גרשון ריבנר ראש כולל בליקווד.

את שורת ההספדים חתם בנה ראש הישיבה הגאון רבי אריה מלכיאל קוטלר, שספד לה בקול בוכים ותינה את האבידה הגדולה לישיבה ולמשפחה.

לאחר מכן הובל הארון לשדה התעופה בניו ג'רזי, ומשם הוטס לארץ הקודש, בלווית עשרות מבני המשפחה.

ארונה יגיע לשדה התעופה בנתב"ג בשעה 12:30 בצהרים. מסע הלוויה יצא בשעה 14:30 בצהרים מישיבת מיר בשכונת בית ישראל בירושלים, לעבר הר המנוחות, שם תיטמן בחלקת הרבנים, סמוך לבעלה הגדול הגאון רבי יוסף חיים שניאור קוטלר זצ"ל.

צילום: מגזין א בליק


































































לייקווד לוויה מלכיאל קוטלר בחורים רישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד