י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פרסום ראשון: סמינר זלזניק משיב אש במכתב חריף למשרד החינוך

במכתב חריף, טוען עורך דינו של זלזניק כי הוא קיבל 75 מתוך 90 בנות שנרשמו, מאשים את 'נוער כהלכה' בפעילות מטעם הסמינר היריב ומציין כי במשרד החינוך פוגעים בו באופן שיטתי • בפנים: המכתב המלא ומכתב התגובה בפרסום ראשון ובלעדי

פרסום ראשון: סמינר זלזניק משיב אש במכתב חריף למשרד החינוך


פרשת הסמינרים באלעד, ועובדת היותן של עשרות בנות ללא מוסד לימודי לשנה הקרובה, ממשיכה לחולל סערה בעיר השלווה. כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף את הסכסוך המתנהל בין שני הסמינרים בעיר, דרכי חנה (זלזניק) ולדעת חכמה, אשר בסופו נפלו הבנות המדוברות בין הכסאות.

נגד סמינר זלזניק עמדה העובדה שבשנה שעברה ספג צו סגירה ממשרד החינוך, וכמו גם מכתב חריף שנשלח על ידי עמותת 'נוער כהלכה', ועל ידי עורכי הדין יואב ללום ועופר מגזניק, והדורש לבטל את הרישום לשני הסמינרים, וכמו גם לאכוף את צו הסגירה נגד זלזניק ולמנוע ממנו הקצאה.

היום (ג) חושף 'בחדרי חרדים' בפרסום ראשון את מכתב התגובה החריף שנשלח בשבוע שעבר על ידי סמינר זלזניק למשרד החינוך, והכולל האשמות חריפות ביותר נגד הסמינר השני - לדעת חכמה, נגד התנהלותה של עמותת נוער כהלכה ונגד משרד החינוך ופקידיו.

המכתב, שנשלח על ידי משרד עורכי הדין רז-מורג-טישלר, מופנה לשר החינוך נפתלי בנט ולסגנו מאיר פרוש, לבכירי משרד החינוך ואף למבקר המדינה, והוא פותח במתקפה חריפה על מכתבה של עמותת 'נוער כהלכה', אשר לדבריו "מלא עיוותים והכפשות... וגרר אחריו מחול שדים", הכותבים מזהירים את משרד החינוך כי "בטרם תיעשנה טעויות מהן יהיה קשה מאוד לחזור, אנו מבקשים להבין את מכלול העובדות באופן אובייקטיבי ושקול"...

הטענה הראשונה נגד מכתבו של ללום כי הוא לא מייצג ולו תושב אלעד אחד, ונשלח "בשם ציבור סתמי", בנוסף, מאשים המכתב כי "תכליתו המרכזית של ללום הינה לשרת אינטרס של סמינר לדעת חכמה"...כמעין הוכחה לכך, מצויין בהמשך המכתב כי דרישתו של ללום לסגירת הסמינר עשויה לגרום רק לעשרות בנות נוספות להיוותר ללא מקום לימודים, ולא לפתור את הבעיה.

בנאשמים: ללום, לדעת חכמה ומשרד החינוך
בהמשך המכתב, מביאים נציגי זלזניק את העובדות מנקודת מבטם: לטענתם, לסמינר נרשמו בסך הכל 90 בנות, כאשר 75 מתוכן התקבלו ונותרו עוד מקומות פנויים לערעורים. הם גם טורחים לציין כי בניגוד לפרסומים, כמחצית מהבנות הללו מגיעות מ'משפחות עובדות'.

לעומת זאת, ביחס לסמינר לדעת חכמה, הם מאשימים כי מתוך כ-150 בנות שנרשמו אליו התקבלו 40 בלבד, מכחישים את הטיעון כי באשמת זלזניק ביצע 'לדעת חכמה' מיון סלקטיבי יותר, ואף מציינים כי גם את מכתבי התשובות לתלמידות הם שלחו כשבוע לפני המתחרים.

מן הראוי לציין, כי לאור הכרעתו של הגראי"ל שטיינמן שנחשפה בבחדרי חרדים - יחלוקו, הרי שגם אם לדעת חכמה יקבל עוד כמה עשרות בנות וישתווה לזלזניק, תישארנה עדיין כמות לא מבוטלת של בנות מהן יצטרך גם זלזניק לקבל.

במכתבם, מתייחסים בזלזניק גם לנושא הרגיש של סגירת הסמינר בשנה שעברה על ידי משרד החינוך, טוענים כי מרשתם אינה זו שהפעילה את הסמינר אשתקד, כי הוגשה השנה בקשה חדשה לקבל רישוי עבור מבנה אחר וכי גם משרד החינוך אישר וידע על הפעלת הסמינר בשנה שעברה.

לסיום, מזהירים עורכי הדין את משרד החינוך כי עליהם לעשות בדק בית פנימי, מאחר ונתונים פנימיים דולפים החוצה, מספרים כי פחות מיממה מאז נשלח המכתב פנה גורם ממנהל האכיפה במשרד החינוך למורות בזלזניק והזמין אותן לשימוע - בטרם יישלל רשיון ההוראה שלהן, ולצורך כך אף העבירו העתק למבקר המדינה, כדי שיבדוק את הטענות.

משרד החינוך: "פעלתם ללא רישיון"
אלא שבמשרד החינוך לא נשארו חייבים, וביום ראשון השבוע נשלח מכתב תגובה: "במשרד החינוך נתקבלו תלונות באשר להליכי הרישום שהתקיימו לתיכונים מסויימים בעיר אלעד, לאור התלונות, עורך משרד החינוך בירור בעניין", פותח המכתב.

"בהתייחס למרשתך", מציין עו"ד לירן שפיגל, "הרי שעל פי הנתונים שמצויים בידינו זו פעלה בשנת הלימודים התשע"ה ללא רישיון וערכה רישום בניגוד לדין. הדברים חוזרים על עצמם גם בשנת הלימודים תשע"ו..."

לסיום, מבטיח המכתב, שאף הוא נחשף כאן לראשונה: "בהמשך לקבלת הנתונים משרד החינוך ינקוט בצעדים נוספים הנדרשים לפי העניין".

עו״ד יואב ללום מעמותת נוער כהלכה מסר בתגובה:

1. המכתב הופנה לגורמים הרלוונטיים ועובדה שהתקבל בידי 'דרכי חנה' יום למחרת, והם אף טרחו לשלוח אלינו מכתב בענין. אנו פנינו למשרד החינוך ולעיריה לצורך אכיפת החוק על העבריינים המפעילים בית ספר בניגוד לחוק ומפלים בנות ספרדיות. אין מנהגינו לפנות לבית הספר המפלה ו/או לשלוח לו העתק מהפניה, וגם אין כל חובה שכזו.

2. שמה של עמותת נוער כהלכה יצא למרחוק, וקיבלנו פניות רבות מהורים שביקשו את התערבותנו. עניין ייצוג ההורים וחששם להיחשף אף מובהר בעתירה שהוגשה וכבר בעבר במקרים אחרים ובמקרה דנן קיבל ביהמ"ש את עמדתנו - כאשר הבאנו בפניו ייפוי כוח חסויים של הורים שהילכו עליהם אימים עקב הפנייה לעמותת נוער כהלכה.

3. אין לי או לעמותת נוער כהלכה כל קשר עם אף סמינר באלעד והיא פועלת בעתירה נגד תיכונים שבוצע בהם הרשמה שלא כדין ובכללו דרכי חנה (זלזניק) ו'לדעת חכמה' שאף צורפו כמשיבים לעתירה שהגשנו, והעתירה כוללת גם נגדם טענות על בעיות ברישום אצלם, כך שמדובר בטענות המצוצות מן האצבע ומראות לכל את חוסר תום לבם של הגורמים המרושעים והגזענים הפועלים בניגוד לחוק ומפעילים בית ספר לא חוקי.

מסמינר 'לדעת חכמה' נמסר בתגובה: לא קיבלנו את המכתב המדובר. לפי ציטוטים ששלחתם ממנו, הרי שמדובר בהשמצה. הסמינר פועל כחוק לפי הוראות משרד החינוך והוא מקבל תלמידות מכל החוגים והעדות בעיר.

מכתב הפניה של סמינר זלזניק למשרד החינוך











מכתב התשובה של משרד החינוך



אלעד מכתב זלזניק חינוך סמינר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד