י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פניה לח"כים החרדים ולרוה"מ: "לעצור הפגיעה בסטטוס קוו בירושלים"

חילול השבת בי-ם: חברי מועצת העיר במתב חריף בדרישה למנוע את הפגיעה החמורה בסטטוס קוו ובשבת • פרסום ראשון

צילום: מרים אלסטר פלאש90
צילום: מרים אלסטר פלאש90


סערת 'יס פלנט': בעקבות פתיחתו המתוכננת לקראת סוף השבוע של מתחם 'יס פלנט', שיפעיל 16 אולמות קולנוע בשבתות במרכז שרובר בירושלים, פונים חברי מועצת העיר מטעם 'דגל התורה' במכתב לחברי הכנסת החרדים והדתיים, וקוראים להם להיחלץ למאבק על קדושת השבת.

תחת הכותרת "הנידון: הפרה חמורה של הסטאטוס קוו בירושלים", נכתב: "בשבוע הבא עתיד להיפתח בירושלים מתחם "שרובר", באיזור דרך חברון – שכונת אבו טור, לא הרחק מחומות העיר העתיקה. מדובר במתחם גדול מאד המונה 16 אולמות בתי קולנוע של "יס פלאנט", וכן מספר רב של מסעדות, בתי קפה, גלידריות וכדו'. מתחם זה, על פי הודעת בעליו, יהיה פתוח בשבתות ובחגים.

"מדובר בהפרה חמורה ביותר של הסטאטוס קוו בירושלים, ושינוי לרעה באופן חמור עד קיצוני של מציאות החיים העדינה הקיימת בירושלים מזה שנים רבות, פגיעה באיזונים ובמרקם העדין של החיים המשולבים בין הציבור שאינו שומר שבת ותורה ומצוות, לבין הציבור החרדי והדתי הגדול שהוא הרוב מקרב תושבי העיר ירושלים.

"הפרה כה חמורה בסטאטוס קוו בירושלים, איננה רק מעניינם של נציגי הציבור חברי מועצת עירית ירושלים. העיר ירושלים הינה העיר הגדולה ביותר במדינת ישראל, עיר הבירה, ולענ"ד פגיעה כה חמורה בעיר ובהתנהלות החיים בתוכה, זהו עניין שצריך להטריד מאד ולהגיע אל השולחן של כל הנציגות החרדית והדתית באשר היא, ובפרט הנציגות בכנסת ובממשלה.

"בהסכם הקואליציוני שנעשה בכנסת עם הקמת הממשלה הנוכחית, ואשר עליו חתומות המפלגות החרדיות והדתיות, קיימת התחייבות למניעת הפרה של הסטאטוס קוו ברחבי מדינת ישראל. אנו סבורים שהפרה כה בוטה של הסטאטוס קוו, לא יכולה להישאר לדיון ולטיפול רק ברמה העירונית.
זהו דבר אשר אליו צריך להידרש כל אשר קדושת השבת יקרה לליבו, וכל מי שהפרה חמורה ופגיעה כה בוטה בסטאטוס קוו בכל הקשור לשבת קודש, כואבת לו והוא חש שהדבר פוגע ביהדותה של מדינת ישראל ובפרהסיה שלה, ושמדובר ברמיסת ההסכמים עליו חתם.

"נציין, כי פתיחת מתחם הקולנוע הגדול והמסעדות ובתי הקפה שסביבו, הינם כהמשך ועלית מדרגה נוספת בכרסום המתמיד אשר נמשך מזה שנים בסטאטוס קוו בירושלים, בכל הקשור לפתיחת בתי קפה, מסעדות, חנויות ומרכולים בשבתות וחגים. למרבה הצער, בירושלים כיום, בניגוד לעבר, יש חנויות, מסעדות ובתי קפה לרוב אשר פתוחים בשבתות, בניגוד ברור וחד משמעי לחוק העזר העירוני, ואין פוצה פה ומצפצף, והכאב על הפגיעה העצומה והקשה בקדושת השבת הוא גדול מנשוא".

לסיום, מבקשים החותמים: "כחברים במועצת עיריית ירושלים, אנו מבקשים מכם ליטול אחריות ואת התערבותכם המהירה כדי לבלום לאלתר את הפגיעה האנושה בסטאטוס קוו בירושלים. בידכם היכולות להשפיע והאמצעים להציף את הנושא ולפעול לכך באמצעות דרישה חד משמעית ונקיטת פעולות שונות בכנסת ובממשלה, למנוע פגיעה בסטאטוס קוו, שהוא מעשה המנוגד להסכמים הקואליציוניים עליהם חתמתם בהקמת הממשלה והקואליציה הנוכחית".

החתומים: יצחק פינדרוס, ישראל קלרמן ואליעזר ראוכברגר, המציינים כי המכתב גם נשלח לכל חברי סיעת "יהדות התורה" בכנסת, כל חברי סיעת ש"ס בכנסת, כל חברי סיעת "הבית היהודי" בכנסת, נשיא המדינה מר ראובן ריבלין, ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, שר הפנים ח"כ סילבן שלום, יו"ר ועדת הפנים ח"כ דוד אמסלם וחברי מועצת עיריית ירושלים החרדים והדתיים.
מכתב ראוכברגר קלרמן ירושלים סטטוס קוו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד