ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מהדורה אשכנזית: מאלעד ועד אוקראינה

מי הצמיד את בעלזא ומחנובקא? • למה בהמודיע מסקרים באיחור של שנתיים? • ומדוע הסתובב אלי ישי ברוממה? • אל תחמיצו!

מהדורה אשכנזית: מאלעד ועד אוקראינה


דמעה של התרגשות נצנצה בזווית עינו של לייבל'ה, עת שלח את ה'בן יקיר' ליום הראשון בחיידר. "זכור בני", מלמל חלושות, "אל תשכח להזעיק את אבא מיד אם הנשיא מגיע, או ראש העיר, או סגן שר החינוך, או הרבי מזלאטשוב".

והילד עשה מלאכתו נאמנה, וכך הוזעק לייבל'ה לבני ברק, לסיור שערך הראיס שלא רואה ממטר חנוך (קסקט) זייברט יחד עם סגן שר החינוך בתלמודי התורה שנבחרו בקפידה, יחד עם חברי המועצה המ"מ רובינשטיין והסגן דדון שהוזמנו. על רקע זה תמה לייבל'ה מדוע לא הוזמן הסגן הדגלאי מנחם שפירא, לייבל'ה משער שלא הושמט חלילה במכוון ובטח היה עסוק בסיור עם גפני בצפון, והוא בטוח שעד חנוכת המקווה הבאה ישובו השלום והאחדות לשרור בעיריית בני ברק. בכל אופן, מי שנתפס ממחיש לילדים 'והיו עיניך רואות את מוריך' הוא האיש החזק בלשכת פרוש, שניאור רוזן, שתיעד את הבוס בכיתת ילדי החמד.





את המשך השבוע העביר לייבל'ה בכסיסת ציפרניים ובדאגה רבתי לשלומן של בנות אלעד, ובזמן שנותר דילג מאירוע לאירוע, מחגיגות 140 שנה ללחמים המיתולוגיים של 'ברמן' ועד נישואי בתו של העסקן יענקי ברגר באולמי קונקורד בבני ברק, לשם הגיעה משפחת פרוש ואוהדיה כדי לפרוק מעט מתח אחרי ההישג הגדול בבית המשפט. כך, בעוד הבן למשפחת פרוש מעדכן את מ"מ ראה"ע ירושלים בנעשה באלעד, סיפר לו האחרון את תוצאות ביקורו אצל האדמו"ר מבעלזא, במסגרת ההתייעצות בנושא חילול השבת בירושלים עם חברי ה'מועצת' החסידית.





ומי שעוד תועדו בחתונת ברגר, אנשי בעלזא ומחנובקא שהוצמדו להם יחד על ידי השדרן משכין השלום מ'קול ברמה', דודי שוומנפלד.





ובחזרה ליוסי דייטש שבמהלך הסיבוב אצל חברי המועצת החסידית עם עמיתיו לסיעה מאגודת ישראל, לקח לרגע פסק זמן והגיע לחתונת בן הרב דוד רובינשטיין, האיש החזק ושר החוץ של חסידות צאנז. דייטש נצפה עושה לעצמו רב חדש ומנשק את ידי הרה"צ רבי נפתלי צבי הלפרין מטשרנוביל. האם דייטש נוטש את סלונים? ימים יגידו.





ואילו הנושא השני שהעסיק את לייבל'ה השבוע, היה מפגש 'המושכים בחוטים' הקרב ובא, תאריך ומקום כבר יש, גם צ'ולנט ושתיה, וכל שנותר הוא לוודא שגם עורכי 'משפחה', שאולצו לפרוש מכל קבוצות הווטסאפ "עד סוכות" - יגיעו למעמד הנשגב. לייבל'ה לא משוכנע שגורל 'משפחה' יוכרע בקבוצות הווטסאפ, והוא מתנחם בסלפי פרישה שנשלח לו [בווטסאפ, כמובן]. רק אליעזר שולמן חסר בתמונה.



פינת התקשורת:
כרגיל בעונת המלפפונים מייצרים בעיתונות חומרים כמעט ב'כוח', במקום לעסוק במחאת גב האומה או בנושאים חשובים באמת. אחד הפתרונות שמצאה לה התקשורת החרדית הוא סיקור זמן אלול, אלא שב'המודיע' לקחו את עניין הסיקור והמיחזור קצת רחוק מדי, והגישו לקוראים סיקור עדכני של פתיחת הזמן משנת ...תשע"ג.





ומי שהוכתר השבוע לסגן ראש עיריית ירושלים - עוד טרם מועד קיום הרוטציה, הוא דווקא יצחק פינדרוס, העושה עבודה נפלאה במכון החרדי של אלי פלאי, שהוא גם מו"ל משפחה וכמובן אחראי לביקור שר הבינוי והשיכון יואב גלנט אצל החרדים בהצלחה גדולה. שאפו!





האסטרטגים יענקי את יענקי בסוד שיח. הזמן: יום שלישי. המקום: מודיעין עילית. האסטרטגים ויועצי התקשורת יענקי (קובי) איזק ויענקי ביכלר, נצפו ממתיקים סוד. הטקס הרשמי: ביקור סגן שר הבריאות ח״כ ליצמן במרכז 'בית חם' בגלל רפורמת בריאות הנפש ושילוב כוחות מנצח של הלקוחות של איזק וביכלר. כשלייבל'ה צופה בשניים מסתודדים, הוא חושש שהבישול הבא בדרך... לפחות זה חוסך מלייבל'ה התמודדות עם שתי ידיעות נפרדות.





מי שחזר מביקור בניו יורק, הוא העיתונאי יקי אדמקר, שהלך לבדוק את מצב השופינג ובמסגרת ארגון מסוים הפועל למען העלאת יהודים לארץ. לייבל'ה מצפה לשמוע על תוצאות הביקור בהרחבה.

ואילו העיתונאי מני גירא שוורץ, שפתח לאחרונה מדור דרושים בטוויטר במטרה לשכנע פעילים מפלגתיים שטרם קיבלו את שכרם לבוא להתלונן, נצפה מתברך ממורו ורבו המקובל רבי גמליאל רבינוביץ במעמד הכנסת ספר תורה. גירא ביקש ברכה בשביל 'הממשיך' הקטן וגם קיבל דולר.





כתב 'המבשר' הבעלזאי משה אהרן אויש, תרם אמש את הנר למאור בבית המדרש של החסידות באשדוד, לזכר החסידות הקודמת בה הסתופף - שומרי אמונים - ולע"נ האדמו"ר זצ"ל.





לייבל'ה כבר הורגל להשתתף אחת לתקופה באירוע מסקרן מתוצרת משרדו של איש היח"צ קובי סלע, אלא שלאחרונה מתעלה קוביס על עצמו, ומחתן מדי כמה חודשים ילד. וכך, ביום ראשון השבוע, בחתונת בנו של מגיש מצעדי הפזמונים, נערך ריקוד בוכרי מסורתי עם הלבוש והסוס. במשתתפים: איש קול חי יוסי צלניקר והפשקוויל של מוטי רובינשטיין.



ומי שבמקום להצטרף לריקוד הסוער עסק בשחזור נוסטלגיה, הוא ינון פלח עורך רשת מקומוני קו עיתונות וכל ישראל, שנצפה בחתונה משוחח עם אביו של קובי - שלפני כמה עשורים היה גם המוהל של ינון.





ואילו עורך 'המבשר', בנימין ליפקין, חגג בשלישי בכפר חב"ד את הכנסתו של בנו העשירי בבריתו של אברהם אבינו. במשתתפים: חברי מערכת המבשר ויד לאחים, רבנים ואישי ציבור. לסיום, התמונה המדוברת של הערב - ליפקין ועשרת בניו החמודים. בלי עין הרע.



הפינה המוניציפאלית:
בכנסת אולי יש פגרה, אבל בכיכר ספרא עסקים כרגיל: עוזרו המסור והנאמן של הסגן קלרמן, שחזר מחופשה ביער השחור וממסע הקודש בליטא - שמואל יעבץ, נצפה כדרכו בעזרה לציבור הפונים בלשכה במחלקת הארנונה בעירייה.





ובתוך כל המהומות באלעד, בחר לו ראש העיר עוזר חדש, חיים מאיר רוזנפלד, שאפילו זכה ללשכה בעירייה. לייבל'ה יודע שפרוש שנשאר חזק בויז'ניץ, ישמור על מעמדו יחד עם רוזנפלד - שידיו רב לו בהקמת המוסדות בעיר עם היו"ר חיים מאיר כץ.

ואפרופו ויז'ניץ: המשב"ק המיתולוגי הערשל כץ נצפה במנוחה בשוויץ, כשהוא סועד על שולחנו של הרבי מסאדיגורה. להערשל היכרות עם חצר הקודש על ידי הנגיד לבית ויז'ניץ חיים משה פלדמן.





ומי שעוד נופש בחו"ל, למרות הבלגן הרב בארץ, הוא האיש החזק בבית ברחוב חזון איש 5 והנכד המסור הרב דוד שפירא. לייבל'ה מקווה בשבילו שהנופש לא נהרס.

גם קולו של האסטרטג מנחם גשייד נשמע ברמה בין ההרים באוסטריה, בעת שהנעים את תפילת הלל ומוסף של ראש חודש אלול עם המסתופים בצל הרבי מגור. לייבל'ה לא בדק האם גשייד היה עם הויזן זאקן, והעיקר שמע שהתפילה בקעה שערי שמים.

ומאוסטריה לשוויץ, שם נפשו האחים הרב מיכל פירר משב"ק הרבי מבעלזא והעסקן הרפואי מיילך פירר. האחרון נצפה במלון של לוין בארוזה, ואילו את מיכל מצא לייבל'ה בדאבוס, נופש בנאות דשא.

ועדיין בבעלזא: הח"כ הדיין ישראל אייכלר, שהתארח אמנם בזוג או פרט בערוץ הכנסת אצל סגל וחסון, נפש לאורך השבוע האחרון בצפת, שם צפה בכלייזמרים אך גם נענה לפניות הדיינים מכל רחבי הארץ, והבטיח כמובן דיינים חסידים...

ובעוד חברי הכנסת נופשים, מי שעזב את הכנסת לאחרונה וכבר הודיע על התמודדותו בבחירות הבאות פעם נוספת - יו"ר סיעת יחד אלי ישי, ליווה את בנו לשערי הישיבה. ישי נצפה בשכונת רוממה בירושלים מכניס את הממשיך להיכלה של ישיבת 'אור אלחנן'.



מן הגורן ומן היקב:
בפנטהאוז היוקרתי ביותר במודיעין (ככה זה כשבבית מתגורר אדריכל ואמן מוכשר) התקיימה מסיבת יומולדת לבעל הבית והרמת כוסית לשנה החדשה. בין המשתתפים המכובדים: דני ודבורה רג׳ואן מבוני ירושלים, הקרדיולוג פרופ׳ צבעוני, המפיק האגדי עודד פלדמן, משה להב מה'טיש', הבדרן ננסי ברנדס ועוד. את המגזר החרדי ייצגו בכבוד החזן והיחצ"נית דובלה ושושי הלר. ואחרי ׳הבן יקיר לי׳ ו'אבינו מלכנו' שבוצעו בספונטניות סוחפת, אפילו שייקה מהגשש החוויר ליד דובהל'ה, שימריא בקרוב למסע חזנות בימים הנוראים בקנדה.





וקבוצת מאפיות ברמן הירושלמית, חגגה 140 שנות פעילות מוצלחת בטקס במתחם חוצות היוצר. בטקס, חנך ראש העיר ניר ברקת יחד עם יצחק ברמן, דור רביעי במאפייה ויו"ר הקבוצה, את פסל אבן הריחיים, השריד היחיד לטחנת הקמח הראשונה ששימשה את מאפיית ברמן מחוץ לחומות, עד ערב מלחמת השחרור. לייבל'ה כבר חשש שברקת מעוניין לצרף את ברמן לסיעתו בעירייה.





על רקע פתיחת הזמן, הגיע לרר ג'וניור להיכלי הישיבות לטעום מעט 'אלול' כדרכו בקודש. לרר אף תיעד שיעור פתיחה של הגרב"ד פוברסקי, ונעמד על ראשי הבחורים כדי לתפוס עוד ועוד פוזישנים וללמוד עוד קצת 'מכות' - המסכת הנלמדת כעת בישיבה.





ובאוקראינה נצפו היום במסע הקודש לקברי הצדיקים הגר"ש רבינוביץ, אביו וכל משפחתו, וכן ממלא מקום ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש וכמובן העוזרים הנאמנים יוסי בלוך ואליקו כהן, ואנשי היח"צ הבכירים יוסי רוזנבוים ושרגא ניימן. ללייבל'ה נודע כי בשבת ישהו בני החבורה בסמוך לציון הבעל שם טוב ויעתירו עבור כלל ישראל - וכמובן על סילוק נשות הכותל.

ואילו הצלם יעקב נחומי, זכה שתמונתו על פרויקט החרדים התנוססה מעל גבי מגזין סיני נפוץ. לייבל'ה בטוח שמיליארד סינים לא טועים והם יזכו לצפות בתמונה מחתונת בית בעלזא, שהמעיינים בה יגלו שניים שעומדים ומשוחחים בענייני דגים ויין.





ומי שחיזק את אלפי גולשיו בפייסבוק בשאגות 'אלול, אלול' היה מענדל גרוזמן ממקור ראשון ו-NRG, שצולם במסגרת סיור עיתונאים במחנה סטודנטים יהודים ממדינות חבר העמים בגאורגיה. לייבל'ה מאחל שבאמת כל האלול ייראה כך.

פינת המזל טוב:
בעוד אברהם פריד מחתן את בנותיו בקרוב, הקולגה מרדכי בן דוד מחתן את נכדתו, בת לחתנו מאיר גורביץ. לרגל השמחה הגיעו התותחים זאבי פריד ואלי שפריי לאולפן של מרדכי, כדי להקליט סינגל חדש שיחולק בחתונה, ועליו תשמעו עוד במדור המוזיקה בהשמעת בכורה.





ומי שעוד מחתן בשבוע הבא הוא הנגיד שלמה יהודה רכניץ מלוס אנג'לס, שלרגל חתונת בתו תצא רכבת אווירית מישראל, וגם מקהלת שירה חזרו מלוס אנג'לס לניו יורק לקראת השמחה הגדולה. וכמובן, 'ותערב לפניך עתירתנו' יושמע ברמה.





הרב שלמה פרויליך, הזכור לכולם מבית הגרי"ש אלישיב זצ"ל, ואשר היום עושה את עבודת הקודש אצל רבי עזריאל אויערבך, חגג בר מצווה לבנו הבכור. לאירוע הגיעו רבנים, ראשי ישיבות ואישי ציבור רבים. מלייבל'ה נבצר להשתתף עקב התחייבויות קודמות, אבל מזל טוב הוא דאג לשגר.





בעיר אשדוד חגג סגן ראש העיר מוטי ליברמן, יו"ר יהדות התורה המקומית, את אירוסי בתו האחרונה. חברי מועצת העיר והעסקנים הגיעו לשמחה ודנו בכובד ראש מה יהיה עם ה'ביג' שהוזנח בשבת היום, ומה יעלה בגורל הכסף של פעילי המפלגה ששכרם לן כבר זמן רב.





ועדיין באשדוד: חבר מועצת העיר יענקי טסלר, האיש של ליצמן במשרד הבריאות, חגג ברביעי בערב באופן צנוע את שמחת הבר מצווה לבנו. לייבל'ה מאחל מזל טוב ומחכה לחתונה הגדולה של בתו בחודש כסלו.


ובאותו רביעי גם יצחק מאיר אלתר בעלי עיתון 'חדש בבית שמש' גם השיא את בנו יהודה אריה לייב צאצא לבית אדמו"רי גור בהשתתפות צמרת העיר. לטובת לייבל'ה התבצעה תמונת פסגה בין חברי המועצה בבית שמש, סגן ראש העיר שמואל גרינברג, ממונה תכנון ובניה משה מונטג, דובר העירייה מתי רוזנצוייג יחד עם האיש של מכבי בארץ משה שלזינגר.





ומי שעוד חוגג בבית שמש הוא אהרן גובנר, האיש שמתפעל את מכבי ועוד רבים וטובים, יערוך בשבוע הבא חלאק'ה לבנו הבכור מרדכי יוסף בציון הרשב"י. לייבל'ה כמעט מבטיח להגיע.

ביום ראשון הקרוב צמרת ש"ס הרבנית ושאינה, תתייצב בשמחת החתונה של איש הרבנים יהודה חזן, שיינשא בשעה טובה לאיילת נועה שתחי' באולמי מונדיאל בירושלים.

בשם אלפי רבבות לומדי הדף היומי בארץ ובעולם, ברכת מזל טוב הרב בנימין מילצקי לרגל שמחת אירוסי בנו מבחירי ישיבת דרך חכמה.

ברכת מזל טוב לאיש העסקים יהודה הרציג, מגדולי אנשי החסד, לרגל שמחת הברית לבנו אמש בירושלים בהשתתפות חבריו הרבים.





ברכת מזל טוב ליו"ר הבלתי מעורער של 'איחוד הצלה' זאב קשש לרגל שמחת נישואי בתו הגדולה הערב - ליל שישי - באולמי גן ההדסים במודיעין עילית.

מזל טוב לאיש היח"צ במד"א ובאיחוד אלי אבא שאול, שהכניס את בנו שלמה נ"י לעול תורה ומצוות. לייבל'ה מגלה בסוד כי בכל שבת בבוקר מתפלל אבא שאול בחב"ד גבעת זאב. מזל טוב.
פרוש זייברט מקווה דייטש רוטציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד