י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מיני מבחן דרכים: פולקסווגן שירוקו 2015 - אייקון מוטורי

שירוקו 1.4 עולה בישראל כ-180 אלף שקל, לפני תוספות כמו גג שמש פנורמי וחישוקים גדולים, שלוקחות את המחיר אל מעבר ל-190 אלף שקל ■ זהו מחיר לא צנוע אבל עדיין מדובר ברכב שימשיך להזדקן בכבוד בשנים הבאות

  • ח' אלול התשע"ה
פולקסווגן שירוקו 2015 /צילום: יחצ
פולקסווגן שירוקו 2015 /צילום: יחצ


יצרני רכב רבים משקיעים כיום מאמצים כבירים בעיצוב יוצא דופן לצורך יצירת אפקט וואו ראשוני עם היציאה לשוק. המטרה היא להתבלט מעל המתחרים ולהשיג חשיפה שתהפוך את הרכב החדש לטרנדי.

אלא שלרוב אפקט הוואו קצר מועד. קהל הלקוחות, במיוחד הצעיר צורך מידע, אופנות וחידושים בצורה תזזיתית, והמרחק בין "טרנד לוהט" ל"סיפור של אתמול" לעתים קצר.

למרות זאת אפשר למצוא עיצובים, שמצליחים לשרוד את תהפוכות השוק לאורך שנים. שירוקו של פולקסווגן היא דוגמה טובה. החידוש החיצוני שעבר מודל 2015 מינורי: גריל ופגושים מעט שונים, פנסי LED בחזית, גלגלים חדשים ועוד כמה שינויים קוסמטיים קלים. אבל מכונית ההדגמה שלנו עדיין סובבה ראשים ברחוב וזכתה למבטי קנאה עזים בסמוך למקומות בילוי של שישי בערב. בהחלט לא טיפוסי למכונית, שעיצובה כמעט לא השתנה מאז השקתה ב-2008.

אם העיצוב החיצוני נראה רענן, הרי שתא הנוסעים פחות. סביבת הנהג לקוחה מהדור היוצא של גולף, ולמרות שהדגם המחודש כולל מערכת מולטימדיה עדכנית עם מסך מגע והגה בעיצוב חדש, הרושם הכללי הוא של עיצוב שמרני ומעט מיושן, עם משטחי פלסטיק קודרים וללא הטאץ' הדיגיטלי-מינימליסטי נוסח אייפון של מכוניות עדכניות דוגמת אאודי TT ושות'. גם הראות לאחור עדיין נופלת קורבן לעיצוב החריג. מנגד, זו הייתה ונותרה אחת המכוניות השימושיות ביותר בפלח הקומפקט-קופה, עם מרחב ראש-ברכיים נדיב ולא צפוף לשני מבוגרים מאחור ואפילו תא מטען גדול ויעיל.

רכב המבחן צויד במנוע 1.4 ליטר טורבו בגרסת יורו-6 עדכנית, עם הספק של 160 כ"ס, ללא שינוי לעומת המודל היוצא - ומומנט נאה של 24 קג"מ ב-1500 סל"ד. כמקובל אצל פולקסווגן, המנוע משודך לתיבה כפולת מצמדים בת 7 מהירויות. אנחנו לא חסידים גדולים של מנועי טורבו קטנים ומוגדשים, ועדיין לא פגשנו תיבה כפולת מצמדים שמצליחה להחליק את הפינות הלא-מהוקצעות של הטכנולוגיה הזו. גם מערכת ההנעה בשירוקו מפגינה לעיתים טלטולים ושיהוקים מכניים, במיוחד בפקקים ובנסיעה איטית עם פקודות רגל מהוססות, אבל כשדורשים ממנה ביצועים היא מספקת את הסחורה. זינוק מאפס ל-100 קמ"ש מתבצע תוך 8 שניות בלבד, הורדות ההילוכים מהירות ואפילו הצליל נעים לאוזן. צריכת הדלק חסכונית במפתיע.

הפרופורציות הרחבות-נמוכות מעניקות מרכז כובד נמוך, וכתוצאה אחיזת כביש מצוינת ותגובות שלדה חדות ורהוטות בכבישים הדוקים. ההגה מהיר וחד, ולמרות גילה המתקדם, היא מקבלת ציון גבוה בפרק ה-FUN. ספיגת הזעזועים די נוקשה, אך היא עדיין נסבלת גם על כבישים משובשים.

שירוקו 1.4 עולה בישראל כ-180 אלף שקל, לפני תוספות כמו גג שמש פנורמי וחישוקים גדולים, שלוקחות את המחיר אל מעבר ל-190 אלף שקל. זהו מחיר לא צנוע, במיוחד לאור ההוזלה האחרונה של הגולף GTI, אבל עדיין מדובר באייקון מוטורי, שימשיך להזדקן בכבוד בשנים הבאות. אי אפשר להגיד את זה על הרבה מכוניות במחיר הזה.
מבחן דרכים פולקסווגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד