י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ישי שליסל מואשם ב-6 ניסיונות רצח

כתב אישום נגד ישי שליסל, רוצח שירה בנקי ז"ל; המחדל - הוא הורחק ע"י שוטרות שלא זיהו אותו, ושב לדקור

שליסל, פלאש90
שליסל, פלאש90


פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (ב') לביהמ"ש המחוזי בעיר כתב אישום נגד ישי שליסל בגין עבירת רצח בכוונה תחילה, שישה ניסיונות רצח, ופציעה בנסיבות מחמירות.

שליסל אמר לאחר הגשת כתב האישום נגדו כי - "אם חפצים אתם בעילוי נשמתה ובטובתה של שירה ז"ל צריך להפסיק את מצעד הגאווה. בכל פעם שיש מצעד גאווה זה ניאוץ כלפי הקדוש ברוך הוא. להפסיק את הטירוף ושכל עם ישראל יחזור בתשובה".

שליסל מואשם כי בעת המצעד בירושלים דקר למוות את שירה בנקי ז"ל וניסה להביא למותם של שישה צועדים נוספים וכן פצע צועדת נוספת, עת התפרץ למתחם המצעד ודקרם בסכין שבה הצטייד מראש.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.



לפי עובדות כתב האישום, במהלך חודש יולי 2015, התבטא ישי שליסל בן ה-39 שזה עתה השתחרר מהכלא, במספר הזדמנויות - הן באמצעי תקשורת והן על דרך של תליית מודעות בבתי כנסת בשכונות חרדיות בירושלים ובקריית ספר, כנגד קיומו של המצעד והיותו מנוגד לחוקי התורה. בנוסף, קרא שליסל "לעשות מעשה כנגד משתתפי המצעד".

ביום 30.7.15, בשעות הצהריים יצא שליסל מבית הוריו במושב יד בנימין שם התגורר ונסע לירושלים, לאחר שגמלה בליבו החלטה לדקור למוות משתתפים במצעד. לשם כך, רכש סכין מטבח בעלת להב רחב ובאורך 15 ס"מ.

בשעות אחר הצהריים של אותו יום בסמוך לשעה 18:00 הגיע שליסל לאזור הסמוך למסלול המצעד, שעבר באותה עת ברחוב קרן היסוד בירושלים. הוא ניסה להיכנס אל מתחם הצועדים מכיוון רחוב לינקולן, אולם שוטרות שהיו במקום ביקשו ממנו להתרחק מהמקום. הוא שב על עקביו ופנה לרחוב וושינגטון הסמוך.

שליסל הסתיר את הסכין בתוך בגדיו, ובסמוך לשעה 18:39 נכנס אל מתחם הצועדים דרך רחוב וושינגטון, בסמוך לחנות מכולת המצויה במקום, תוך שהוא עוקף שוטרת ושוטר שעמדו במקום.
באותה עת צעדו אנשים רבים במתחם הצועדים ברחוב קרן היסוד בסמוך לרחוב וושינגטון, ביניהם שירה בנקי ז"ל ועוד שבעה אנשים שנדקרו על ידי שליסל.

שליסל נכנס אל בין הצועדים תוך שהוא מניף את הסכין מעלה ונעץ אותו בחוזקה בפלג גופם העליון של הצועדים שנקרו בדרכו במטרה לגרום למותם, כשלאחר כל דקירה הוא שולף את הסכין ומתקדם הלאה לעבר צועד אחר.

אחרי שדקר שני משתתפים, התקדם ונעץ את הסכין בחוזקה בגבה העליון של שירה בנקי ז"ל, ולאחר מכן התקדם ודקר חמישה צעירים נוספים עד שהופל ארצה על ידי שוטר שרדף אחריו.

כתוצאה מנעיצת הסכין בגבה נגרם לשירה בנקי ז"ל קרע בריאה הימנית ובכלי דם, אשר גרם לאיבוד דם רב. שירה בנקי ז"ל התמוטטה ואיבדה את הכרתה ונגרם לה נזק מוחי קשה. היא פונתה לבית החולים ונותחה מספר פעמים, וביום 2.8.15 נפטרה כתוצאה מפציעתה.









1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד