י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

יעלון חושף: "עצרנו את מציתי כפר דומא"

שר הביטחון: "אנו מעריכים שאנו יודעים מי ביצע את הפיגוע הזה, כשחלקם עצורים, לא יוגשו כעת כתבי אישום"

צילום: מרים אלסטר פלאש 90
צילום: מרים אלסטר פלאש 90


בשעות הצהרים (ה) ערך שר הביטחון, משה יעלון, שיחה עם כתבים צבאיים, בה חשף כי בידי מערכת הביטחון עצורים החשודים בהצתת הבית בכפר דומא בשומרון בט"ו באב, בו נספה עלי דוואבשה בן השנה וחצי והוריו סעד וריהאם, והבן אחמד שנפצע קשה מתאושש.

"אנחנו משוכנעים שאת הפיגוע ביצעו יהודים. מדובר בקבוצה קיצונית שהחליטה להבעיר את השטח גם תוך כוונה לפגוע בנפש", אמר יעליון, אך ציין כי "אלה אנשים שאינם קשורים לפעולות 'תג מחיר'". כזכור, מאז ההצתה בכפר דומא, חילקו כוחות הביטחון למעלה מ-20 צווי מנהליים ונעצרו לפחות שלושה. לדברי השר עשו זאת "כדי לא לחשוף מקורות מודיעניים. אנחנו לא מגישים כעת כתבי אישום".

השר ציין בדבריו: "והצעדים שנקטנו עד כה, בהם הצווים למעצר מנהלי, נועדו לעצור את הפיגוע הבא". עוד הוסיף כי "לא נפסיק להשקיע מאמצים להשיג ראיות שיובילו להעמדה לדין של האחראים לפיגוע בדומא".

כזכור, לאחר שורה של מעשי תג מחיר שכללו הצתת כנסיות, ריסוסי גרפיטי, לפני חמישה שבועות חלה תפנית חדה: בליל ט"ו באב, פרצה שריפה בבית משפחת דוואבשה בכפר הפלסטיני דומא הסמוך לעיר שכם. הפעוט עלי בן השנה וחצי מת מפצעיו. ההורים סעד (30) וריהאם (27) נפצעו קשה, כך גם בנם אחמד בן הארבע. האב מת לאחר כשבוע, האם לאחר חמישה שבועות והבן אחמד נותר היחיד ששרד את השריפה. על קירות הבית רוססו כתובות בעברית, והרשויות בישראל קבעו מיידת שמדובר בפיגוע הצתה על רקע לאומני.
כפר דומא דוואבשה הצתה עצורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד