י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מחפשים פנאי-שטח? בדקנו עבורכם את הקרוסאובר הנמכר בישראל

חברת המכוניות היפניות סוזוקי הצליחה להפוך את רכב הפנאי-שטח שלה לקרוסאובר הנמכר בישראל. איך היא עשתה זאת? האם פנים הרכב הולם את דגמי 2015 וגם – מהם שלשת נקודות הזכות הבולטות שלה?

מחפשים פנאי-שטח? בדקנו עבורכם את הקרוסאובר הנמכר בישראל


מה עולה לכם בראש כאשר אתם שומעים את המילה "קרוסאובר"?

לי תמיד זה הזכיר את הקרוסאובר המוכר של סוזוקי. ולמה? ייתכן ובשל ההתחכמות השיווקית של סוזוקי לקרוא לקרוסאובר שלהם בשם הפשוט קרוסאובר בכל פעם שאתם שומעים את המילה קרוסאובר עולה לכם סוזוקי בראש, ייתכן ובשל העובדה שהוא הקרוסאובר הכי נמכר בישראל (מחצית מכלל הקרוסאוברים בישראל הם של סוזוקי, כך לפחות טוענת החברה). לי נראה שזה השילוב של שניהם. חובה לציין שגם המחיר שלו, שהוא הזול ביותר לקרוסאובר ישראלי גורם להיותו פופולארי בכבישי ארצנו.

אז מה הוא מציע, מי המתחרים ומה הפלוסים, אם בכלל?

סיגמנט הקרוסאוברים = רכבי פנאי-שטח הוא המילה האחרונה בתחום הרכב. הוא משלב בין צורך ברכב משפחתי מחד אך בעל צורה ואולי גם תוכן שונים מכל השאר. יותר ויותר קרוסאוברים נראים בארץ וכמובן שהאופנה הזו לא פוסחת גם על הציבור החרדי. אם לפני עשור ג'יפ היה נחשב כמשהו פסול בציבור החרדי, הרי שבשנים האחרונות הימצאות ג'יפים ובאותה נשימה גם רכבי פנאי-שטח הפכו לחלק מהנוף השכונות החרדיות בארץ. וכמו בציבור הכללי, גם בחרדי הקרוסאובר הבולט ביותר הוא של סוזוקי, בפרט בשל העובדה שהוא אלגנטי ועדין.



נתחיל מבחוץ. המראה החיצוני שלו נאה בהחלט. לעיתים הוא מזכיר ג'יפון ולעיתים הוא יזכיר דווקא מיני-וואן, אבל כך או כך המראה שלו בולט ושונה. יש שמנסים כל דרך להשוות אותו, או לפחות את אחוריו לניסן קאשקאי, אז אמנם יש בזה משהו אבל חבל להתלות בדימיון לרכבים אחרים כשלו עצמו יש יופי משלו. יחד עם זאת הוא לא נראה ג'יפון אגריסיבי כמו כמה ממתחריו העיקשים ומי שמחפש קרוסאובר "כסחני" ונשכני יראה בכך טעם לפגם. זה לא נראה כך אבל האורך שלו עומד על 4.3 מטר בלבד, מה שמקנה לו נקודות זכות בחניה.

נקפוץ פנימה. לזכות הקרוסאובר יאמר שכדי להיכנס אליו ולצאת ממנו לא צריך מפתח, אלא מספיקה לחיצה/נגיעה בכפתור הנמצא על גבי ידית הדלת. בלחצן הזה ישנם 2 חידושים. הראשון הוא בכך שניתן באותה דרך להכנס גם מדלת הנוסע שליד הנהג, והשניה, במקרה ששכחתם את המפתח בתוך הרכב, לא תוכלו לנעול את הרכב מכיוון שהרכב יקלוט את המפתח שנמצא בתוכו ולא יניח לכם לנעול עד שתוציאו אותו.

כניסה פנימה מגלה מרווח גדול, רחב וגבוה גם ליושבים מאחור, אך למצער הדבורד נראה קצת מיושן. כלומר, הוא חביב ומשדר מראה נקי ואלגנטי, אך זה לא מספיק. החומרים מתגלים כפלסטיים והעובדה שחבילת הבסיס לא מגיעה עם מסך מולטימדיה קצת מעכירה את האווירה (ניתן להוסיף בתוספת תשלום לא גבוהה). במקום זאת בסוזוקי העדיפו לפנק דווקא בתחום הבטיחות ותוכלו לקבל את הרכב ם מערכת ההתראה מובילאיי כגרסת בסיס. חוסר מסך המולטימדיה מצביע כמובן על חוסר במצלמת רוורס אך ידידנו הקרוסאובר מצוייד בחיישני רוורס. לצד זאת הוא מגיע גם עם כפתור 'סטראט' להתנעה ולכיבוי, כניסת USB, מערכת בקרת שיוט, מערכת שמע ובלוטות' הנשלטת מההגה, בקרת אקלים מפוצלת והעברת הילוכים (טיפ טרוניק בלע"ז) הנעשית באמצעות לחצנים המוצבים מעל גבי ההגה. לאבזור ניתן להוסיף גם מראות צד מתקפלות וחלונות חשמליים שנסגרים בלחיצה על כפתור הנעילה. תא המטען אגב מכובד ועומד על 430 ליטר והוא בנוי בצורה טובה שתקל עליכם את ההעמסה, וכמה שיותר. בקיפול המושבים האחוריים וכו להכניס כאן 875 ליטרים.

אבל העיקר כמובן זו חווית הנהיגה עצמה. אז כמו בכל קרוסאובר, גם כאן תרגישו יותר גבוהים ושולטים על הכביש ממשפחתית רגילה, שזו חוויה טובה בפני עצמה, אבל יכולות הנהיגה אינן מיוחדות. המנוע בנפח 1.6 ליטר מגיע עם 120כוחות סוס ובעל הספק של 15.9 קג"מ ב4,400 סל"ד – שכיום הוא נתון קצת פחות מסטנדרטי למשפחתית הישראלית. תיבת ההילוכים הרציפה עושה את עבודתה בנמרצות אבל היא אינה פוסחת גם על הצד הבעייתי – צליל מנוע צורם בסל"ד גבוה. במהירות גבוהה תרגישו גם רעשי נסיעה החודרים פנימה. בנסיעה בתוך העיר כמעט ולא תרגישו בשתי הנקודות האמורות, אבל תרגישו מקרוב פסי האטה ומהמורות בכביש, אותם, משום מה הקרוסאובר מתקשה להכיל בקלות. עוד משהו: למרות שהוא קרוי ג'יפון, הוא לא באמת כזה. ראיתי כמה קרוסאוברים של סוזוקי שמסתובבים בשטח אבל ייתכן שאלו היו אחיו המצוידים בהנעה כפולה. לא כדאי לנסות לצאת איתו לשטח, כולל לא ל"שטחי קק"ל". ואם אנו אוחזים בנתוני הנהיגה אי אפשר שלא לציין אחיזת כביש מצויינת והגה שמתגלה כרך ועושה את עבודתו נאמנה.



מבחינת נתוני הדלק מדובר בהפתעה ואולי הוא יכול להחזיק בנתוני צריכת הדלק הטובים ביותר לקרוסאובר. ליטר דלק לכל 12.8 קילומטר בנסיעה משולבת. שאפו.

בסופו של דבר, לסיכום מדובר על רכב טוב עם כמה נקודות זכות חזקות על רכב משפחתי. נזכיר כאן רק שלשה מהם.

המחיר: בעוד שקרוסאובר ממוצע מתחיל ב-118,000 ₪ משפחתית ממוצעת בקרוב ל-130,000 ₪, סוזוקי יוצאת לעיתים קרובות מאוד במבצעים על הקרוסובאר שלה ותוכלו למצוא אותו במחיר של 99,000 ₪ בלבד.

האיכות: מדובר על רכב מבית טוב שחף כמעט לגמרי מתקלות. אז אמנם הוא לא הקרוסאובר הכי יפה ובומבסטי על הכביש, אבל הוא יסע ויסע ויסע...

ובסוף גם הפוזה: מדובר ברכב עם נתונים משפחתיים אבל עם פוזה מכובדת ומרשימה יותר. במחיר של זול ממשפחתית תמצאו רכב עם נתונים של משפחתית טובה שיעניק לכם גם את הפוזה שכל כך חסרה לכם.

קרוסאובר רכב פנאי רכב שטח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד