י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הגרש"מ עמאר נחרץ: "על משתתפי המצעד לערוך חשבון נפש"

למרות הסערה שעוררו דבריו של הגרש"מ עמאר ל'בחדרי חרדים' - הרב אינו חוזר בו: "מעשה תועבה שרוב הציבור מסתייג ממנו"

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי


סערת הראיון ב'בחדרי חרדים': רבה של ירושלים הגרש"מ עמאר מבהיר הערב (ג'), כי אינו חוזר בו מדבריו החריפים נגד משתתפי מצעד התועבה בבירה ומשתתפיו, עם זאת חזר והדגיש את הגינוי של מעשה הרצח שנעשה במהלכו.

בתגובה ל'וואלה חדשות' נמסר מלשכתו כי, "במהלך ראיון בערב יום הכיפורים לאתר ״בחדרי חרדים״ שנתן הראשון לציון ורב העיר ירושלים הרב שלמה עמאר, נשאל הרב על נושא קדושתה של ירושלים ומצעד הגאוה שהתקיים לאחרונה, תשובתו של הרב היתה נחרצת כנגד מעשי אלימות והרצח שנעשה על ידי אדם שהכתים את הציבור החרדי כולו והוא מעשה שלא יִסָלַח.

"כמו כן ציין הרב את שנאמר בתורה הקדושה, כי מדובר במעשה תועבה שרוב הציבור מסתייג ממנו, ומתבייש בו ובמכתב שכתב הרב לליל השלושים של הגב׳ שירה בנקי ז״ל גינה הרב בכל תוקף את הרצח הנתעב וכל מעשה אלימות מכל סוג שהוא ומאידך קרא הרב לבאי העצרת להיות אמיצים ולעשות חשבון נפש אמיתי ונוקב על מנת להתרחק מכל האיסורים החמורים שאסרה עלינו התורה הקדושה.
בברכת החיים והשלום אֵהָבו".



צילום: קובי הר צבי


במהלך ראיון החג שהעניק הראשל"צ הגרש"מ עמאר רבה של ירושלים, תקף הרב בחריפות את המצעד בירושלים ועורר סערה גדולה בכלי התקשורת. בראיון אמר הגרש"מ עמאר בכאב "ברור שבימינו המצב לא רק בירושלים, בכל מקום, לצערנו מדת הבושה שתמיד הייתה לחומה בשביל מצוות התורה, שזה מכוח הבושה אדם נמנע מהרבה עבירות, המידה הזאת נפרצה ונרמסה בימינו, כמעט לא נשאר ממנה דבר, ומאז התחילו חוצפות ודברים נועזים שאדם לא היה מעלה בדעתו לחשוב בהם - אנשים עושים אותם בראש חוצות, ואנחנו צריכים למצוא דרך".

בהתייחס לרצח של ישי שליסל אמר כי "לפעמים כאשר נלחמים בכוח משיגים ההיפך, כמו זה שהלך ועשה מעשה שלא יעשה, הוא לא בית דין והוא לא יודע מה אסור ואין לו שום הצדקה, מעשה נורא של שפיכות דמים ושום דבר לא יכול להצדיק אותו. הוא גרם נזק שלא ישוער לכל היהודים החרדים בחושבם שכך אנחנו נראים. אז צריך לפעול אבל עם הרבה מחשבה. צריך להתייעץ עם הזקנים וצריך לשאול עצה. לא כל אחד יקח דין לעצמו".

הרב שב והדגיש כי, "אני מאמין שתופעה כזאת תתמעט ותתבטל מאליה, כי רוב הציבור נגעל מזה ומואס בזה. הם מנסים היום לתת לזה לגיטימציה בבית המחוקקים ובתי המשפט, אבל זה לא דבר טבעי ולא דבר נורמלי, והתורה קראה לזה תועבה ובודאי אנחנו צריכים למצוא את הדרכים הנכונות איך להילחם בצורה יותר מחושבת".
הגרשמ עמאר ירושלים עיתונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד