ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

פיגוע דקירה בפסגת זאב • המחבל בן 13 בלבד

גל הטרור מכה היום בירושלים בעוצמה: אחרי שער האריות ודרך בר לב - פיגוע דקירה גם בפסגת זאב • שני מחבלים דקרו נער חרדי כבן 13 וגבר כבן 25 ופצעו אותם קשה • אחד המחבלים ילד בן 13 נפצע קשה, חברו חוסל

צילום: מדברים תקשורת
צילום: מדברים תקשורת


גל הטרור שתקף את ירושלים החל מהפיגוע הבוקר (ב) בשער האריות, עבור דרך פיגוע דקירה סמוך למטה המשטרה בדרך בר לב ובמעצר חשוד במרכז כלל, נמשך - מעט לאחר השעה 15:00 דווח על פיגוע דקירה ברחוב משה דיין בפסגת זאב.

שני מחבלים הגיעו מרחוב הארבעה, שם דקרו יהודי ופצעו אותו קשה והמשיכו במעלה רחוב הששה עשר. הדקור התקדם לרחוב הששה עשר שם עצר אוטובוס שהרחיק אותו ממקום האירוע והוא טופל על ידי מד״א באוטובוס ברחוב הסיירת הירושלמית.

המחבלים המשיכו במעלה רחוב הששה עשר, הבחינו בילד יהודי רכוב על אופניים דקרו ופצעו אותו באורח אנוש. אזרח שהבחין בדקירה של הילד, רץ לעברם והם החלו בבריחה לכיוון שדרות משה דיין כשהאזרח רודף אחריהם.

מחבל אחד נפגע ככל הנראה על ידי רכב, מחבל שני המשיך לרוץ. ניידת של תחנת שפט עם קצין ושוטר מג״ב הבחינו במחבל רץ לכיוונם עם סכין בידו, השוטרים קראו לו לעצור, משלא עצר ביצעו ירי לעברו ונטרלו אותו.

מבית החולים הדסה הר הצופים נמסר, כי מאירוע הדקירה בפסגת זאב הגיעו 2 פצועים עם פצעי דקירה: בן 13, מצבו אנוש, מונשם, הובהל לחדר הניתוח. בן 25, מונשם, מטופל במחלקה הכירורגית במצב קשה.

המחבלים תושבי בית חנינה בגילאי 17 ו-13. המחבל בן ה-17 מת והמחבל בן ה-13 פונה במצב קשה.


תיעוד מהזירה. צילום: מדברים תקשורת

לייזר הס, מתנדב ביחידת האופנועים של איחוד הצלה, מספר: "מדובר ככל הנראה בשתי זירות. בזירה הראשונה היה נער צעיר שנדקר בפלג גוף עליון ופונה לבית החולים במצב אנוש. לאחר מכן המשכתי בנסיעה לעבר רחוב הששה עשר שם נמסר לי ממוקד איחוד הצלה על פצוע נוסף מדקירה. כשהגעתי למקום נתקלתי בצעיר חרדי שנדקר אף הוא בפלג גופו העליון ובמצב קשה. הנפגעים פונו לבית החולים הדסה הר הצופים שם מנסים הרופאים להציל את חייהם".

פאראמדיק מד"א איציק אסרף שמתגורר בסמוך והגיע למקום סיפר: "במקום הייתה המולה גדולה, אנשים הובילו אותנו לעבר חנות שם הבחנו בנער כבן 16, הוא היה מחוסר הכרה וסבל מפצע דקירה בפלג גופו העליון, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו בדחיפות לבי"ח הדסה בהר הצופים, סיפרו לנו שישנו פצוע נוסף ברחוב סמוך, התפצלנו עם הכוחות וכשהגענו מצאנו בתוך אוטובוס, בחלקו הקדמי צעיר בשנות ה 20 שוכב כשהוא מעורפל הכרה עם פצע דקירה בפלג גופו העליון, לאחר טיפול רפואי ראשוני בשטח פינינו אתו לבי"ח כשמצבו מוגדר קשה".

מפקד המחוז ניצב משה (צ׳יקו) אדרי מסר: ״אני מבקש לשבח את האזרחים על עירנותם ונחישותם שהניסה את המחבלים וכמובן את השוטרים שפעלו במקצועיות ובנחישות אל מול המחבל, ניטרלו אותו ומנעו המשך פגיעה בחפים מפשע״.

משטרת ירושלים קוראת לציבור לנהוג באחריות ובאיפוק, להישמע להוראות השוטרים ולהמנע ממחאות ללא תיאום אשר מאלצות להפנות כוחות ממשימתם המרכזית לשמירה על בטחון הציבור.

ברקת: "אכזריות שנובעת מהסתה"
ראש העיר ירושלים ניר ברקת מסר בעקבות גל הפיגועים בירושלים: "לצערנו אין גבול לאכזריותם של הרוצחים השפלים אשר בוחרים לתקוף ילדים ואזרחים תמימים שחוזרים מלימודים ונתקלים ברוע השטני שמזעזע את כולנו. הטרור האכזרי וחסר הרחמים הינו תוצאה של הסתה שקרית חסרת מעצורים וליבוי יצרים שמחייב אותנו לפעול בהחישות גם מול המסיתים.

"אני קורא לראש הממשלה להחריף את הצעדים ולהקשות את היד גם כנגד המסיתים המעודדים טרור שממשיכים בליבוי היצרים. ברצוני לשבח ולהודות לכוחות הביטחון, למאבטחים ולתושבים המסורים שפעלו במהירות בכל האירועים האחרונים, יצרו מגע בגבורה, ניטרלו את המחבלים ועצרו את מסע ההרג.

"אני מבקש מהציבור לגלות עירנות ואחריות. ובעיקר אחדות, עוצמה ונחישות במלחמה הנוכחית כנגד טרור המפגעים הבודדים. אנו מאחלים החלמה מהירה לפצועינו ונמשיך בשגרת חרום בה אנו נמצאים תוך עירנות מקסימלית ומלחמה חסרת פשרות בטרור".

ח״כ אברהם נגוסה מסר: ״כתושב פסגת זאב נחרדתי לשמוע על הטרור המשתולל ברחובות השכונה האהובה שלנו. פסגת זאב חזקה מול הטרור ואף אחד לא יזיז אותנו מכאן. אני מצטרף לתפילות של כל עם ישראל לרפואתם של הנערים שהותקפו באכזריות בלתי נתפסת. גל הטרור הקשה הוא תוצאה ישירה של ההסתה המכוערת של הרשות הפלסטינית המהללת את המחבלים ומאיימת על המתונים. אני מחזק את ראש הממשלה ואת אנשי מערכת הביטחון במאבקם למען המשך שיגרת חיינו במדינתנו״.
פיגוע דקירה פסגת זאב מחבלים ילד כיכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד