י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כתב אישום חמור הוגש נגד הרב יוסף אהרונוב יו"ר "אגודת צעירי חב"ד"

הרב אהרונוב מואשם במסגרת הסדר טיעון כי קיבל לידיו כ-3.5 מיליון שקלים והעלים הכנסות נוספות • בנוסף - מואשם כי סייע לעובדי העמותה להעלים הכנסות ולקבל תמיכות ממשרד החינוך שלא כחוק • כל הפרטים

הרב יוסף אהרונוב
הרב יוסף אהרונוב


פרקליטות מחוז ת"א אגף מיסוי וכלכלה, הגישה הבוקר (א') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד הרב יוסף אהרונוב, יו"ר עמותת "אגודת צעירי חב"ד", בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, שימוש במרמה ערמה ותחבולה במטרה להתחמק ממס ועבירת רישום כוזב במסמכי תאגיד.

על פי כתב האישום, אשר הוגש על ידי עורכות הדין טלי נג'רי וליאת מנור במסגרת הסדר טיעון, הרב אהרונוב שימש בין השנים 2007-1999 ומשמש עד היום יו"ר עמותת "אגודת צעירי חב"ד", שניזונה מכספי תרומות שהתקבלו מגורמים שונים בארץ ובחו"ל ומתמיכות שקיבלה מתקציב המדינה.

הרב אהרונוב שלט בעמותה ובעמותות הקשורות אליה, בפעילותה הפיננסית, בעובדיה, בתיעוד ורישום פעילותה הכספית, ולרוב פעל באמצעות אחרים אשר ביצעו הוראות ומטלות אשר הטיל עליהם.

לפי הפרקליטות, במסגרת שליטתו המוחלטת והבלעדית בעמותה ועל מנת לקבל כספים במרמה בהיקף של מיליוני שקלים, ניהל הרב אהרונוב את פעילותה הפיננסית של עמותת צעירי חב"ד בשני מישורים - האחת גלויה לכל והשנייה נסתרת מעיני החשב ורואה החשבון של העמותה, ונסתרת מרשם העמותות ורשויות המדינה.

זאת ועוד: הרב אהרונוב מואשם כי קיבל במרמה כספי תרומות שיועדו לחב"ד על ידי כך שפתח חשבון בנק פרטי בבעלותו על שם "חב"ד צ'רנוביל צ'ילדרן" והורה לתורמים מחו"ל להעביר לחשבון הנ"ל כספים. בהמשך הורה הרב אהרונוב להנהלת החשבונות של העמותה לא לרשום את מלוא התרומות אשר הועברו לאותו חשבון וכן לרשום תרומות שנתקבלו – כהלוואות.

עוד עולה מכתב האישום כי הרב אהרונוב נטל לעצמו שכר חודשי מהעמותה למרות שלא היה רשאי לכך בהיותו חבר בוועד העמותה, הורה להנהלת החשבונות לא לרשום בספרי העמותה כי שולם לו שכר חודשי והצהיר בפני הרשויות שאינו מקבל שכר מהעמותה. בנוסף מציינים, הורה הרב אהרונוב על רישום מוטעה של הוצאות השכר אשר שולמו לעובדים בעמותה.

כתוצאה מפעולותיו קיבל אהרונוב לידיו כ-3.5 מיליון ש"ח והעלים הכנסות נוספות, וכן סייע לעובדי העמותה להעלים הכנסות ולקבל תמיכות ממשרד החינוך שלא כחוק.

תגובת ב״כ הרב אהרונוב עוה״ד נתי שמחוני ואסף קליין, ממשרד הרצוג פוקס נאמן: "הרב אהרונוב פועל במשך עשרות שנים במסירות אין קץ למען המפעלים המבורכים של צעירי חב״ד. הרב עושה לילות כימים כדי לאפשר לעמותה לשרוד בתנאים הקשים שבהם היא מצויה.

"תוך כדי ניהול המערכת המסועפת שבראשה הוא עומד, נעשו מעשים שהוא מביע את צערו עליהם ונוטל את האחריות לכך. יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי הרב אהרונוב לא נטל מעולם כספים לכיסו ואף לא מואשם בכך. כל הכספים שהתקבלו מכספי התרומות, שימשו לצרכי פרויקט נעלה להצלת ילדי צ׳רנוביל.

"כפי שעולה מההודעה המשותפת של הצדדים, נחתם הסדר טיעון, אשר יוצג לבית המשפט במועד שיקבע".
אהרונוב צעירי אגודת חבד חבד מרמה כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד