י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

תיעוד: חרדי מקריית-אתא דוקר אזרח שנחשד בעיניו כערבי

מצלמות האבטחה תיעדו - שלמה חיים פינטו דוקר פועל ברשת מזון, בו חשד כי הוא ערבי • כתב אישום הוגש נגדו בגין שתי עבירות של ניסיון לרצח והחזקת סכין ממניע גזעני

צילום: משטרת ישראל
צילום: משטרת ישראל


המצלמה מתעדת: כך ניסה חרדי לדקור פועל יהודי בו חשד כערבי: לפי התיעוד שלמה חיים פינטו הבחין באוריאל ריזקן (22) כשהוא מסדר מוצרים במחלקת המוצרים הקפואים, הוא עצר במעבר המקביל למעבר בו עמד אוריאל, ובחן את מראהו. לאחר שהשתכנע כי הוא ממוצא ערבי, החליט לדקור את אוריאל.

הוא הגיח מאחוריו כשהסכין בידו, ודקר את אוריאל מספר פעמים באזור המותן, הגב התחתון והכתף. ריזקן החל לברוח, בעוד שלמה חיים רודף אחריו בסופר, כשהסכין בידו, על-מנת להמשיך ולדקור אותו.

בשלב מסוים, התקרב פינטו לריזקן, אך הוא חסם את דרכו באמצעות עגלת סחורה, ולא אפשר לו להמשיך ולדקור אותו. אז עזב פינטו את המקום.


צילום: מצלמות אבטחה

מעובדות כתב האישום שהוגש הבוקר עולה כי על רקע אירועי הטרור, החליט פינטו לבצע מעשה נקם בערבי, ולעודד גם אחרים במעשיו, לבצע מעשי נקם דומים.

לפני כ-3 שבועות ביום 13 באוקטובר, בסביבות השעה 11:00 הצטייד בסכין מטבח, סכין יפנית, ופטיש, ונסע ברכבו לרחוב זבולון במרכז קריית אתא, במטרה לאתר אדם ערבי ולהרוג אותו.

פינטו יצא מרכבו כשהוא מחביא את הסכין בשרוול הימני של חולצתו. הבחין באדם ברחוב, וסבר כי הוא ממוצא ערבי. לפני שהספיק לדקור אותו, נכנס אותו אדם לתוך סניף בנק "טפחות", הנמצא בקרבת מקום. פינטו המתין מחוץ לבנק לצאתו, בחלוף זמן קצר, ומשלא יצא, החליט הנאשם לעזוב את המקום ולאתר קורבן אחר.וכך הגיע למרכול, שם ניסה לדקור את הפועל.

יחד עם כתב האישום משחררת המשטרה כעת את צילומי האבטחה בהם נראה פינטו, לבוש כחרדי בחולצה לבנה וכיפה שחורה, בשעת ניסיון הרצח.,
מחבל מצלמות יהודי ערבי שלמה חיים פינטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד