י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

וואווי: במקום טלפון שעון

זהו העידן החדש: סמארטפון על כל יד, בלי להיחשף לסביבה • יצאנו לבדוק את 'הדבר הבא' של Huawe

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי


שעונים חכמים הם כבר לא דבר נדיר בארץ, הם קיימים מזה שנתיים בשוק וניתן לרכוש מגוון דגמים של סמסונג, אפל, LG, מטורולה וצמידי שיאומי. אולם השעון החדש שהושק בחודש האחרון, הוא עולם אחר. חברת Huawei החלה לשווק את השעון החכם - שנראה רגיל לחלוטין.

בשונה מהשעונים החכמים הקיימים כיום בשוק להם צורה מרובעת, ל-Huawei Watch מראה של שעון עגול וסטנדרטי לחלוטין, כך שבמבט ראשוני, אחרים כלל לא יבחינו כי מדובר בשעון חכם.

כיצד יתייחסו בציבור החרדי לתופעה הזו שהופכת להיות פופולרית ונגישה לכל אחד, ואפילו כמעט לכל כיס, מעניין יהיה לעקוב. כי כמו בכל התפתחות טכנולוגית, יחד עם המעלות והיתרונות הרבים, מגיעות גם בעיות וחסרונות.

לא נעים לכם להוציא את מכשיר הסלולר באמצע ישיבה? תמיד אפשר להציץ בשעון.

וואצ אפ? גם כשלא נעים להוציא את המכשיר מהכיס

לאחר שימוש לא קצר במכשיר, קשה להיפרד ממנו. מדובר בשעון בקוטר 42 מ"מ (בדומה לשעוני יד רגילים) ומסך מגע בגודל 1.4 אינץ', אליו מגיעות התראות על שיחות, מיילים, הודעות sms, התראות יומן ושלל אפשרויות נוספות. אמנם אין מקלדת, אך ניתן להשיב להודעות/מיילים באמצעות הקלטה קולית או מתוך רשימת תשובות מוכנות. ממשק המכשיר באנגלית, אך הוא בהחלט מבין עברית כשמדברים אליו, ומתרגם זאת לא רע לטקסט מוקלד.


השעון עם כפתור אחד חיצוני בלבד

השעון מתחבר לכל מכשיר אנדרואיד וגם ל-iOS 8.2 של חברת אפל. כפתור כיוון נוח ללחיצה בצידו הימני העליון של השעון, ידיות רצועה בצורת קשת, כולם שומרים על המראה הקלאסי של שעון פרימיום מסורתי. השעון של וואווי הוא שעון האנדרואיד הראשון בעולם אשר פניו עשויות זכוכית ספיר, החומר החזק בעולם אחרי יהלום.


קובי כליף, מנכ"ל חברת אלפא טלקום, יבואנית וואווי בישראל, בראיון ל'בחדרי חרדים' על המכשירים החדשים

השעון שוקל 65 גרם בלבד ובעובי 11.3 מ"מ, והוא כולל מסך AMOLED רגיש למגע ובעל ציפוי קריסטל ספיר נוגד שריטות, ומסגרת פלדת אל חלד קשיחה. במסך תוכלו להחליק למטה להגדרות השעון, למעלה כדי לפתוח את ההתראות, ימינה ושמאלה לדפדוף בין התפריטים. רזולוציית המסך היא 400X400 פיקסלים, עם צפיפות פיקסלים של ppi286 ויחס ניגודיות מרשים של 1:10,000. תכונות אלו הופכות את מסך השעון של וואווי למסך המרהיב ביותר מבין כל שעוני האנדרואיד.


התראות מייל

הסוללה, היא עם 300 מילי-אמפר, ומספיקה ליום עבודה מלא, למשתמש הרגיל. אצלי, כמשתמש כבד בשעות הערב המאוחרות הסוללה כבר נגמרת. הוא מגיע עם מטען מגנטי תומך בטעינה מהירה של 80% מהסוללה בפחות מ-45 דקות. אם קניתם את השעון, תקפידו להניח את השעון בלילה במיקום המדוייק על המטען, אחרת תתעוררו עם סוללה ריקה. לשעון זיכרון פנימי של 4GB, זיכרון עבודה של 512 מגה בייט, ומעבד 1.2GHzSnapdragon 400.


יצאתם להליכה? ריצה? המפה על השעון

באם תפעילו את תוכנת הניווט של גוגל בטלפון, תקבלו על מסך השעון מפה עם הוראות הכוונה כולל התראות על פנייה ימינה או שמאלה. תוכלו גם להכניס לשעון קבצי מוזיקה להם תוכלו להאזין באמצעות בלוטוס - גם כשיצאתם להליכה ללא מכשיר הטלפון. לשעון יש גם מד דופק מובנה, מדידת צעדים ועוד, שלמען האמת פחות השתמשתי בהם.


גב השעון. בצידו המטען המגנטי, ובמרכז מד דופק וצעדים

השעון מגיע עם רצועת עור בצבע שחור, אותה ניתן להחליף בקלות עם כל רצועת שעון סטנדרטית שרוחב הידיות שלה הוא 18 מ"מ. בנוסף, אם הפרוטה מצויה בידכם, ניתן גם לבחור מבין עיצובי "רשת" מפלדת אל חלד, שרשרת חוליות פלדה, זהב וורוד או ציפוי שחור, ועור שחור או חום.

לסיכום: מדובר בשעון יפה ואלגנטי, שימושי במיוחד עבור חובבי הגאדג'טים וכאלה שהטלפון הוא צינור חמצן עבורם. המחיר 1,799 ש"ח - יקר יחסית עבור שעון חכם בלבד (זול יותר מ-gear של סמסונג וה-Watch של אפל), אך הוא גם משדר יוקרה ואם אתם פריקים של שעונים השילוב הוא באמת מיוחד. הסוללה סבירה בהחלט, ומהירות המכשיר טובה.



במקביל, השיקה חברת וואווי את המכשיר Mate S, סמארטפון פרמיום 5.5 אינץ' שמשלב עיצוב יוקרתי עם איכות צילום גבוהה במיוחד, טעינה מהירה וסוללה חזקה.

אחד הדברים הבולטים ביתרונות המכשיר, היא סוללה עוצמתית של 2,700 מיליאמפר, שמאפשרת לו להחזיק יותר מיום שלם של עבודה ללא טעינה. בהשוואה למכשירים חדשים אחרים, למרות שהתדמית על המכשירים הסיניים שלילית, במבחן סוללה שנערך בערוץ 2 מול הסמארפונים החדשים והמובילים בשוק, הוא שמר על המקום הראשון בתחרות. ועל כך, בכתבה הבאה.
Huawei WATCH שעון חכם וואווי Mate S שעון טלפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד