ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

נדחה חוק ליברמן נגד חנין זועבי

הכנסת הצביעה ברוב חסר תקדים נגד הצעת החוק של אביגדור ליברמן, שנועדה לחזק את ועדת הבחירות מול בית המשפט

ליברמן, פלאש90
ליברמן, פלאש90

נדחה חוק זועבי של ליברמן - מליאת הכנסת דחתה הצהריים (ד') בקריאה טרומית את הצעת חוק-יסוד: הכנסת, המבקש לשלול את סמכותו של בית המשפט העליון מלהתערב בהחלטת ועדת הבחירות המרכזית לעניין אישור או פסילת מועמד או רשימה מלהשתתף בבחירות, של חבר הכנסת אביגדור ליברמן.

החוק עלה בעקבות פסילת ח"כ חנין זועבי על ידי ועדת הבחירות המרכזית מלהתמודד לכנסת, שלא עמד במבחן בית המשפט וכזכור, בג"צ אישר לה וביטל את החלטת ועדת הבחירות. שישה חברי כנסת תמכו בחוק, ו-66 התנגדו.

חוק יסוד הכנסת וחוק הבחירות לכנסת קובעים כי ועדת הבחירות המרכזית רשאית למנוע ממועמד או מרשימת מועמדים, את ההשתתפות בבחירות לכנסת. החלטת הועדה טעונה אישור מבית המשפט העליון. ליברמן הציע לשנות את שני החוקים האמורים, ולקבוע כי החלטת ועדת הבחירות המרכזית תהיה סופית, חלוטה ובלתי ניתנת לערעור.

בדברי ההסבר להצעה נכתב - "דריסת הרגל של בית המשפט העליון בהחלטותיה של הוועדה מנוצלת לרעה על ידי חברי כנסת מכהנים המתירים רסן בהתבטאויות החוצות את גבולות הדמוקרטיה בכדי לפגוע במכוון מדינה ובמוסדותיה. ניתן לראות זאת במקרים קודמים בהם חבר כנסת מכהן נתפס משתף פעולה עם אויב המדינה או מביע עמדות בעלות אופי אלים ומסית, ועדיין אפשר לו בית המשפט העליון, לכהן במידה ויבחר, גם בכנסת החדשה. החלטות אלו של בית המשפט העליון אינן מתחשבות בחובתה של המדינה להגן על עצמה כמדינה דמוקרטית מפני אלה הרוצים לפגוע בה."

יוזם החוק ח"כ אביגדור ליברמן: "הדמוקרטיה הישראלית הייתה צריכה להתעורר כבר מזמן ולא להגיע למצב שצריך חוק כזה ולא להגיע למצב שחנין זועבי היא חברת כנסת. היה צריך לעצור את התופעה הזו כבר ב-1996 כשאחמד טיבי יועצו של רב המחבלים ערפאת התמודד לכנסת בפעם הראשונה. כבר אז אבור היה לאפשר לסוס הטרויאני הזה להיכנס לכנסת אפילו לא כאורח ובטח שלא חבר כנסת. זה המשיך להתדרדר כשאפשרו למפלגת הבוגדים והמרגלים בלד להיבחר ב-1999 ולמרגל בשארה לפעול מתוך הפרלמנט הישראלי.

"אם לא נתעורר עכשיו אחר כך יהיה מאוחר מידי. מדינה שמרשה לאנשים שמשבחים טרוריסטים שרוצחים את הילדים שלה לשבת בפרלמנט היא מדינה מתאבדת. מדינה שמרשה לח"כ שמצדיק רצח מתנחלים לשבת בכנסת שלה היא מדינה שמאבדת את אינסטינקט הקיום שלה".


ליברמן זועבי בית המשפט ישראל ביתנו כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד