י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חכמת הבייגל: לטעום אמריקה בישראל

'בייגל קפה' הוא השם הכי לא יומרני, למסעדה חלבית שמשאירה טעם של עוד וכרטיס חבר • ביקורת מסעדות

חכמת הבייגל: לטעום אמריקה בישראל

אחת המנטרות שהאמריקאים אוהבים לספר לתושבי ארץ הקודש, מתייחסת לאיכות המזון, "זה לא אותו דבר", יגיד לך תושב חו"ל למראה הביגל הישראלי הממוצע. ובכן, אחרי ביקור משביע ב'בייגל קפה', אפשר לומר בפה מלא "זה כן אותו דבר. לחלוטין".

קריספי מבחוץ ורך מבפנים, בוריאציות שונות של אפייה מקומית ומושקעת, תוכלו לקבל את הבייגל שלכם, לבן או מלא, בהרכבים וניחוחות שונים, והעיקר - אין מנה בלי בייגל.

אבל תחילה קצת על המקום, 'בייגל קפה', בית קפה כשר למהדרין במושבה הגרמנית בירושלים, שוכן על פינת רחוב שקטה - אך גם מרכזית ונוחה להגעה, ומחולק לשלושה אגפים עיקריים - מעדניה לרכישת בייגל וסלטים במשקל לבית, מסעדה שקטה עם תאי ישיבה אישיים ונוחים, ומרפסת ישיבה למעשנים ולאלה שחשקה נפשם לשבת באוויר הפתוח.

מתוך הבנה של חשיבות ההשקעה בלקוחות קבועים, מציע 'ביגל קפה' כרטיס מועדון לחברים עם הנחות קבועות ומתנות בימי הולדת, בנוסף, ניתן לבצע גם הזמנות ומשלוחים לאירועים במסגרת הקייטרינג של החנות.





התפריט כולל מנות שף חלביות, מאפים שונים, קישים, קינוחים ועוגות, וכמובן - בייגל עם תוספות, סלטים ועוד. המעדנייה כוללת מבחר גדול של סלטים, ממרחים, גבינות איכותיות, דגים וממרחי דגים - שאת חלקם תתקשו לאתר במקומות נוספים, לדוגמה ממרח פורל, סלטים ומעדנים שונים כגון: קוקטייל זיתים, קישים אישיים, מבחר משתנה של אנטי פסטי, בלינצ'ס במילויים שונים, לחמים טריים ועוד.

את ארוחת הערב פתחנו בבייגלס עם סלט אישי, אחד פרג ואחד שומשום, כדי ליהנות מכל העולמות, ביקשנו אבוקדו וסלט ביצים, טעמנו גם את ההרינג (נדיר) וממרח הפורל, וקינחנו בסלט הקליל.

לאחר מנוחה קצרה ועיכול קצר, התפצלנו, שותפי לארוחה בחר את האומלט, בייגל עם חביתה, בליווי חסה, עגבנייה, שמנת וחלומי צלוי. אני העדפתי להישמע להמלצת הבית, והזמנתי סלט קראנץ ומוצרלה, שזה שם די מטעה למנה מלאה וגדושה של קרוטוני בייגל, עגבניות שרי, שום, נענע טרייה, זיתים קלמטה וגבינת מוצרלה ברוטב פסטו ולימון.





את הפסטה כבר העדפנו לחלוק, מתוך הבנה שלוותר עליה אי אפשר - אבל עם מנות בסדר גודל כזה נתקשה להתמודד לבד, הסלמון המעושן לא אכזב, והשילוב עם הפרמזן, הפטה והשמנת היה פריך ונימוח כדבעי. בעוד שותפי לארוחה מנסה לחלץ בעדינות מבעלת המסעדה מתכון שימושי, אני עסקתי בבחירת סלטים להזמנה הביתה.

בין כה וכה, ולאחר שחלף זמן מה ויכלנו להרשות לעצמנו קינוח מפנק, הגיע לשולחן פאי לימון ומרנג ולגיוון 'ויקטוריה', שזה בעצם מוס שוקולד חלב עם כדורי שוקולד לבן. המוס אמנם היה מגרה, אבל מכיוון שמדובר בקינוח נפוץ יחסית, בחרתי לדגום את המרנג, דגמתי ודגמתי אותו מכל כיוון, ולמרבה הפלא גם הצלחתי להתמודד עם כולו. מדהים.

מכיוון ששם המקום מחייב גם שתיית קפה מענגת, סיימנו את הארוחה בקפוצ'ינו עשוי היטב וסיגריה במרפסת, כשהמלצרית מכינה לנו את כרטיסי החבר. לשימוש בפעם הבאה.



כתובת וכל השאר
בייגל קפה
רחוב עמק רפאים 46, המושבה הגרמנית, ירושלים

חלבי, כשר למהדרין
טלפון במקום: 02-5877877
פתוח בימי ראשון עד חמישי מ-6:30 בבוקר עד חצות
ביום שישי מ-6:30 עד שעה לפני כניסת השבת, ובמוצ"ש משעה אחרי צאת השבת ועד חצות.

ניתן לקיים אירועים במקום, וכמו כן קיים שירות משלוחים.
בייגל קפה המושבה הגרמנית כשר למהדרין חלבי אוכל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד