י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

אינפיניטי Q70, הרכב שנועד להגדיר מחדש את שוק מכוניות היוקרה בישראל

יש לו שיק ספורטיבי אך גם עשיר ומכובד, מנוע עם 320 כ"ס, אחיזת כביש, נוחות, איבזור ובטיחות ברמה הגבוהה ביותר • הוא מהווה הוכחה נוספת לעובדה ששוק מכוניות היוקרה בישראל כבר אינו בידיהן הבלעדיות של הגרמניות • "צביקה בדרכים" יצא לסיבוב חוויתי במיוחד עם אינפינטי Q70. אתם מוזמנים להצטרף

אינפיניטי Q70, הרכב שנועד להגדיר מחדש את שוק מכוניות היוקרה בישראל

כשחציתי את רחוב מלכי ישראל בירושלים עם האינפיניטי Q70s היא גנבה את ההצגה. שלוש מכוניות לפני נסעה מרצדס מסדרה E-Class חדשה אבל לא היה בכלל ספק לכיוון מי מסתובבים הראשים, מי מזיל את הריר וממי העיניים נפערות בתדהמה.

אינפיניטי היא ההוכחה לכך שסיגמנט היוקרה שהוחזק בידי היצרניות הגרמניות – מרצדס, ב.מ.וו ואאודי, הולך ומתערער. אז נכון, עדיין רוב רכבי היוקרה בארץ הן מתוצרת שלשת האחרונות, אבל בגלל שכולם הולכים אחרי העדר, אין סיבה שגם אתם תעשו זאת. בפרט שההיצע של היפניות והאמריקנית מביא איתו נדוניה מכובדת הן בתחום העיצובי, הן באבזור, הן ביכולות הטכניות, והן בטכנולוגיות הבטיחות המתקדמות . למרות שמדובר ברכב נדיר על כבישי ארצנו, באולם התצוגה של אינפיניטי יכלו לספר לי שהדגמים שלהם הולכים ונחטפים ומה- Q70 "שלנו" נמכרו כבר השנה כמה מאות יחידות.

אינפיניטי Q70s היא משהו מיוחד. לא דומה ולא כמעט. אם נמאס לכם מהשבלונה המוכרת לעייפה של למשל, מרצדס, האינפיניטי כאן כדי לתת משהו ייחודי ונדיר. מצד אחד היא יותר ספורטיבית וזורמת מהמתחרות בשוק וגם ההיצע הטכני שלה קורץ לכיוון, אך מצד השני אין בכך כדי להפוך אותה לרכב ספורט אינטגראלי והיא משדרת מראה מכובד, מאופק ועשיר. מבחינת "מה יגידו", קחו בחשבון שכולם-כולם ידברו עליכם ואם אתם טיפוסים רגשניים, המצרך הזה גדול עליכם בהרבה.



אתחיל מהנתונים היבשים: אורכה של נשואת כתבתנו משתרע על פני לא פחות מ4.98 סנטימטרים, והרוחב מעניק 184 סנטימטרים. אם שמעתם פעם על המושג של ספינה בהקשר לרכבי סלון יוקרתיים, כאן תוכלו להיווכח בזה מכלי ראשון. האורך העצום הזה, הופך אותה לגדולה ביותר בסגימנט.

אבל האורך הוא לא הכול כמובן. מה שהכי ריגש אותי כאן היה השילוב הכאלו טבעי בין השבכה והגריל הנשכניים, כפני אריה המשחר לטרף, לבין חלקה האחורי המאופק והמעוצב להפליא, שהזכיר לי במידת מה את פורשה פנמרה. שלא תטעו, גם הפרופיל הארוך והבלתי נדלה משגע עם האורך והקימורים המרהיבים שלו, אבל הנתון הזה מחוויר לעומת השאר.

לפני הכול אבהיר שרכב המבחן שלנו הוא ה-Sport Tech, כלומר הגרסא האמצעית של הדגם. מתחתיו יש את הדגם הבסיסי ומעליו את ההיברידי. ה Sport Tech-שלנו מאובזר משמעותית יותר מהדגם הבסיסי וכלפי חוץ ההבדל היחיד הוא חישוקי ה-20 אינץ' הענקיים שמוסיפים המון, שכל אחד מהם מזכיר גלגל ענק.



כניסה פנימה לא אכזבה וגילתה רכב עשוי היטב. בתחילה הצטערתי למראה המושבים השחורים (למרות שניתן להזמין גם מושבים בהירים) תמורת בהירים שיש בכמה מתחרים, כיוון שבמושבים בהירים יש כדי להעניק מראה רחב ועשיר יותר. אחר כך הבנתי שמדובר במשחק שבאמת לא משנה. ה- Q70sשלנו בא לעשות את העבודה והמראה השחור-שחור מקנה לו דווקא חשיבות ונחישות. בניגוד לכמה מתחרים, האינפיניטי עמוס בלחצנים במרכז הקונסולה המרכזית, כפי שהלקוחות האמריקנים אוהבים, והאמת שזו הפעם הראשונה שנוכחותם של כל כך הרבה לחצנים הרגישה לי מצויין. כלומר, ברכבים בדרגים נמוכים יותר, עומס הלחצנים בא לחפות על חסרונם של דברים כאלו ואחרים, כאן זה מצטייר כחלק אינטגראלי וטבעי של עוצמה, דווקא בשל העובדה שלא מדובר בסתם עוד רכב. מעליהם מורכב שעון מחוגים, בדוגמת זה המורכב במתחרים לבית לקסוס, ויש בו כדי להעצים את האווירה עוד יותר ולהעלות את מפלס הריגושים.

הדבשורד איכותי וחלקיו השונים העשויים מעור ופלסטיקה משובחת מהודקים היטב. הדלתות עשויות היטב גם הן וחלקן עטוף בכרום עשיר בשילוב עור וכסאות העור גורמות גם ליושבים מאחור, לשקוע בתוכם. אוח, החיים הטובים.



אם נרד לפרטים, נגלה רשימת אבזור נאה מאוד המציעה מעבר לנוחות וייעול גם הרבה הרבה בטחון כדי להגן עליכם. נתחיל עם הכוונון החשמלי של המושבים (10 מצבים שונים), המראות וההגה, שכולל גם זיכרון מובנה של מצב הישיבה שלכם, מערכת שמע שלBose המגיעה עם לא פחות מ16 רמקולים, שארבעה מהם מובנים על כסאות היושבים מלפנים, אחד בכל צד של הראש, עבור דרך מסך מולטימדיה טאץ' גדול ומצוין, דיבורית בלוטות' וכניסותUSB ו- AUX וכלה בהנעה ללא מפתח, סאן רוף (גג נפתח) וכסא והגה שיתכווננו אוטומטית ברגע שתקליקו את החגורה לנדנה, חימום וקירור המושבים, מערכת בישום שתשחרר מידי פעם ריח נעים - סתם כדי שיהיה לכם כיף או שלא תירדמו, וזה לא הכול, יש לכם אפשרות לחמם גם את ההגהה. בקיצור, על גבול ההזוי.

אבל מלבד כל אלו היא משופעת גם בהמון אביזרי בטיחות. חיישני חניה מלפנים ומאחור וחיישנים שעוטפים את הרכב מ-360 מעלות ומתריעים כשרכב אחר מתקרב ל"שטח מת" שבסביבתכם בצורה מסוכנת, מלפנים, מאחור או מהצדדים. אגב, חיישני הרוורס הם כלום לעומת 4 מצלמות המקיפות את הרכב, כל אחת מכיוון אחר ומציגים על מסך המולטימדיה תמונה שלימה של סביבתכם כשאתם עושים רוורס. מדהים.



יש כאן גם בקרת שיוט חכמה ICC שנועדה להאט באופן אוטומטי את מהירות הנסיעה במקרים בהם תתקרבו לרכב שלפניכם ואם תבחרו, היא גם יכולה להציב את עצמה על מצב "זחילה" כשתכנסו לעומסי תנועה. ויש גם אפשרות לתיקון סטייה מנתיב המסייעת לכם להשיב את הרכב למרכז הכביש במקרה שתקלוט שאתם לא מרוכזים או בכלל, כשהיא נוטה בצורה מסוכנת.
חשבתם שראיתם הכול? חכו לנסיעה עצמה.

התנעה בגרסא שלנו, העירה עדר אריות מרבצם. בניגוד לגרסא ההיברידית השקטה, החזקה יותר והחסכונית, בגרסת הספורטק -אינפיניטי גורמים לכם להרגיש בכל רגע היכן אתם נמצאים והרעש של המנוע שהחל פועם גורם לדפיקות לב מואצות. רגע, לפני שאתם לוחצים על דוושת הגז, אני יותר ממליץ לכם להיות מפוקסים על עצמכם, כי הכיפה שלי, למשל, עפה כשנדבקתי לכסא הנהג...

המנוע בנפח 3.7 ליטר מגיע עם נדוניה של 320 כוחות סוס ובעל הספק של של 36.7 קג"מ ב-5,200 סל"ד, משודך לתיבת הילוכים בת שבעה יחסי העברה ומיותר לציין שהוא עושה את עבודתו מעל למשוער. יש כאן אפשרות של 4 מצבי נסיעה: ספורט, רגיל, חסכוני ושלג. העברה למצב הספורט תסחט כמובן את המנוע עד תום, אבל לא תחוו כאן רעשים אימתניים בהתאם.



גם קפיצה קטנה למכולת השכונתית תהפוך לחוויה סופר-מיוחדת, שלא לדבר על נסיעה בינעירונית או בכבישים מהירים. מדובר בחיה מהירה כברק שמאיצה מ-0 ל-100 ב-6.2 שניות בלבד בעוד שהדגם ההיברידי עושה זאת תוך 5.3 שניות. אבל מלבד המהירות הרבה שבה היא עושה הכול, תקבלו כאן חוויה חרישית ואטומה לנעשה מבחוץ. "נסיעת צוללת" כפי שאני נוהג לכנות זאת.

רגע, וזה לא הכול. הכוח הזה לא יפריע לכם להיות יצוקים בשלשלאות פלדה אל הכביש גם אם תאמצו ותאתגרו אותה ככל יכולתכם. בשטחים הרריים היא תיסע כבמישור, וסיבובים מפותלים היא תיקח בקלילות כאילו נסעתם בכביש הסרגל. אתם יכולים לתלות זאת בבקרת היציבות שמותקנת כאן, אבל גם אם תבחרו שלא לעשות בה שימוש, תרגישו חופשיים להשתובב כרצונכם והאריה הפראי ימשיך לעשות את מלאכתו בנאמנות מוחלטת.

תא המטען מכיל 500 ליטרים ולמרות שהייתי מצפה ממנו להיות גדול בהרבה, באינפיניטי העדיפו להקדיש את האורך הגדול כל-כך לטובת הנוחות בתא הנוסעים. ובכל זאת, אל תזלזלו כי 500 ליטרים הם לא משהו שהולך ברגל והם מעניקים אפשרות להעמיס ביד רחבה ככל שתרצו.



לפני סיום אזכיר שלש נקודות קטנות שאין כאן, וכפולני אמיתי היה בהם כדי לקלקל לי במעט את ההנאה. הראשון חוסר מערכת 'סטארט אנד סטופ' שמדממת את המנוע בעצירה כדי לחסוך בדלק. היה מי שאמר לי שבאינפיניטי חושבים שמדובר בטכנולוגיה למעמד הביניים ולא למעמד העשיר ולכן לא רצו לקלקל את האווירה עם פתרונות לעניים שכל הנהיגה עסוקים בלחסוך עוד שקל בתדלוק. ייתכן. הדבר השני שמפריע לי הוא חסרונה של נעילת הדלתות האוטומטית. הרי אם מדובר ברכב לעשירים, הם מהווים מטרה קלה לשודדים או לתימהונים למיניהם ולכן צריך לשמור עליהם יותר מכל. והשלישי, העובדה שהחלונות לא נסגרים אוטומטית בלחיצת כפתור.

וכרגיל הסעיף האחרון שלנו הוא הדלק. אז ה- Q70s שלנו מתגלה כשתיינית. בנסיעה משולבת ומאומצת היא שתתה ליטר דלק לכל 7 קילומטר, שזה המון, אבל מצד שני לא כדאי לוותר על התענוג הזה בגלל סעיף הדלק.

לסיכום. אינפיניטי השיקה כאן מושלם שקורץ לכל הכיוונים – לחובבי הספורט מחד ולג'נטלמנים מקרבכם מאידך. בסכום של קצת יותר מ-400,000 שקל תוכלו למצוא רכב שיש בו הכול, כולל הכול ולצאת למסע לחיים טובים.
אינפיניטי רכב יוקרה מבחן דרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד